Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
70/4 i 80/4 a skrzynia 4 biegowa
Autor Wiadomość
swinkers Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 30-03-2017
Liczba postów: 19
Reputacja: 0
Post: #1
70/4 i 80/4 a skrzynia 4 biegowa
Witam .
Z racji generalki silnika mam do was pytanie ( z racji ,ze 80% jest bardziej doświadczone ). Myślę nad cylindrem 70/4 , zapłon ducati , większy gaźnik itp itd.
chce przerobić 4 bieg aby nie wkładać skrzyni 5 .I tu nasuwa mi się myśl czy przy 80/4 dało by rade jeszcze korzystać z 4 biegowej skrzyni ? czy to już by było nie wykorzystywanie potencjału silnika ?Bo jeżeli by się okazało ,ze spokojnie da rade wykorzystać cała moc przy 80/4 to bym się nie zastanawiał i brał większy.
+ może ktoś wie na ile qucyków mogę liczyć przy 70/4 a na ile przy 80/4
23.06.2021 08:50
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 492
Reputacja: 8
Post: #2
RE: 70/4 i 80/4 a skrzynia 4 biegowa
Moim skromnym zdaniem, o ile nie zastosujesz wysoko strojonego spawaka, skrzynia 4-biegowa pozwoli w miarę dobrze wykorzystać potencjał silnika. Jak dasz zębatkę zdawczą o 2 zęby większą to na 4 biegu będziesz miał takie samo przełożenie jak na 5 z mniejszą zębatką. Wada takiego rozwiązania to trochę cięższe ruszanie z miejsca, ale później przyspieszenie niewiele gorsze od 5b, a v-max już dokładnie taki sam.
Wiadomo że skrzynia 5-biegowa jest lepsza i jeśli budujesz silnik od podstaw to nie ma dylematu, cena nowych 5b i 4b jest podobna. Ale jeśli masz specjalnie kupić skrzynię 5b za 850zł, a swoją 4b sprzedać za 200zł może 300zł, plus dodatkowa robota z przekładką - decyzję musisz podjąć sam.

To jaka moc jest osiągalna na poszczególnych cylindrach zależy od jeszcze paru czynników poza ilością okien płuczących - wymiary i jakość wykonania okien, spasowanie z karterami, a przede wszystkim od układu wydechowego.

Na badziewnej jakości 70/4 czy tam 80/4 może nie być nawet 7 koni.

Porządne 80/4 z wyższymi kanałami typu 26mm/35mm, na wydechu fi32 potrafi wyciągnąć nawet 12 koni (dla 70/4 jest to proporcjonalnie mniej, jakieś 10 koni)

Ten sam 80/4 tylko założeniu spawaka (np. Platek Racing) moc wzrośnie z 12 do ponad 14 koni, może nawet 16. Aczkolwiek na spawaku utracisz elastyczność, skrzynia 4b już nie będzie wystarczająca żeby dobrze wykorzystywać zakres rezo.

No i pamiętaj, że im bardziej wysilony cylinder, im wyższe kręci obroty, tym większe ryzyko nagłego zatarcia i zniszczenia gładzi. Także jak idziesz w ekstremum to musisz zastosować odpowiednie środki zapobiegawcze - luźne pasowanie tłok-cylinder, poszerzone żeberka chłodzące, baaardzo bogata mieszanka, a najlepiej w ogóle cylinder z powłoką nicasil.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.06.2021 11:10 przez Qwet.)
23.06.2021 11:06
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 345
Reputacja: 2
Post: #3
RE: 70/4 i 80/4 a skrzynia 4 biegowa
Nie ma różnicy czy ty założysz skrzynię 3b,4b czy też 5b.
Ważne jest przełożenie wał-koło jako całość, Różnicę pomiędzy przełożeniem końcowym skrzyni 3b i 5b możesz zniwelować za pomocą zębatki zdawczej i odbiorczej. Wtedy prędkość max będziesz miał taką samą w3b jak na 5B ale przyspieszenie i ruszanie będzie gorsze oraz jazda w terenie i w pod spore 15% podjazdy będzie kiepsko.
Jeśli już stosujesz 70/4 to lepiej zakładaj od razu 80/4.
Nie znam się na cylindrach mza ale raczej są gówniane za to tłoki to jedno z najgorszych gówien.
Tłok polecam zt-tuning jeśli się da to 2p gdyż na 1p ma spore przedmuchy.
Musisz kupić docisk sprzęgła 1,8mm w zupełności wystarczy.
Gaźnik 21mm (tylko nie AMAL/ANAL bo jak sama nazwa wskazuje nadaje się tylko do jednego.
Najlepiej zapłon Ducati energa lub lepszy.
Jak będziesz rozbierał silnik to wał z wypełniaczami MZA pod obciążeniem 8KM wytrzymuje około 10tys km.
Rurę wydechową platek recing 9500 albo wyglądającą jak oryginał ale przystosowaną pod kolanko o średnicy zewnętrznej 32mm.
Głowicę pod 80cm3.

