Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
60/4/3 MK2 pytania
Autor Wiadomość
sm0k01 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 17-04-2016
Liczba postów: 66
Reputacja: 0
Post: #1
60/4/3 MK2 pytania
Witam,
Jestem na etapie kupna cylindra wraz z tłokiem do mojego Simsona i mam w związku z tym pewne pytania.
Najpierw może napiszę z jakim zestawem będzie pracował:
Wydech - Zt-Hydro 29
Zapłon - Ducati Energia
Gaźnik - DPR 16mm
Wał korbowy - prawdopodobnie oryginalny ( mam nadzieję, że wytrzyma gdyż nie chce robić remontu silnika żeby go wymienić chyba, że będzie to konieczne )

W sklepie Jackmotors moją uwagę zwrócił ten cylinder:
https://www.jackmotors.pl/old-timer/cyli...ack-racing

Moje pytania są następujące:
- Jaki tłok wybrać do tego zestawu?
Osobiście skłaniam się najbardziej ku tłokowi MZA 2p nie toczonemu
- Czy obejdzie się bez żadnych podkładek pod ten cylinder?
- Jak myślicie czy oryginalny wał korbowy uciągnie ten zestaw ?

Z góry dzięki za cenne rady Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2020 14:22 przez sm0k01.)
28.01.2020 14:21
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
iksdelelel Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 08-04-2018
Liczba postów: 209
Reputacja: 1
Post: #2
RE: 60/4/3 MK2 pytania
Ja powiem tyle że mam oryginalny wał jeszcze DDR i nie ma problemu jak narazie, ani nie widzę nadmiernego zużycia wału tak że raczej każdą 60ccm obsłuży oryginał
28.01.2020 15:27
Szukaj Cytuj
Posimsonowany Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51E'87
Dołączył: 07-03-2018
Liczba postów: 66
Reputacja: 1
Post: #3
RE: 60/4/3 MK2 pytania
W tłoku mza 2p szybko ci się pierścienie skończą wiem z własnego doświadczenia.Wał jak wszystko będzie dobrze wyważone i jest w dobrej kondycji powinien dać radę.Powinno się obejść bez podkładek ale jednak kupiłbym uszczelkę z alu bo to całkiem inna zabawa niż z materiałową.Osobiście polecam tłok zt no ale wiadomo jest drogi i trzeba szukać innej alternatywy jeśli się nie ma kasy.
28.01.2020 17:06
Szukaj Cytuj
sm0k01 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 17-04-2016
Liczba postów: 66
Reputacja: 0
Post: #4
RE: 60/4/3 MK2 pytania
A co myślicie o tym tłoku?

https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlok-...niemcy-kpl
28.01.2020 19:46
Szukaj Cytuj
Posimsonowany Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51E'87
Dołączył: 07-03-2018
Liczba postów: 66
Reputacja: 1
Post: #5
RE: 60/4/3 MK2 pytania
Tak na prawdę almot i mza jakościowo jest takie same bo to w jednej fabryce ponoć lepione
28.01.2020 22:29
Szukaj Cytuj
Rafał51 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51 B1-4
Dołączył: 19-01-2020
Liczba postów: 18
Reputacja: 0
Post: #6
RE: 60/4/3 MK2 pytania
A nie przypadkiem tłoki MZA to Tajwan ?
29.01.2020 15:42
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Posimsonowany Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51E'87
Dołączył: 07-03-2018
Liczba postów: 66
Reputacja: 1
Post: #7
RE: 60/4/3 MK2 pytania
One są ponoć ,,niemieckie" ale raczej są made in pl bo większość tłoków jest z jednej fabryki nawet po samym wyglądzie można zobaczyć.Kiedyś w zaprzyjaźnionym sklepie porównywałem obydwa przed zakupem i szczerze to wyszło że to jedno i to samk tylko oznaczenia inne
29.01.2020 17:44
Szukaj Cytuj
Rafał51 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51 B1-4
Dołączył: 19-01-2020
Liczba postów: 18
Reputacja: 0
Post: #8
RE: 60/4/3 MK2 pytania
Tak, też słyszałem, że ponoć "niemieckie" Biggrin W każdym bądź jazie ja też mza nie polecam, kilka miałem, na każdym pierścienie dzwoniły na wysokich obrotach, 2 przytarłem a jeden zatarł się aż koło zablokowało, teraz mam jakiś Tajwański z lokalnego sklepu (na pudełku nawet nazwy nie było) i o dziwo jeździ, ale jak coś się zacznie dziać to odrazu cylinder do szlifu (mam DDR obecnie 38,75) i tłok Zt-tuning. Bo chyba lepiej zapłacić raz więcej za dobry tłok i mieć spokój niż co sezon tłok zmieniać, cylinder szlifować, docierać...
29.01.2020 18:14
Szukaj Cytuj
sm0k01 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 17-04-2016
Liczba postów: 66
Reputacja: 0
Post: #9
RE: 60/4/3 MK2 pytania
Zastanawiam się w takim razie czy wziąć ZT-Tuning czy może Barikit a drugą sprawą jest cylinder. Może jednak lepiej byłoby kupić 60/4 bo na forum kilka razy spotkałem się z opinią, że jest bardziej żywotny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.01.2020 18:22 przez sm0k01.)
29.01.2020 18:18
Szukaj Cytuj
Posimsonowany Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51E'87
Dołączył: 07-03-2018
Liczba postów: 66
Reputacja: 1
Post: #10
RE: 60/4/3 MK2 pytania
Prawda jest taka że 60/4 jest bardziej żywotne ale dysponuje mniejszą mocą(coś w okolicach s70)
29.01.2020 18:24
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ZESTAWY TUNINGOWE? Pytania? Zapraszamy do tematu! bykuu93 300 101,132 12.07.2020 19:26
Ostatni post: twojstara1
  70/4 pytania Datcam2 8 1,649 21.07.2019 19:44
Ostatni post: zRider
  simson sr80 +spawak +dotarcie Pytania Sr50kucharz 2 951 16.03.2018 09:13
Ostatni post: Sr50kucharz
  Ogólne pytania co do tuningu S70 Bobciuuu 2 1,225 25.05.2017 12:10
Ostatni post: Mgbnynynek
  Przerobka na 60/2. Pytania kaczors51 21 4,528 09.11.2015 22:24
Ostatni post: Cat

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info