10.02.2012, 22:42
Czy ciężko jest wymienić elektrykę w s51 ?? jak to zrobić i co trzeba wymienić przy zmianie na 12v i jaka jest lepsza 6v czy 12 ?
10.02.2012, 22:42
Czy ciężko jest wymienić elektrykę w s51 ?? jak to zrobić i co trzeba wymienić przy zmianie na 12v i jaka jest lepsza 6v czy 12 ?
10.02.2012, 23:20
Witam, powiem tak. Jak masz kase i dużo czasu to kupuj nową oryginalną elektryke i zmieniaj z 6V na 12V. Najlepiej jest wszystko ściągnąć żeby miec łatwy dostęp i po schemacie podpinac wszystkie kable. By zmienić z 6V na 12V tżeba wymienić wszystkie cewki, elbe, żarówki, akumulator i to chyba tyle. 12V jest łatwiej o żarówki można zrobić zapalniczke ale nie wiem czy jest to warte ponad 200zł...
Pozdrawiam Maciek
Jeśli Ci pomogłem, KLIKNIJ PLUSA.
Moje marzenie Simson sr50/80 CE, DUO 4/2
10.02.2012, 23:29
a na schemacie jak jest z elektryką odrazu to jest narysowane że np: czerwony kabel idzie od stacyjki do lapmy a niebieski od przełącznika do akumulatora i tp??
10.02.2012, 23:36
Po twoich pytaniach widać że będziesz mieć ogromny problem nawet jeśli zainwestujesz w kompletną instalację. Na twoim miejscu znalazł bym kogoś z doświadczeniem żeby ci to powpinał.
Jeśli masz 6 a chcesz mieć 12 to albo kupisz dwie cewki świetlną i ładowania albo cały stator z cewkami i oczywiście wymiana akumulatora i żarówek, cewka zapłonowa jest miej więcej taka sama zależy od okresu z jakiego jest motorek nie ma to wielkiego znaczenia to samo cewka butelkowa, jeśli chcesz przy okazji zmienić z platyn na elektronika to do statora musisz dorzucić magneto i oczywiście moduł. Moim zdaniem 12V lepsze dlaczego mniejszy prąd płynie w kabelkach i przełącznikach co wynika z prawa oma odsyłam. Ale to jak z kobietami jeden woli blondynki a drugi rude...
Moje zabawki wersje rozwojowe http://imageshack.us/g/827/dscn9252.jpg/
10.02.2012, 23:41
ja mam 6 v i jest wszystko dobrze tylko np cięzko jest kupić żarówki 6v do migaczy np pomarańczowe jesli ma ktoś białe klosze
11.02.2012, 01:34
Sylwek i co z tego że płynie mniejszy prąd płynie przecież kable sa przystosowane także do 12V i nie mieszaj mu z Prawem Ohma... Elvis mogę Ci wysłać mam schematy do każdego rodzaju kolorowe z kolorowymi kablami takimi jak są w motorze. Rób sam nie dawaj do jakiegoś ,,mechanika" zepsuje jeszcze bardziej i dotego kase weźmie. Simson to bardzo prosta maszyna także myśle że sobie poradzisz, ale ja myśle że nie ma co zmieniać szkoda kasy..
Jeśli Ci pomogłem, KLIKNIJ PLUSA.
Moje marzenie Simson sr50/80 CE, DUO 4/2 (11.02.2012, 01:34 )skrzydlaty9 napisał(a): Sylwek i co z tego że płynie mniejszy prąd płynie przecież kable sa przystosowane także do 12V i nie mieszaj mu z Prawem Ohma... Nie myl napięcia czyli potencjału o którym mówisz czyli 12V -6 -5V itd... a prądem czyli natężeniem czyli jego gęstością płynącą przez poprzeczny przekrój przewodnika w jednostce czasu wyrażanym w [A]. Teraz tak aby niektórym nie zamieszać a może komuś coś wytłumaczyć trochę łopatologii bo ktoś trochę przysnął na fizyce. Mamy powiedzmy żarówkę która ma X wat jedna jest 6V a druga 12V obie zużyją tyle samo wat energii i z tym nie ma co dyskutować więc zmienną niewiadomą jest tu natężenie tego prądu jak widać od razu aby dostarczyć energię przy 6V trzeba większego natężenia niż przy potencjale 12V chyba z tym nikt nie będzie dyskutował? Jeśli chodzi o kable to oczywiście im mniejsze napięcie (przy założeniu że odbiorniki pobierają taką samą ilość energii w obu przypadkach 6i 12V czyli mają po tyle samo wat) to będą stawiać większy opór niż dla wyższego napięcia w tym układzie. Kluczowym elementem o który bym się jednak obawiał to nadmierne zużycie przełączników (wypalanie styków) a nie że ktoś wajchę urwie. Może coś trochę gdzieś przekręciłem i namieszałem ale elektrotechnikę miałem ze dwadzieścia lat tamu Moja taka teoria odnośnie dlaczego kiedyś były 6V instalacje brak odpowiednich technologii magnetycznych, oszczędności, problemy przy skonstruowaniu akumulatorów i pewnie zbyt kosztowne. Na pewno wszystko po części... Jeśli chodzi o meritum to kolega widać że nie da rady zrobi sobie zwarcie zagotuje akumulator i zamiast flaszkę komuś postawić będzie wkurwiony i lżejszy o stówkę. Zgadzam się że simsonek ma prostą instalację choć za pierwszym razem miałem taką małą konsternację bo coś mi ciągle nie pasowało ze schematem dopiero regeneracja stacyjki sprawę załatwiła (nie miałem przejść tam gdzie powinny być) Pozdrawiam i bez urazy Sylwek
Moje zabawki wersje rozwojowe http://imageshack.us/g/827/dscn9252.jpg/
11.02.2012, 12:11
skrzydlaty9 ok dzięki bardzo za pomoc jak możesz to wyśli mi na maila lukasz2am@gazeta.pl jeszcze raz dziękuje
11.02.2012, 13:26
Sylwek dzięki że mnie uświadomiłeś. Ja myśle że od większego na natężenia nic się nie powinno stać, te styki sa przystosowane do tego. Może przy dłuższej eksploatacji Simsona ta 6V będzie bardziej zniszczona, ale nadal twierdze,że nie jest to warte ponad 200zł...
Pozdrawiam Maciek
Jeśli Ci pomogłem, KLIKNIJ PLUSA.
Moje marzenie Simson sr50/80 CE, DUO 4/2 |
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
zapłon bateryjny pytania | #Kacper0o | 4 | 1,759 |
19.08.2018, 09:56 Ostatni post: #Kacper0o |
|
Pytania o cewki w iskrowniku | Jurcyk | 13 | 7,882 |
11.08.2018, 20:32 Ostatni post: Frugas09 |
|
Zapłon CDI od chińczyka do simsona SR50 i S51 pytania | djkrzychu91 | 12 | 14,581 |
28.12.2012, 00:06 Ostatni post: djkrzychu91 |
|
Układ ładowania akumulatora oraz odpowiednik EWR do Simsona - Pytania | Hells18 | 2 | 3,669 |
30.05.2012, 20:14 Ostatni post: Hells18 |