z dobrego zestawy 80/4 firmy np. zt tuning z tłumikiem platek recing 9500 powinieneś wyciągnąć 12KM na silniku.

Nie musisz powiększać użebrowania nawet przy ciągłym vmax (po dotarciu 2 tys km) wystarczy że gdy ciągle ciśniesz stały vmax lub gdy temperatura jest powyżej 28C albo ciągle stoisz w korkach itp. stosuj dobry olej polecam motul 710 w stosunku 1:30.
Jak będziesz miał jakieś pytania to nie ma problemu.
Jeśli nie masz 2 tys zł to sobie odpuść albo jak chcesz kupować części z Gmoto czyli gówno moto to też sobie odpuść.
23.06.2021 22:05
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 492
Reputacja: 8
Post: #4
RE: 70/4 i 80/4 a skrzynia 4 biegowa
twojstara1 z grubsza słusznie piszesz, ale mam parę uwag.

Skrzynia 3B już raczej nie będzie odpowiednia, bo różnica pomiędzy 2 a 3 biegiem jest w niej mniej więcej tak duża jak między 1 a 2 biegiem - ponad 1,6 raza. O ile na niskich oknach i na zwykłym wydechu czyli na elastycznym silniku nie ma problemu, to już na spawaku skrzynia 3b będzie znacząco pogarszać przyspieszenie. Już tłumaczę.
Spawak platek 9500 daje zakres rezo jakoś tam między 7500rpm a 10000rpm.
Na skrzyni 3B dociągasz 2 bieg do tych 10000rpm i wrzucasz 3 biegu, wtedy obroty spadają do 6200rpm i silnik długi czas muli w dołku mocy zanim wejdzie z powtorem w rezo.
Na skrzyni 4B dociągasz 2 bieg do 10000rpm, wrzucasz 3 bieg obroty spadają do 7600rpm i od razu masz rezo, dociągasz do 10000rpm wrzucasz 4 bieg obroty spadają do 8100rpm, cały okres przyspieszania masz pełne rezo.
Także skrzynia 3B przy spawakach to zło, nadaje się tylko do mniej wysilonych setów.

Docisk sprzęgła 1,8mm powinien wystarczyć to fakt. Ale można też założyć zestaw 5-tarczowy i zwykłą sprężynę, wtedy ręka nie będzie się tak męczyć a mechanizm wysprzęglika pożyje dłużej.

Z tym ANAL-em mnie rozwaliłeś, świetna gra słów! Szczerbol

Jesteś zbyt optymistyczny w kwestii przegrzewania. Jeździsz na cylindrze z nicasilem kręcisz 10000rpm nic się nie dzieje i przez to zapominasz że stalowe tuleje to kompletnie inna bajka - znacznie silniejsze tarcie oraz znacznie gorsze odprowadzanie ciepła z tłoka, tłok się potężnie nagrzewa, rozszerza i przez to zaciera. Sam kiedyś na stalowej tulei zatarłeś kilka tłoków na wysokich obrotach i to w małej pojemności 60, a taka 80tka przecież grzeje się jeszcze bardziej. W wysoko strojonych setach trzeba zapobiegać, jeśli nie przez poszerzenie żeberek, to dobry tłok o stosunkowo niskiej rozszerzalności termicznej (barikit, zt-tuning itp), luźnym pasowaniem tłok-cylinder (nie wahać się zrobić nawet 0,10mm to w niczym nie szkodzi), bogata mieszanka (jak najbliżej granicy zalewania), dobry olej w ilości 1:30 oczywiście też.

