Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Amal 19 a zwykła 60
Autor Wiadomość
Adrianovsky Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 05-09-2015
Liczba postów: 434
Reputacja: 6
Post: #1
Amal 19 a zwykła 60
Hej, zamawiam zwykłą 60 almotu + tłok MZA, mam amala 19 i jakie dysze powinny być mniej więcej to? Nie chce potem znów parę razy za przesyłkę płacić


Pomogłem? Kliknij rep + Smile

Aktualnie brak motto Sad
27.11.2016 00:44
Szukaj
R E K L A M A
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #2
RE: Amal 19 a zwykła 60
(27.11.2016 00:44 )Adrianovsky napisał(a):  Hej, zamawiam zwykłą 60 almotu + tłok MZA, mam amala 19 i jakie dysze powinny być mniej więcej to? Nie chce potem znów parę razy za przesyłkę płacić
Do zwykłej 60cm maksymalnie AMAL 18.Cyl 60 ma dolot 18mm a Amal 19mm,będą zawirowanie w przepływie mieszanki.Ewentualnie powiedz im żeby rozwiercili na 19 mm.Amal 19 do standardowego cyla to rzadkość, dlatego musisz kupić kilka dysz i próbować.
27.11.2016 01:49
Szukaj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,439
Reputacja: 96
Post: #3
RE: Amal 19 a zwykła 60
Ale bzdury pleciecie że nie można dać większego gaźnika do 60cc, ja dałem do zwykłej 60 amala 21 i dobrze wyregulowałem na dyszy 75 i normalnie to chodziło i nie zauważyłem różnicy jak po tym wpadł 16n1-11, co wy z tymi zawirowaniami, przecież wiele skuterów ma zwężki na króćcu gaźnika nie po to żeby były zawirowania tylko żeby zmniejszyć przepływ mieszanki. Większy gaźnik a mniejszy wlot króćca ssącego ma tak niewielki wpływ że zapewne nikt z nas tego nie poczuje.
Co do dysz Adrian to dał bym coś blisko 70-tki.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.11.2016 09:51 przez jaro5.)
27.11.2016 09:48
Szukaj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #4
RE: Amal 19 a zwykła 60
Nie pisałem że nie można dać.
Przejście powinno być łagodne. Czyli powinien choć delikatnie pod szlifować dolot do cyla,taki lekki stożek zrobić na początku wlotu. Doloty często się wyrównuje i poleruje by mieszanka leciała bez oporów,się nie osadzała-o tym większość wie . A przy takim rozwiązaniu jest tam delikatny próg,nie wielki ale jest. Takie coś zaprzecza temu wszystkiemu co jest opisywane/polecane na forum ,w celu poprawienia sprawności silnika. Czyli gładzenie/polerowanie dolotu do cylindra itp. A to są zazwyczaj podstawowe sprawy by usprawnić całość. Najpierw wszyscy piszą o tym by dolot równać/polerować itd. a potem następny piszę że nie ma to znaczenia że gaźnik jest większy. Te wypowiedzi przeczą sobie. Jeden z moderatorów miał gdzieś temat opisujący te przewężenia i ich nie korzystny wpływ. Do kitu takie rady gdy jeden zaprzecza drugiemu. A w skuterach zakładają takie przewężenia gdyż i tak ograniczają moc tych silników i zawirowania które tam powstają które mają wpływ na osiągi silnika w niczym nie przeszkadzają gdyż i tak moc ma być ograniczona. Czyli przewężenie jest założone by silnik miał mniejszą moc,więc dodatkowy spadek mocy na tym elemencie nie ma znaczenia. Tak jest ograniczona moc. Przykład Jawy 50,miałem ich kilka. Króciec miał tylko otwór(choć jego przekrój był wiele większy) z jednej strony by zblokować moc a gaźnik miał porządny wylot. W oryginale natomiast przejście było łagodne. Gdy moc jest celowo ograniczana to nie ma znaczenia że są zawirowania i mogą być zwężenia. Ale do prawidłowej pracy wskazane jest żeby było łagodne przejście. I takie same są opinie mechaników, ale nie pseudo mechaników. Można też zadzwonić do sklepów z częściami i tam wszystko wyjaśnią.
Wystarczyło napisać że to będzie współpracowało, ale lepiej jak przejście jest łagodne i tyle.Smile

