Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
60/4/3 nie ma dołu
Autor Wiadomość
deadamf Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: KR51/1E
Dołączył: 03-02-2015
Liczba postów: 67
Reputacja: 1
Post: #1
60/4/3 nie ma dołu
Cześć.
Ostatnio wyremontowałem Simsona Schwalbe, w sumie to kilka Wink ale teraz chodzi mi o model KR51/2 z takim samym silnikiem jak w S51 z 4 biegową skrzynią biegów. W sumie mam nadzieje, że jest taki sam, tak samo wygląda Smile
Silnik był wyremontowany ale z oszczędności cylinder i tłok został stary, bo nie było tragedii a jakoś to chodzi. Z czasem coś brakowało a to buczy z dołu a to dzwoni u góry :> no to zmiana na inny cylinder.
Kupiłem 60/4/3 firmy CX do tego Amal 19t na początek z seryjnym wydechem bo tak najprościej.
Dzisiaj odpalony i już problemy się zaczeły bo chodzi gorzej jak wcześniej. Silnik w sam sobie chodzi cicho i nie dzwoni, ale nie ma dołu. Na postoju się jako tako wkręca, ale przy próbie ruszenia nie ma siły, jak mu się ostro przygazuje to ruszy i od średnich obrotów iw górę idzie i to nawet lepiej jak na starym zestawie. Brzmi też bardziej jakoś sportowo, ale niskie obroty i może nawet początek średnich to tragedia, trzeba ostro cisnąć żeby to jechało a nie oto chodzi.
Kombinowałem już z różnym ustawienim iglicy, regulowałem na różne sposoby gaźnik efektów nie było za dużo. Zapłon przestawiłem z 1.8 na 1.6 przed GMP i trochę się poprawiło, dołu brak ale u góry diabeł Biggrin Założyłem filtr powietrze i buuu, znowu muł jak lekko i powoli gazu to się wkręcał, jak manetkę odkręciło się mocniej to mulił a więc za dużo paliwa. Zmieniłem mu dysze główną z 80 na 75, poprawiło się nie muli na wysokich ale niskie tragedia.
Teraz w sumie sam nie wiem czy na niskich obrotach mu brakuje paliwa czy ma za dużo, nie wiem w "którym kierunku podążać".
Może mu zmienić dysze na mniejszą ? mam jeszcze jakieś chyba dysze powietrza czy coś takiego, sam w sumie nie wiem co to za dysze takie podłużne z zestawu z JM.
Co radzicie ?
Może wiecie ile powinno wynosić sprężanie na takim zestawie ?
10.04.2015 19:50
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
erwick3 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: 1999 Simson S53
Dołączył: 04-06-2014
Liczba postów: 398
Reputacja: 6
Post: #2
RE: 60/4/3 nie ma dołu
A coś ze sprzęgłem robiłeś?
10.04.2015 20:35
Szukaj Cytuj
deadamf Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: KR51/1E
Dołączył: 03-02-2015
Liczba postów: 67
Reputacja: 1
Post: #3
RE: 60/4/3 nie ma dołu
(10.04.2015 20:35 )erwick3 napisał(a):  A coś ze sprzęgłem robiłeś?

Na tym i na tym zestawie sprzęgło działa tak samo.
Było lekko remontowane nowe tarcze DDR i nowy kosz z tą małą zębatką na wał plus podkładki aby kosz miał odpowiedni luz.
Kosz był trochę inny miał inną ilość zębów jak oryginalnie ten silnik, nie można było takiego kupić nie wiem czy to wymysł poprzedniego właściciela czy w silnikach w schwalbe były inne. Po rozmowie z JM dowiedziałem się, że różnica będzie polegać tylko na tym, że biegi będą dłuższe to tak jakbym zastosował większą zębatkę o jeden ząb, więc się tym nie przejmowałem bo zębatkę mogę zawsze zmienić, a teraz mam jak się nie myle 15z. Biegi nie są krótkie ale jakieś strasznie długie też nie.
Sprzęgło działa dość ok, może trochę mało płynnie ale nie ślizga nic i nawet przy ostrym ruszaniu trzyma aż potrafi koło unieść.
10.04.2015 21:13
Szukaj Cytuj
Mumii Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson Sr50
Dołączył: 02-05-2014
Liczba postów: 468
Reputacja: 4
Post: #4
RE: 60/4/3 nie ma dołu
zębatka jaka 16? proponuje 14.. jakie strojenie? 60/4/3 nie ma dołu i nic z tym nie zrobisz musisz kręcić. Tutaj moc to obroty a moment z pojemności Tongue

SRka od Mumiego - Temat na forum


BP


Kliknij UP
11.04.2015 00:10
Szukaj Cytuj
DonElton Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 19-03-2009
Liczba postów: 1,016
Reputacja: 12
Post: #5
RE: 60/4/3 nie ma dołu
Nie pitol. Dołu nie mają gówniano przerobione cylindry, albo gówniane wydechy.

Tutaj ewidentnie wina leży po stronie regulacji. Bo na seryjnym wydechu gorzej niż seria nie bedzie jeździć.

Wrzuć filmik, jak się zachowuje podczas wkręcania na luzie, i podczas próby ruszenia i jazdy. Jak dla mnie dawka za mała. Regulacje rób bez filtra powietrza, dopiero na sam koniec, dobierasz filtr tak by nie ograniczał silnika.

Elvis2am - 13-02-16:49 napisał(a):-- Ryj to twoja mama ma i ty jesteś dziecinom
11.04.2015 06:54
Szukaj Cytuj
deadamf Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: KR51/1E
Dołączył: 03-02-2015
Liczba postów: 67
Reputacja: 1
Post: #6
RE: 60/4/3 nie ma dołu
Cześć
Też mi się coś wydaje, że nie powinno być gorzej jak na zwykłej pięćdziesiątce.
Zębatka 15.
Dzisiaj trochę przy tym posiedzę i zobaczę co się uda zrobić.
Mi się akurat wydaje, że dawka jest za duża bo na wysokich idzie bo przepali paliwo a na niskich nie i się przylewa.
Mam zestaw dysz będę kombinował, zapłon też spróbuje trochę opóźnić
11.04.2015 08:49
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
arturwietnam Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 616
Reputacja: 49
Post: #7
RE: 60/4/3 nie ma dołu
Polecam również zmienić iglicę , JM ma trzy typy uboga , standardowa i bogata mieszanka , polecam założyć bogata oraz dyszę ok 65 lub 70 i powinno być dobrze

W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
11.04.2015 10:39
Szukaj Cytuj
deadamf Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: KR51/1E
Dołączył: 03-02-2015
Liczba postów: 67
Reputacja: 1
Post: #8
RE: 60/4/3 nie ma dołu
Koledzy pomocy walczę juz cały dzień i efektów brak. Zaplon różnie testował em, dysze paliwa od 65 do 90 i nic czasami minimalna poprawa ale to jeszcze nie to. Teraz patrze dysza powietrza a tu mam 39 a powinna być chyba 20, założyłem 25 bo taka mam i paliwa 80. Masakra teraz bo nie chce się wkrecać chyba że ssanie włacze to nie zamula go, ale to nie ma sensownego wytłumaczenia dałem mu mniejsza dysze powietrza tak ze stosunek zmienił się na więcej paliwa a tu mu jeszcze brakuje. To co teraz większą dysze paliwa czy co ? Jaka powinna być dysza powietrza ? Iglica zaraz zmienię ta na bardziej bogata.
11.04.2015 16:25
Szukaj Cytuj
deadamf Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: KR51/1E
Dołączył: 03-02-2015
Liczba postów: 67
Reputacja: 1
Post: #9
RE: 60/4/3 nie ma dołu
Cześć.
Cały dzień minął na regulacjach, wnioski jakieś są ale padnięty jestem :>