Z osiąganą mocą jest bardzo różnie. Zobaczcie jakie są różnice między wydechami które z wyglądu niemal się nie różnią, między 13 a 16 koni na tym samym cylindrze:



Gdyby zrobić takie porównanie różnych wykonań cylidrów tej samej pojemności to różnice byłyby jeszcze większe.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.06.2021 12:45 przez Qwet.)
24.06.2021 12:28
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 345
Reputacja: 2
Post: #5
RE: 70/4 i 80/4 a skrzynia 4 biegowa
Tak wiem że na skrzyni 3B będzie spadek obrotów prosto w rezo dziurę ale myślę że simson powinien wstać jeśli jedzie na płaskim. Natomiast w zupełności wystarczająca jest skrzynia 4B która przypominam mam w silniku 60/4 zt tuning na tulei ŻELIWNEJ. wydech 9500obr. Jak wielokrotnie wspominałem nawet w wakacje ciągle jeździłem v max i do w zabudowanej SR. Nic się z silnikiem nie działo.
Jednak chłodzenie w środku mam dobre ponieważ wpada tam za dużo mieszanki, spalanie 6-8L.
Olej Motul 1:30.

Co do zacierania tłoków. Raz wysypały mi się igiełki pod korbą, raz w oryginalnym cylindrze i tłoku wypieło się zabezpieczenie swożnia. Raz zamiast docierać to po 220km jechałem ciągiem vmax, raz miałem dobry tłok ale gówniany Gmoto cylinder.

Zawsze wspominam moich znajomych od motocykli jednego który robi stare motocykle i jest złotą rączką i drugiego który jest miłośnikiem tokarki i kierowcą ciężarówki.
Jak im opowiadałem jak simson mi się zacierał 2 razy przy vmax z dyfuzorem to oni mnie się pytali a nie czułeś że się zaciera i nic nie słyszałeś.
Nie chcieli mi wierzyć że przy 11 000obr moc nie spada i nic nie słychac tylko jedziesz z obrotami 11 000 i po 0,1s już obroty masz 0obr. nawet najszybszy człowiek nie był by w stanie wcisnąć na czas sprzęgło.
24.06.2021 18:26
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 492
Reputacja: 8
Post: #6
RE: 70/4 i 80/4 a skrzynia 4 biegowa
Ale temat jest właśnie o tym która skrzynia pozwoli dobrze wykorzystać potencjał silnika, a nie która skrzynia pozwoli "jakoś" jechać. Dlatego co najmniej 4B.

Pozostaję przy swoim - przy wysoko strojonym secie trzeba zapobiegać wszelkimi możliwymi środkami. Najgorszym koszmarem jest zatarcie silnika w który właśnie przed chwilą włożyłeś kilka tysięcy złotych, zamiast cieszyć się jazdą znowu rozbieranie silnika, ocena zniszczeń, kolejne koszty. Tak jak mówi twojstara1, nie ma żadnej metody na uratowanie zacierającego się silnika, wszystko dzieje się nagle - zgrzyt, chrupnięcie i silnik do remontu.
Poniżej filmik jak to wygląda. Nie zdążysz wcisnąć sprzęgła.
https://www.youtube.com/watch?v=E_YXyblfzLE

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
25.06.2021 13:32
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
swinkers Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 30-03-2017
Liczba postów: 19
Reputacja: 0
Post: #7
RE: 70/4 i 80/4 a skrzynia 4 biegowa
Dzięki wielkie za pomoc . Postanowiłem po prostu przebić 4b aby troszkę zwiększyć prędkość przelotowa .
idzie set . 70/4 mk2 z jm tłok zt 2p do tego wal z wypełniaczem sportowy pod s70 , głowica zt tuning, ducati energia ofc. Wydech zostaje seryjny na razie do tego wpadnie nowy gazniczek Smile zobaczymy co z tego wyjdzie .

