07.11.2015, 21:17
Mam problem ze światłami na zapłonie lfk z JM wszystko zostało podłączone zgodnie ze shematem (jestem zielony z elektryki) czy na zapłonie lfk są wogule światła czy trzeba samemu zrobić
07.11.2015, 21:17
Mam problem ze światłami na zapłonie lfk z JM wszystko zostało podłączone zgodnie ze shematem (jestem zielony z elektryki) czy na zapłonie lfk są wogule światła czy trzeba samemu zrobić
08.11.2015, 13:53
Co trzeba samemu zrobić? Motor odpala,gaszenie itd jest? Jaki masz regulator? Wrzuć schemat według jakiego łączyłeś a najlepiej zrób foto jak masz podłączone. Często się kolory nie zgadzają z opisem. Wcześniej było dobrze? Jak nie ma świateł to ładowania też nie masz. Foto,schemat?
Podłączyłem tak jak na schemacie który przysłał Jacek z JM A regulator mam taki jak w zestawie na JM a z tym odpalaniem to odpala i nie wiem czy mam ładowanie aku bo klina mi ścina na wale po odpaleniu Ale znalazłem temat na forum i wiem co zrobić
file:///C:/Users/KRZYS/Downloads/Bez%20tytu%C5%82u%201.odt http://p1.bikepics.com/2012/03/19/bikepi...9-full.jpg
08.11.2015, 14:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2015, 15:14 przez jaroslaw97.)
Schemat ok. Wrzuć foto modułu,tak żeby było widać przewody jak z niego wychodzą. Kilka osób już miało problemy bo łączyli kolorami a trzeba było łączyć według kolejności ze schematu,zaczynając od zielonego czyli masowego i tak po kolei. W innym przypadku moduł kupiony w JM ale nie zgadzały się kolory a sklep JM na to odpowiedział że faktycznie dostali modułu z innymi kolorami przewodów. Kilku osobą pomogłem.
Na schemacie biało zielony jest masą a faktycznie to zielony przychodzi na masę. Było i tak że był o jeden przewód za dużo,były dwa białe i to one były masowe. Jak kolory się nie zgadzają to trzeba łączyć według kolejności,czyli pierwszy od strony przewodu idącego na świecę to masa itd. Zdarzyło się że opis widoczny na module był odwrócony o 180 stopni. Czyli kłamał. I wrzuć też oznaczenie na module bo to ważne. Różne cuda są z tymi modułami,z oznaczeniami,kolorami itd. Tu masz moduł na którym są złe oznaczenia. Gaszenie jest na biało czarnym,tak jak na schemacie ale opis na module pokazuje co innego,jest odwrotnie naklejony. To taki przykład że opis się nie zgadza - ttp://c.wrzuta.pl/wi4570/75ee4303002c39f3556746f2 A gruby , zielony jest na masę. Gość wszystko miał pomieszane. Na tym module białe są masowymi - http://allegro.pl/cewka-modul-zaplonowy-...11103.html
08.11.2015, 19:52
1.http://zapodaj.net/727c979b65817.jpg.html -opis cewki
2.http://zapodaj.net/f3085d0d10bfa.jpg.html -kable na na regulatorze LG prąd ,LD magneto PD masa a PG to ten kabel X który dorobiłem i podłączyłem d stacyjki na 6 zdjęciu 3.http://zapodaj.net/7841f7f74cb34.jpg.html - jak podłączyłem kable 4.http://zapodaj.net/6fcb28c61aae3.jpg.html -kable c cewkomodułu 5.http://zapodaj.net/8ef0c5b213b61.jpg.html -kable z zapłonu(magneta) 6.http://zapodaj.net/7fd1ae40a2c4e.jpg.html -kabel X
08.11.2015, 20:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2015, 21:11 przez jaroslaw97.)
Miałeś zrobić zdjęcie tak żebym widział jak przewody wychodzą z modułu. 1.Jakie kolory wychodzą z niego,zaczynając od strony przewodu do świecy. 2.Jakie kolory wychodzą z magneta?
Nie masz światła bo LD musi być podłączony z PG tak jak pokazuje schemat. Następna sprawa,ale nie ma nic ze światłami to taka że LG powinien iść też przez stacyjkę,schemat jest nie dokładny. A to po to by po przełączeniu stacyjki na pozycję zero wszystko było odłączone. W przypadku zwarcia itp. unikniesz spalenia instalacji. Następna sprawa to kabel X nie jest podłączony do styku 59 ! Ten styk jest poniżej. Styk który wykorzystałeś nie idzie przez stacyjkę. Jest on wykorzystywany gdy światła są zaraz po odpaleniu motoru. Dochodzi do niego zasilanie z prądnicy i odchodzi na przednią i tylną lampę. Nie ten styk podłączyłeś. Twój styk jest pod tym potrójnym - http://img.photobucket.com/albums/v622/S...on/470.jpg Zobacz jaki styk z jakim łączy stacyjka. Pozycja kluczyka na zero,na jeden ,na dwa i na trzy - http://img.photobucket.com/albums/v622/S...on/461.jpg A ten twój podłączony potrójny to to po prawej stronie,po środku. Tak jak jak mówiłem z niczym nie łączy.
