Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cewka ładowania bezmasowa zamiast masowej do instalacji 6V
Autor Wiadomość
puxa Offline
Nowy
*


Pojazd: S51 enduro
Dołączył: 16-06-2017
Liczba postów: 1
Reputacja: 0
Post: #1
Cewka ładowania bezmasowa zamiast masowej do instalacji 6V
Witam, szybkie pytanie, jakie są różnice w cewce ładowania masowej i bezmasowej w simsonie? Wiem że bezmasowawa do instalacji 12V ma grubszy rdzeń. A jak z ilością zwojów i grubością druta? Pytam ponieważ poprawiam po kimś elektrykę i mam elbę 6V, instalację w simsonku 6V i cewkę ładowania bezmasową z instalacji 12V. Czy mogę jeden koniec cewki podłączyć do masy, a drugi na wejście elby? Czy elba się nie spali i będzie poprawnie ładować akumulator 6V? Pozdrawiam Maciej.
16.06.2017 19:53
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Feberos Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51/1 '82
Dołączył: 23-11-2014
Liczba postów: 79
Reputacja: 3
Post: #2
RE: Cewka ładowania bezmasowa zamiast masowej do instalacji 6V
Niestety ELBA się spali. Nie można tak sobie podłączać co się chce. Najlepiej byłoby kupić ELBĘ bądź uniwersalny regulator napięcia z chińskiego skutera 12V i tak załatwić sprawę ładowania. Jest na forum poradnik co i jak podłączyć.
Sprawdź jeszcze raz czy na 100% masz cewkę 12V, ma ona tylko dwa wyprowadzenia (6V ma trzy).
Najlepiej uniwersalnym miernikiem z funkcją sprawdzania ciągłości obwodu. Przyłóż jeden przewód miernika do masy motorka, drugi do jednego z przewodów cewki (wszystkie przewody cewki muszą być odłączone od jakichkolwiek styków!). Jeśli obwód nie będzie zamknięty to masz cewkę 12V ;-)

Simson S51/1 B '82 Almot+MZA 50ccm 4B Platyna 12V
Jawa 50 Mustang 223p '79 Almot 50ccm 3B Platyna 12V
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.06.2017 09:49 przez Feberos.)
18.06.2017 09:48
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #3
RE: Cewka ładowania bezmasowa zamiast masowej do instalacji 6V
(18.06.2017 09:48 )Feberos napisał(a):  Niestety ELBA się spali. Nie można tak sobie podłączać co się chce. Najlepiej byłoby kupić ELBĘ bądź uniwersalny regulator napięcia z chińskiego skutera 12V i tak załatwić sprawę ładowania. Jest na forum poradnik co i jak podłączyć.
Sprawdź jeszcze raz czy na 100% masz cewkę 12V, ma ona tylko dwa wyprowadzenia (6V ma trzy).
Najlepiej uniwersalnym miernikiem z funkcją sprawdzania ciągłości obwodu. Przyłóż jeden przewód miernika do masy motorka, drugi do jednego z przewodów cewki (wszystkie przewody cewki muszą być odłączone od jakichkolwiek styków!). Jeśli obwód nie będzie zamknięty to masz cewkę 12V ;-)

potwierdzam

Łap opis


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.06.2017 18:31 przez jaroslaw97.)
19.06.2017 18:30
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Potrzebna pomoc przy instalacji. kowal-jr 7 871 27.05.2021 19:22
Ostatni post: IFA_1988
Video Cewka zapłonowa stator 6V platynki m@rcin 2 780 25.01.2021 10:57
Ostatni post: m@rcin
  Schemat instalacji s51 ziom890 7 1,100 15.11.2020 21:44
Ostatni post: jaro5
  Cewka zapłonowa luki112b 4 718 10.10.2020 18:44
Ostatni post: luki112b
  Cewka butelkowa m@rcin 0 512 23.09.2020 10:47
Ostatni post: m@rcin

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info