http://simsony.info/Thread-Dobieranie-od...lif-Sklepy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.11.2016 11:29 przez jaroslaw97.)
27.11.2016 10:52
Szukaj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,439
Reputacja: 96
Post: #5
RE: Amal 19 a zwykła 60
(27.11.2016 10:52 )jaroslaw97 napisał(a):  Nie pisałem że nie można dać.
Przejście powinno być łagodne. Czyli powinien choć delikatnie pod szlifować dolot do cyla,taki lekki stożek zrobić na początku wlotu. Doloty często się wyrównuje i poleruje by mieszanka leciała bez oporów,się nie osadzała-o tym większość wie . A przy takim rozwiązaniu jest tam delikatny próg,nie wielki ale jest. Takie coś zaprzecza temu wszystkiemu co jest opisywane/polecane na forum ,w celu poprawienia sprawności silnika. Czyli gładzenie/polerowanie dolotu do cylindra itp. A to są zazwyczaj podstawowe sprawy by usprawnić całość. Najpierw wszyscy piszą o tym by dolot równać/polerować itd. a potem następny piszę że nie ma to znaczenia że gaźnik jest większy. Te wypowiedzi przeczą sobie. Jeden z moderatorów miał gdzieś temat opisujący te przewężenia i ich nie korzystny wpływ. Do kitu takie rady gdy jeden zaprzecza drugiemu. A w skuterach zakładają takie przewężenia gdyż i tak ograniczają moc tych silników i zawirowania które tam powstają które mają wpływ na osiągi silnika w niczym nie przeszkadzają gdyż i tak moc ma być ograniczona. Czyli przewężenie jest założone by silnik miał mniejszą moc,więc dodatkowy spadek mocy na tym elemencie nie ma znaczenia. Tak jest ograniczona moc. Przykład Jawy 50,miałem ich kilka. Króciec miał tylko otwór(choć jego przekrój był wiele większy) z jednej strony by zblokować moc a gaźnik miał porządny wylot. W oryginale natomiast przejście było łagodne. Gdy moc jest celowo ograniczana to nie ma znaczenia że są zawirowania i mogą być zwężenia. Ale do prawidłowej pracy wskazane jest żeby było łagodne przejście. I takie same są opinie mechaników, ale nie pseudo mechaników. Można też zadzwonić do sklepów z częściami i tam wszystko wyjaśnią.
Wystarczyło napisać że to będzie współpracowało, ale lepiej jak przejście jest łagodne i tyle.Smile

http://simsony.info/Thread-Dobieranie-od...lif-Sklepy
Nie piszemy tutaj o tuningu tylko czy może być większy gaźnik niż dolot w konkretnym przypadku, i ja zdecydowanie piszę że może być i że nie zauważysz żadnej różnicy czy założysz do takiego seryjnego cylka gaźnik 19 czy 18 czy nawet 16n1. Jak byśmy chcieli poprawić osiągi tego cylka to jak najbardziej powinniśmy powiększyć dolot i nawet wypolerować ale różnica między 18 a 19 będzie nie zauważalna.
Dobrze znam się na tuningu i wiem co trzeba zrobić żeby polepszyć osiągi, ale w temacie chodzi o zupełnie co innego.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
27.11.2016 11:36
Szukaj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #6
RE: Amal 19 a zwykła 60
I się wyjaśniło...........Biggrin
27.11.2016 11:46
Szukaj
R E K L A M A
Adrianovsky Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 05-09-2015
Liczba postów: 434
Reputacja: 6
Post: #7
RE: Amal 19 a zwykła 60
Czyli celować w dysze 70-75 oraz seryjna dysza powietrza?


Pomogłem? Kliknij rep + Smile

Aktualnie brak motto Sad
27.11.2016 21:04
Szukaj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,439
Reputacja: 96
Post: #8
RE: Amal 19 a zwykła 60
(27.11.2016 21:04 )Adrianovsky napisał(a):  Czyli celować w dysze 70-75 oraz seryjna dysza powietrza?
Dyszy powietrza bym nie ruszał.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
27.11.2016 21:09
Szukaj
Adrianovsky Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 05-09-2015
Liczba postów: 434
Reputacja: 6
Post: #9
RE: Amal 19 a zwykła 60
Więc tak, silnik złożony, pali idealnie od strzała, kompresji nie mierzyłem ale aż trochę ciężko kopać Biggrin
Wkręca się super, ma bardzo dobra moc Smile

Na przyszłość dla innych
Dysze do gaźnika amal 19 do zwykłej 60 idealnie spisuje się 70 i seryjna powietrza 39, dzięki za pomoc.

Temat można zamknąć


Pomogłem? Kliknij rep + Smile

Aktualnie brak motto Sad
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.12.2016 19:48 przez Adrianovsky.)
01.12.2016 19:48
Szukaj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Gaźnik Amal 19 T Jakubin 9 240 21.06.2022 10:42
Ostatni post: Jakubin
  Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T Jakubin 9 365 23.05.2022 21:36
Ostatni post: Jakubin
  Uszczelka gardziela gaźnika Amal adriano19921106 19 1,500 03.03.2022 14:43
Ostatni post: Qwet
  Skan uszczelki amal Posimsonowany 3 845 14.03.2020 20:03
Ostatni post: bomBer
  Amal 19 brak wolnych obrotów Venus 4 993 09.03.2020 18:27
Ostatni post: HoeronixHD

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info