08.11.2015, 21:13
1.kable z modułu zaczynając od wysokiego napięcia:
-masa duży zielony -czarno biały -czerwony -biały -zielony 2. kabel x podłączyłem tam gdzie były stare światła na stacyjce 3. a kable na regulatorze mam dobrze podłączone i czy te żółte kable mam zmostkować
08.11.2015, 21:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2015, 21:24 przez jaroslaw97.)
LG czyli ładowanie aku powinno być podłączone do styku 15/51 wtedy będzie rozłączane tak jak należy.
Stare światła skoro tam były to były zaraz po uruchomieniu silnika. Bo ten styk nigdzie nie idzie. Jak chcesz mieć zgodnie ze schematem to podłącz ten przewód na styk 59 czyli pod ten potrójny.Wyżej wszystko dokładnie opisałem.
08.11.2015, 21:26
to co ja mam tam włożyć na LG ?
a z tymi światłami to były po uruchomieniu silniika
08.11.2015, 21:26
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2015, 21:28 przez jaroslaw97.)
Jeżeli nie przełożysz na styk 59 to nic nie będzie zgodnie z schematem działało
biało czarny z modułu to gaszenie przez zwieranie do masy. Stacyjka to zwiera Żeby światła działały to Lewy dolny pin musi być razem z górnym prawym (tak jak na schemacie) i wtedy na stacyjkę na światła
08.11.2015, 21:29
mam 2 żółte z magneta i który gdzie ma być czy bez różnicy
08.11.2015, 21:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2015, 21:37 przez jaroslaw97.)
Na zdjęciu masz podłączony tylko przewód X do tego pinu potrójnego a on z niczym się nie łączy
A jakie kolory wychodzą z magneta? Oczywiście wszystko też zależy jaki masz rodzaj instalacji,jak podłączony. Ten schemat ma ci tylko służyć do podłączenia zapłonu bo jest nie pełny i na nim światło stopu idzie z aku.
08.11.2015, 21:38
czyli podsumowująć to :
-muszę połączyć LD z PG na regulatorze -podłączyć kabel X pod 59 na stacyjce -czarny z cewko modułu pod 2 -LG na regulatorze pod 15/51
08.11.2015, 21:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2015, 21:46 przez jaroslaw97.)
Pamiętaj że oryginalnie żółty idzie na styk 59 wtedy masz światła rozłączane przez stacyjkę. Jeżeli zostawisz go na tym potrójnym styku to musisz odprowadzić od niego na lampę przód,tył i stop. I światła będą zaraz po odpaleniu. Bo to stały styk.
(08.11.2015, 21:38 )Pawelek01 napisał(a): czyli podsumowująć to : Tak. Teraz kwestia jak jest podłączona reszta instalacji. Jaki tam miałeś zapłon wcześniej jaki to model Simsona. Dobierzemy odpowiedni schemat i sprawdzisz resztę ,w razie jak by nie działało LD razem z PG i na styk 59 to idzie Bo ten schemat jest tylko poglądowy do podłączenia zapłonu a żeby reszta działała tak jak trzeba to musisz dobrać odpowiedni schemat
08.11.2015, 21:53
Wielkie dzięki za pomoc rozjaśniłeś mi sprawę
model to s51 1982r wcześniej to miałem 6v platyny lecz był już trochę zmęczony a korzystając z promocji na JM to zrobiłem sobie prezent a tak poza tym to robisz dobrą robotę na tym forum oby tak dalej
08.11.2015, 21:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2015, 22:01 przez jaroslaw97.)
To super
Ale działa czy jak? Może się okazać że coś będzie do zmiany,bo układ połączeń jest odmienny przy różnych modelach. Ten schemat nie ma ładowania przez stacyjkę (ale to ci już podpowiedziałem) i światło stop idzie z akumulatora a oryginalnie jest prosto z magneta,cewki. Jak wszystko zadziała to napisz. Plusik dla mnie
09.11.2015, 19:26
Jeśli po podłączeniu tak jak pisałem coś nie zadziała itd. to może będzie potrzeba sprawdzenia reszty instalacji zgodnie ze schematem od tego modelu. Bo ten jest tylko do podłączenia zapłonu a resztę instalacji możesz mieć ciut inaczej połączone.Zobaczymy.
11.11.2015, 18:07
Wszystko działa i jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc
11.11.2015, 18:22
Super
|
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Brak świateł i klaksona (Simson S51) | klopino66 | 2 | 1,339 |
20.08.2019, 22:51 Ostatni post: Deadthive |
|
Cewka świateł 12V platynki | Diablo | 6 | 2,099 |
03.04.2019, 07:16 Ostatni post: Diablo |
|
Podłączenie świateł po zmianie platyn na CDI | przemek97pl | 7 | 2,471 |
08.03.2019, 14:18 Ostatni post: IFA_1988 |
|
Naklejka na przełącznik świateł krótkie/długie | kaspol3 | 9 | 4,610 |
12.02.2019, 01:08 Ostatni post: Sirkondzio |
|
Brak świateł, klaksonu | maallyy | 15 | 4,355 |
22.07.2018, 17:53 Ostatni post: IFA_1988 |