Od rana kombinowałem z dyszami od 70 do 95, nie potrafiłem sobie z nimi rady dać. Buczał nie chciał jechać jak dawałem ssanie to było lepiej, to wymieniałem dysze na większą no ale bez przesady 90 czy 95 to już spora pewnie przesada. To samo jak palcem lekko przytykam wlot powietrza jakoś lepiej od dołu się wkręca, teoretycznie dławie mu powietrze a więc dostaje więcej paliwa - wniosek większą dysze. Jednak za bardzo to nic nie dało. Zmieniłem tą drugą dysze która jest opisana na JM jako dysza powietrza nie jestem pewny ale to chyba nie dysza powietrza, translator mi to przetłumaczył jako pilot jest. Oryginalnie miałem 39 chociaż w instrukcji od Amala napisane jest że powinna być 20. Założyłem 25 i tragedia jakiej bym później dyszy głównej nie dawał, czy nawet inną iglice to nic to nie dało. Gasł nie chciał się wkręcać, chodził tylko na wysokich na ssaniu. Obroty spadały, gaz, buuu i koniec gasł.
Zmieniałem te dysze pilot jest na 30 i na 35 i tak zostawiłem, bo wolne obroty już miał reagował na regulację i wróciłem do punktu wyjścia.
Ładnie odpalał chodził na wolnych, chociaż trochę buczał z dołu, próba ruszenia i nic.
Z zapłonem kombinowałem różnie ale na oko bo ustawianie na manometr i miernik to zbyt dużo roboty a i tak nie wiadomo jak ustawić.
Wczoraj miałem 1.8 mm, ustawiłem na zegar na 1.6 mm obracając tarcze w prawo, niby lepiej i tak zostawiłem.
Dzisiaj na oko lekko obracałem tarcze w prawo zgodnie z kierunkiem pracy silnika, myślałem że w ten sposób opóźniam zapłon.
Cały dzień minął i pod koniec dnia obróciłem zapłon sporo w lewo i ja już sam nie wiem czy opóźniam czy przyspieszam, ale obracając w przeciwnym kierunku to myślałem że przyspieszam np. na 2.0
Ruszyłem płytką na oko w lewo dość znacznie i zaczął troche lepiej chodzić, łatwiej było ruszyć chociaż to jeszcze nie to.
Spróbowałem też z filtrem powietrza i też jest ciut lepiej, parę razy sprawdzałem na różnych ustawieniach i zawsze z filtrem było lepiej tak jak by lepiej paliwo zaciągał przez to, że trudniej mu było powietrza pociągnąć.
Ostatnie próby były na dyszy głównej 70, pilot jest 35, zapłonem na oko obróconym w lewo i filtrem powietrza. Rusza lepiej ale gorzej jak seryjna 50siątka, trochę się dławi, dusi. Musiałbym teraz spróbować na dyszy 65 i 75. Przy tym ustawieniu na ssaniu go zalewa.
Tak więc jest lepiej ale sam już mam mętlik w głowie i pewnie jeszcze z jeden dzień będę musiał poświęcić aby to ustawić, oby się udało.
Próbowałem też na Amalu 16t ale nic to nie dało.
Dziwne jest to, że po założeniu filtra od razu lepiej jak by się moment obrotowy pojawił z dolnych obrotów

Cześć Smile

Pytanie mam Smile
Czy 8 bar sprężania to przypadkiem nie za mało ? Czy to normalne w takim zestawie 60/4/3 ? W dwóch innych Simsonach(zwykła 50ccm) mam 10 bar i od razu to inaczej pracuje.
Może problemem jest te właśnie 8 bar dlatego od dołu jest słaby, a wiadomo na wyższych obrotach to już inaczej jest.
Czy przypadkiem nie powinno być więcej, przecież większą pojemność spręża do tej samej komory spalania.

Film z wczoraj, nagrywane komórką
film
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.04.2015 15:32 przez deadamf.)
11.04.2015 21:13
Szukaj Cytuj


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info