Witam. Kupiłem Simsona z silnikiem w częściach. Temat jest taki że ukruszył się kawałek tłoka od strony okna ssącego.
Wygląda ta tak :
Podejrzewam że ten kawałek dostał się pod głowicę i zrobił jej coś takiego :
Głowica do uratowania czy na śmietnik ?
Gładź cylindra wydaje się być mimo to w bdb stanie. Nie widać żadnych głębszych rys, pod palcem nic nie czuć. Próg niewielki. Gwint na wydech prawie idealny więc chciałbym żeby ten cylinder został. Jest on produkcji CX - w eNce mam CX 50ccm , nie narzekam.
Od sprzedającego dostałem gratis tłok. Wygląda na typową chinę - na pudełku także pisze po chińsku Na samym tłoku brak jakiś oznaczeń producenta.
I teraz co robić ?
Na myśl przychodzi mi kilka wersji jak rozwiązać ten temat.
1. Dać tłok który dostałem + tą głowicę.
2. Dać tłok MZA + tą głowicę.
3. Dać tłok Honda Dio + głowica 50ccm DDR którą posiadam w bdb stanie
Sam zakup tłoka itd. raczej nie rozwiąże problemu. Co mogło być przyczyną takiego uszkodzenia tłoka ? Sfazować okna w cylindrze? Nie chciałbym żeby po złożeniu silnika problem powrócił.
Liczę na jakąś ciekawą dyskusję i wyrażanie swoich poglądów na temat opisanego uszkodzenia
Wygląda ta tak :
Podejrzewam że ten kawałek dostał się pod głowicę i zrobił jej coś takiego :
Głowica do uratowania czy na śmietnik ?
Gładź cylindra wydaje się być mimo to w bdb stanie. Nie widać żadnych głębszych rys, pod palcem nic nie czuć. Próg niewielki. Gwint na wydech prawie idealny więc chciałbym żeby ten cylinder został. Jest on produkcji CX - w eNce mam CX 50ccm , nie narzekam.
Od sprzedającego dostałem gratis tłok. Wygląda na typową chinę - na pudełku także pisze po chińsku Na samym tłoku brak jakiś oznaczeń producenta.
I teraz co robić ?
Na myśl przychodzi mi kilka wersji jak rozwiązać ten temat.
1. Dać tłok który dostałem + tą głowicę.
2. Dać tłok MZA + tą głowicę.
3. Dać tłok Honda Dio + głowica 50ccm DDR którą posiadam w bdb stanie
Sam zakup tłoka itd. raczej nie rozwiąże problemu. Co mogło być przyczyną takiego uszkodzenia tłoka ? Sfazować okna w cylindrze? Nie chciałbym żeby po złożeniu silnika problem powrócił.
Liczę na jakąś ciekawą dyskusję i wyrażanie swoich poglądów na temat opisanego uszkodzenia