Ocena wątku:
- 0 Głosów - 0 Średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Cewka zapłonowa
|
Autor |
Wiadomość |
luki112b
Nowy

Pojazd: s50/s51
Dołączył: 11-09-2019
Liczba postów: 7
|
Cewka zapłonowa
Witam wszystkich, męczę się z simsonem od dłuższego czasu- iskra jest raczej słaba jak już odpali to się grzeje i gaśnie itd z racji tego zakupiłem cewkę zapłonową na allegro dalej to samo potem kupiłem cewkę niby to niemiecki zamiennik "PLITZ" i dalej nic ale pożyczyłem zapłon od kolegi z ddr i motor ożył iskra mocna ma moc nie grzeje się itd jest super więc pytanie moje brzmi czy te cewki współczesne nadają się do czegoś i mam może problem z czymś innym? jeździ ktoś na takich współczesnych cewkach? czy to może cecha współczesnych części że nie działają i muszę znaleźć ddr
Dodam jeszcze że ta z ddr pożyczona jest x2 grubsza niż te co kupiłem a magneto zakładałem to samo.
|
|
04.10.2020 07:49 |
|
Podziękowania: |
|
adasiek1111
Aktywny

Pojazd: Simson SR50 B3
Dołączył: 26-11-2015
Liczba postów: 104
|
RE: Cewka zapłonowa
A może palatynki i kondensator wymień i ustaw przerwę i wtedy zobacz. Pozdrawiam.
|
|
08.10.2020 19:33 |
|
Podziękowania: |
|
luki112b
Nowy

Pojazd: s50/s51
Dołączył: 11-09-2019
Liczba postów: 7
|
RE: Cewka zapłonowa
Dziękuję za odpowiedzi. Oryginalnego rdzenia cewki zapłonowej nie mam niestety, chyba że od ładowania albo od świateł są takie same to mógłbym którąś poświęcić i spróbować przewinąć bo te akurat posiadam ddr, wątpię że to kondensator bo podpinałem z pożyczonego zapłonu i było to samo, platynki zmieniłem na inne znalezione gdzieś w moich częściach i dalej nic kable również zmieniłem profilaktycznie no i przerwę ustawiłem w obu zapłonach tak samo dlatego myślę że to jednak wina cewki- ddr poza samą swoją objętością ma grubszy drut około 0.95 gdzie PLITZ i chińska to jakieś 0.6.
Z drugiej strony dziwi mnie że skoro te cewki są w sprzedaży to chyba ktoś na tym jeździ? Bo jeśli tak to mogę mieć problem tylko z podstawą zapłonu lub drugie platyny też były jakieś liche.
|
|
08.10.2020 20:39 |
|
Podziękowania: |
|
luki112b
Nowy

Pojazd: s50/s51
Dołączył: 11-09-2019
Liczba postów: 7
|
RE: Cewka zapłonowa
Chciałbym napisać małą aktualizację gdyby ktoś miał w przyszłości podobne problemy i znalazł mój post. Znalazłem jednak w garażu jakieś cewki i jedna okazała się zapłonowa- porównałem z cewkami ddr (moja może jest PL może też ddr ale na pewno nie produkcja współczesna) patrząc na grubość drutów. Co prawda moja była troszkę "chudsza" jednak średnica samego uzwojenia się zgadzała no i motor ożył. Wiosek jest taki że w moim przypadku cewka PLITZ i chińska była taka sama i nie ma sensu przepłacać jeśli ktoś już będzie koniecznie taką kupował. Chyba że zostałem oszukany i kupiłem chińczyka w pudełku PLITZ jednak rdzeń był troszkę w "miedzianym" kolorze.
|
|
10.10.2020 18:44 |
|
Podziękowania: |
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości