10.10.2016, 16:09
Mam problem z simsonem dzis jechalem do szkoly i nagle zgasl sprawdzilem iskre i jej nie ma zaplon mam ducati energia co to sprawdzalem przewody wszystkie ok klinu na magnecie tez nie zerwalo nie wiem co dalej robic
10.10.2016, 16:09
Mam problem z simsonem dzis jechalem do szkoly i nagle zgasl sprawdzilem iskre i jej nie ma zaplon mam ducati energia co to sprawdzalem przewody wszystkie ok klinu na magnecie tez nie zerwalo nie wiem co dalej robic
10.10.2016, 16:17
miałem tak samo ale w lfk i dopiero zmiana startora pomogła
ale może to być cewkomoduł (wiem że da się to jakoś sprawdzić)
10.10.2016, 16:22
No wlasnie tylko jak to dziwne zeby tak nagle iskra zginela
10.10.2016, 16:55
to też było dla mnie dziwne, już 2 zapłony w ten sposób padły u mnie i to było nagle, dodawałem gazu potem popuściłem i zdechł a drugi na wysokich obrotach padł
10.10.2016, 17:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.10.2016, 17:36 przez djogor1231.)
Dziwna sprawa z tym naprawde nie wiem co tu robic z tym
W takim razie jest sens kupic znow caly zaplon ?
10.10.2016, 18:54
Ja mam zapłon oryginalny elektronik,wprawdzie przy zwykłym 60 cm,ale zero problemów, przejechane 3000 km,a ładowanie na chińskim reglerze.Oczywiście moduł zapłonowy DDR/brązowy.W zasadzie co kilkanaście dni ktoś pisz/narzeka na ten typ zapłonu który macie.Często po zakupie ten zapłon nie działa i jest odsyłany do sklepu.Coraz więcej jest podrób,tak samo jak podrabiane elektroniczne.Trzeba spróbować gdzieś wyszarpać oryginalny bo te obecne toi jest szajs jak wszystko.Ja mam elektroniczny i sobie chwale,ale DDR !
10.10.2016, 19:41
Zgadzam się z przedmówcą. Też posiadam 60ccm i oryginalny zapłon elektroniczny 12V włącznie z oryginalnym ładowaniem i brak jakichkolwiek problemów. I w przyszłości zamierzam zmienić tylko cylek na większy bo zapłon sobie poradzi. Nic z nowości nie zastąpi oryginału. Co wymyśliła fabryka to fabryka. Tak miało być i koniec. A co do Twojego problemu to jeśli masz go na gwarancji to go odeślij. Jeśli nie to po rozglądaj się za czymś innym, może akurat znajdziesz jakiś oryginał.
10.10.2016, 20:35
Zaplon kupilem uzywany nie jest to LFK ale zastanowie sie nad ddr'em mialem kiedys elektronika oryginalnego ale tez szlak go trafil
10.10.2016, 20:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.10.2016, 20:49 przez jaroslaw97.)
Uważam że szkoda kasy na te podrabiane zapłony,regulatory napięcia i moduły zapłonowe.Albo oryginalny regulator/prostownik DDR albo zainwestować i przerobić na regulator od chinola.Trzeba mieć cały komplet oryginalny.Gdy mamy ELBĘ DDR ale nie oryginalną cewkę w statorze to też jest duże ryzyko że ELBA się spali/te cewki zazwyczaj dają za duże napięcie.Tak samo moduł zapłonowy/elektronik DDR a cewka obecnej produkcji i po module.Nie zawsze ale bardzo często te cewki są źle nawinięte/mają więcej zwojów a przez to wytwarzają większe napięcie i to jest przyczyna problemów.Dlatego do cewek obecnej produkcji proponuje założyć regler od chinola/on to wytrzymuje.Inaczej ciągle są problemy.
Proponuje kupić zapłon elektronik i założyć chiński regler.Ja kupiłem za 40 zł z wysyłką,impulsator z podstawą i dwiema cewkami ale oryginał.Beznadziejnie to wyglądało na foto ale zaryzykowałem licząc że jest to DDR.I jest ok.I tak jak już pisałem aku musi być też sprawny.Jak jest to jakaś padlina to też będą problemy/spali się regler/cewka itd. A jak już chcesz jakiś LFK itp. to tylko nowy.Wtedy Ci wymienią na gwarancji a tak to wyrzucanie kasy/lepiej w takim wypadku elektronik.
10.10.2016, 21:13
Zgadzam się w 100%. Ja że mam wszystko oryginał to wszystko gra. Znajomy ma simka i właśnie w ten sposób o jakim pisze jaroslaw97 spalił sobie oryginalny moduł. Wtedy działaliśmy w podobny sposób. Nic dodać nic ująć.
10.10.2016, 21:24
Ja polecam zapłon ducati energia, niby to samo co lfk ale trwałość dzień do nocy.
Ja sam osobiście dostosowałem inny zapłon ale to nie ten przedział cenowy.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
10.10.2016, 21:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.10.2016, 21:45 przez djogor1231.)
Moze faktycznie poszukam ddrow
Tylko ze ciezko jest cos kupic ddr Jaro5 mam ducati energie i nie ma iskry... wiec oplaca sie znow kupowac
10.10.2016, 22:02
Miałem wiele motocykli z zapłonem de i nie było z nimi problemu, w simsonie błąd to dystansowanie koła zamachowego względem statora i stąd większość problemów.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
11.10.2016, 05:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.10.2016, 20:06 przez Przemek.1997.)
Wiadomym jest że nie wszystkie lfk czy de są fankowne. Po prostu ciężko poznać teraz czy to rzeczywiście org czy podróba. Na pudełku może pisać co chce tylko po jakimś czasie okazuje się że to bubel. A tym bardziej że te zapłony stały się modne więc pojawia się tego na rynku co raz więcej, przeważnie bubli. A oryginału ddr nikt nie podrobi. Produkują np statory do elektronika z impulsatorem który jest słabej jakości, który po krótkim użytkowaniu jest do wymiany a chcąc żeby dłużej pochodził trzeba przerabiać. ,,Taki mamy klimat."
11.10.2016, 08:22
Jaro5 ale jak tego nie dystansowac gdyz stozek kola wchodzi za gleboko na wal
11.10.2016, 20:07
(11.10.2016, 08:22 )djogor1231 napisał(a): Jaro5 ale jak tego nie dystansowac gdyz stozek kola wchodzi za gleboko na walJa zrobiłem stożek z blachy alu 1mm i koło zamachowe osadziło się jak należy.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
12.10.2016, 20:42
aha no dobra to wiem co zrobić
13.10.2016, 08:21
Hmm. Mam zapłon Ducati Energia, wyciągnięty z jakiejś Bety starej, więc 100% oryginał i nie narzekam. Co do dystansowania to u mnie magneto założyłem bezpośrednio na czop, bez żadnych podkładek, więc siedzi to solidnie, dorobiłem klin 2/3mm i dotoczyłem taką podstawkę pod zapłon, że impulsator był oddalony o około 7mm od magneta i wszystko było solidnie zrobione.
Napiszę w tym wątku aby nie zaśmiecac forum.
Czy ktoś z was miał na zapłonie LFK spaloną cewkę zapłonową na iskrowniku ?? Przejachane 5km na zapłonie, ustawione i podłączone wszystko na cacy, ustawione na lampie stroboskopowej i nagle podczas jazdy buuuuuuu. Iskry brak. Po ściągnięciu magneta przemierzyłem cewki i impulsator. Impulsator ma 103ohm, cewki świateł 0,5ohm a między zielonym a białym (cewka zapłonowa) 120ohm a powinno być podobno 700-800ohm. Czy ktoś miał już taki przypadek. Zapłon nówka sztuka z JM. Dodam jeszcze,że silnik nie jest wyżyłowany tylko standardowe 70/2 + bing.
28.10.2016, 19:44
(28.10.2016, 19:13 )dzejson90 napisał(a): Napiszę w tym wątku aby nie zaśmiecac forum.Coś ostatnio sporo przypadków z LFK, musisz odesłać na gwarancji.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro |
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Brak iskry | Marek2411 | 3 | 595 |
06.10.2023, 22:50 Ostatni post: IFA_1988 |
|
Brak iskry w s51 na platynkach instalacja 12v | longi92 | 5 | 1,211 |
28.05.2022, 20:02 Ostatni post: longi92 |
|
Brak iskry S51 | menma96 | 12 | 3,264 |
11.09.2020, 08:30 Ostatni post: adasiek1111 |
|
Brak iskry | Bobek1822 | 1 | 1,017 |
09.09.2020, 21:25 Ostatni post: adasiek185 |
|
Simson DE brak iskry | zRider | 16 | 3,376 |
13.08.2020, 14:01 Ostatni post: zRider |