Co do 80/4 to poczytałem po forach i ludzie odradzają ze względu na wagę tłoka , krótsza żywotność silnika ( a na tym mi zależy bardzo ). Zobaczymy bo szykuje się jeszcze jeden simek do roboty dla mojej żony więc może zrobię mała zamianę w następne wakacje i jej dam 70/4 a sobie pierdyknę 80/4 albo 85/5m ^.^
26.06.2021 21:44
Szukaj Cytuj
Podziękowania: paweltgb
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,356
Reputacja: 21
Post: #8
RE: 70/4 i 80/4 a skrzynia 4 biegowa
70 to słabo opłacalny interes, 80tka kosztuje tyle samo a jazda zupełnie inna

Mój endurak
26.06.2021 23:04
WWW Szukaj Cytuj
Podziękowania: piotrxxx11
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 345
Reputacja: 2
Post: #9
RE: 70/4 i 80/4 a skrzynia 4 biegowa
HaGaźnik kup taki jaki będziesz miał kanał wlotowy. Wydechowy prawdopodobnie będzie miał średnice wewnętrzną 28mm czyli musisz kupić kolanko i tłumik pod średnicę zewnętrzną 31.
Tłok tłokowi nie równy w wadze. Napisz do jack motors z pytaniem ile waży tłok MZA70 powinien mieć wagę oryginału i ile waży ZT 80.
NIe wydaje mi się ab tłok 80 ZT generował więcej wibracji niż MZA70.
Choć nie miałem tych dwóch w ręce.
Jedno jest pewne jeśli zależy tobie na długo wieczności silnika to musisz uzyskiwać moc jak najniżej.
Jeśli sprzęt ma mieć z 8KM przy 6tys obr. To musisz zastosować to samo zo zrobił Qwet.
On też zbijał pbroty jak najniżej. Poczytaj jego ostatnie dwie strony wpisów. Tma masz wszystko podane jak to zrobić.
Aby przy takich obrotach uzyskać 8KM to musisz mieć 80/4.
Wtedy prędkość max bez wiatru powinna wynosić 85km/h
26.06.2021 23:42
Szukaj Cytuj
Podziękowania: piotrxxx11
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 492
Reputacja: 8
Post: #10
RE: 70/4 i 80/4 a skrzynia 4 biegowa
Gdzieś znalazłem informację że tłok DDR 50cc waży 70 gramów, a tłok DDR 70cc waży 100 gramów i wał MZA S70 jest przystosowany do tłoka o masie właśnie 100g.
Ale wszystkie dobrej jakości tłoki do 80cc/85cc ważą poniżej 100 gramów. Taki tuningowy tłok MZA 83cc waży 93g, a tłok wossner tej samej pojemności 97g.
Dlatego jeśli już rozwiercasz kartery, wybór akurat 70cc nie ma uzasadnienia. W simsonie zestaw 80cc/85cc z wałem MZA S70 uchodzi za najbardziej trwały, nie wiem kto nagadał Ci że coś się szybciej zużywa.
Co do efektów, na 70/4 na pewno będzie wyraźny przyrost mocy w stosunku do serii, ale z fabrycznym wydechem i kolankiem 28mm na cuda nie licz - stawiam że wyjdzie około 7-8 koni i vmax wg GPS jakieś 80-85km/h.
Tak jak mówi twojstara1 - kanał wydechowy w 70/4 zapewne będzie powiększony, więc dla uzyskania pełni mocy przydałby się wydech z kolankiem fi 32mm. Ale jeśli bardzo mocno zależy Ci na jak najwyższej trwałości, to powinieneś wręcz przedłużyć kolanko wydechowe. Modyfikacja o której mówi twojstara1 opisana dokładnie na 23 stronie tego tematu:
http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=23

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.06.2021 08:34 przez Qwet.)
28.06.2021 08:33
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  skrzynia Rolnik696 0 834 20.01.2017 09:47
Ostatni post: Rolnik696
  witam potrzebuje porady jaka skrzynia Rolnik696 20 4,009 07.01.2017 00:55
Ostatni post: jaro5
  Jaki kosz i skrzynia do 70\6\3m Fandango 6 1,774 06.01.2016 01:24
Ostatni post: Kosa
  skrzynia 5 biegowa długa kolin09 8 2,214 21.06.2015 19:56
Ostatni post: Snake
  jak wyregulować skrzynie 5 biegową marek001 6 2,131 12.12.2014 20:42
Ostatni post: marek001

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info