Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cylinder 50/4/2
Autor Wiadomość
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
Reputacja: 13
Post: #1
Cylinder 50/4/2
Witam.
Obecnie w moim Simsonie (s51 1982r, zapłon platyny, instalacja pół na pół, gaźnik 16n3-4) siedzi nieprzerabiany cylinder o poj. 60ccm (prawdopodobnie Almot) z założoną przez poprzedniego właściciela głowicą od 70ccm (wiem, że troszkę się to nie godzi).
Problemem jest to, że jeszcze pełnoletni nie jestem i korzystam z Sima na kat. AM. Jak większość z Was pewnie wie w przypadku jakiejś stłuczki jeśli rzeczoznawca wyczaił by
zmienioną pojemność ubezpieczyciel mógłby nie wypłacić ubezpieczenia. Więc wpadłem na pomysł przeróbki z 60/2 na cylinder 50/4/2 lub podobny. Głównym pytaniem jest dostępność cylindra (dostępność przeróbek), spalanie, osiągi, gaźnik i wydech pasujące do tego steupu.
Z góry dzięki za pomoc.
Dodam jeszcze, że są to tylko spekulacje ponieważ Simson ma problemy (poruszone w innym dziale).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.12.2017 17:11 przez Grzegrzyk.)
26.12.2017 17:07
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,256
Reputacja: 93
Post: #2
RE: Cylinder 50/4/2
Możesz zrobić dowolną konfigurację na pojemności 50cc i przy dobrym zestrojeniu powinieneś bez problemu uzyskać moc 6-7 hp
Wszystko masz dostępne w sklepie Jack motors i oni zadbają o Twoje przeróbki, tylko musisz pomyśleć czy to się opłaca. Nikt albo mało kto zabiera się za tuningowanie seryjnej 50-tki.
Nie dosyć że to mało opłacalne to jeszcze przy uzyskaniu satysfakcjonującej mocy mało żywotne i mało ekonomiczne.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
26.12.2017 17:24
Szukaj Cytuj
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
Reputacja: 13
Post: #3
RE: Cylinder 50/4/2
Chciałbym modyfikować 50ccm tylko ze względu na problemy prawne. Przy wielokanałowej 50 nikt nie czepiałby się tak bardzo jak przy większych pojemnościach.
Osobiście myślałem nad 50/4/2+splanowana głowica+zapłon vape+amal 19+wał sport z wypełnieniami+wydech rzt+sprzęgło sport+jakieś dodatki o ktorych nie pamiętam. Jeżeli moc będzie podobna co przy obecnym setupie (60/2+platyny+BVF 16n3-4) mogę wytrzymać zmniejszoną wytrzymałość. Biorąc pod uwagę fakt iż nie jest to mój główny środek transportu używany głownie latem jestem skłonny do zrobienia takiej przeróbki. Jednak przy zwiększonej mocy i modyfikacjach technicznych chciałbym zachować oryginalny wygląd Sima, więc spawaki i inne customowe wydechy nie wchodzą w grę. Jeszcze jakbyś mógł lekko bardziej sprecyzować straty wytrzymałości byłbym bardzo wdzięczny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.12.2017 19:26 przez Grzegrzyk.)
26.12.2017 19:21
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #4
RE: Cylinder 50/4/2
(26.12.2017 19:21 )Grzegrzyk napisał(a):  Chciałbym modyfikować 50ccm tylko ze względu na problemy prawne. Przy wielokanałowej 50 nikt nie czepiałby się tak bardzo jak przy większych pojemnościach.
Osobiście myślałem nad 50/4/2+splanowana głowica+zapłon vape+amal 19+wał sport z wypełnieniami+wydech rzt+sprzęgło sport+jakieś dodatki o ktorych nie pamiętam. Jeżeli moc będzie podobna co przy obecnym setupie (60/2+platyny+BVF 16n3-4) mogę wytrzymać zmniejszoną wytrzymałość. Biorąc pod uwagę fakt iż nie jest to mój główny środek transportu używany głownie latem jestem skłonny do zrobienia takiej przeróbki. Jednak przy zwiększonej mocy i modyfikacjach technicznych chciałbym zachować oryginalny wygląd Sima, więc spawaki i inne customowe wydechy nie wchodzą w grę. Jeszcze jakbyś mógł lekko bardziej sprecyzować straty wytrzymałości byłbym bardzo wdzięczny.

Ale motorower może jechać tylko 45km/h ! To co z tego że cyl będzie miał 50cm?
26.12.2017 21:01
Szukaj Cytuj
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
Reputacja: 13
Post: #5
RE: Cylinder 50/4/2
Zdaję sobię z tego sprawę. To też jest problem, ale zdecydowanie mniejszy niż zmiana pojemności. Bardziej chodzi mi o ew. stłuczki przy których większej prędkości miał raczej nie będę, więc będzie się można jakoś wykręcić. W 60ccm średnica cylindra 2mm większa dowód nie podważalny.
Zresztą nie zamierzam mieć wypadków Biggrin. A jak już to z 50ccm mniejszy problem nie zależnie od prędkości.
26.12.2017 21:14
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,256
Reputacja: 93
Post: #6
RE: Cylinder 50/4/2
Popatrz sobie na wydechy w http://www.jackmotors.pl/ i zobaczysz że są dobre wydechy w ori wyglądzieWink
Tam też dopytaj o kozackie cylki itp.
Uprzedzam że tanio nie będzie bo przerabianie cylków 50cc jest kłopotliwe ze względu na grubą i wąską tuleje.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
26.12.2017 22:00
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
Reputacja: 13
Post: #7
RE: Cylinder 50/4/2
A jakieś sugestie co do dalszego setu? Jaki gaźnik, zapłon itd.?
Takie pytania do innego tematu?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.12.2017 22:03 przez Grzegrzyk.)
26.12.2017 22:03
Szukaj Cytuj
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
Reputacja: 13
Post: #8
RE: Cylinder 50/4/2
Niestety u JM odpisali, że takie przeróbki tylko powyżej 60ccm z powodu grubej tuleji. Ma ktoś pomysł jak i gdzie zrobić taką przeróbkę?
27.12.2017 21:30
Szukaj Cytuj
simson514 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simsons70enduro
Dołączył: 07-01-2017
Liczba postów: 241
Reputacja: 7
Post: #9
RE: Cylinder 50/4/2
PS-Tuning
27.12.2017 21:37
Szukaj Cytuj
Pony Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: simson s51
Dołączył: 22-09-2013
Liczba postów: 391
Reputacja: 8
Post: #10
RE: Cylinder 50/4/2
Zasadniczo nikt Ci nie będzie rozbierał a co więcej mierzył cylindra, z zewnątrz nie poznasz czy 70 czy 50. Tak więc jak dla mnie bez sensu, napisz czego oczekujesz a wtedy jakiś set się wymyśli. Ja proponowałbym 70/2 dłubnięte, fi32, gaźnik 21 i to już całkem fajnie jedzie a wygląda praktycznie seryjnie. Problemy możesz mieć w sumie jedynie jak ktoś cię złapie przy "80km/h"

Simson S51 87' 60/3M Meteor
BikePics S51


Pomogłem daj + to nic nie kosztuje Szczerbol
28.12.2017 17:56
Szukaj Cytuj


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info