02.10.2016, 19:56
Jak w temacie.Motor stoi na dworze więc jest wychłodzony,wszystko wyregulowane,zresztą objaw ustępuj po przejechaniu 2 km.Latem było ok.Olej Castrol 80W a w sezonie 80W90.
02.10.2016, 19:56
Jak w temacie.Motor stoi na dworze więc jest wychłodzony,wszystko wyregulowane,zresztą objaw ustępuj po przejechaniu 2 km.Latem było ok.Olej Castrol 80W a w sezonie 80W90.
02.10.2016, 21:27
Ja używam oleju motul transoil 10w40 i nic mnie takiego jak piszesz nigdy się nie przydarzyło.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
02.10.2016, 21:36
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.10.2016, 21:45 przez jaroslaw97.)
Motul typowo do mokrych sprzęgieł a Castrol jest typowo przekładniowy.Objaw ustępuje po 2 km więc to tylko może być wina oleju.Ale czy tarcze znowu nie zaczną puchnąć itp. po zmianie na inny rodzaj oleju?
SAE 10W40 lub SAE 80W to w zasadzie to samo, ale może Motul ma inny skład/specyfikację bo według klasyfikacji to Castrol 80W to to samo co Motul SAE 10W40,chyba że ma inną klasę lepkości(nie chodzi mi o gęstość bo oby dwa mają taką samą) a przy sprzęgłach lepkość to bardzo ważny parametr bo inaczej skleja tarcze do póki się nie rozgrzeje. Może zaryzykuje i zainwestuje w ten Motul ale nie wiem czy znowu coś się z tarczami nie będzie działo.Ponoć jak tarcze nasiąkną danym olejem, to nie wskazane jest zmiana na inny rodzaj.Tak piszą na forach motocyklistów.
02.10.2016, 22:16
Uwierz mi że nie raz w sytuacjach awaryjnych zalewałem silnik innym olejem i nic mnie takiego nie spotkało. Myślę że to nie wina oleju tylko tarcz może.
Zauważ że wiele motocykli 4t ma wspólny olej do wszystkiego i mi takowego zostało po dragstarze cała 4litrowa bańka i był to olej motul 5100 4t i doskonale spisywał się w simsonie i nie tylko.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
02.10.2016, 22:29
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.10.2016, 22:31 przez jaroslaw97.)
Czyli obstawiasz że winy nie miał tani olej tylko słabe tarcze tak?Choć kosztowały 12 zł sztuka
02.10.2016, 22:44
Olej nie wiele wniesie do samej pracy sprzęgła.
Czytam te Twoje posty o walce z tarczami sprzęgła i dziwi mnie, że masz problem z samym ich włożeniem. Nagrzane sprzęgło nie będzie pracowało poprawnie, jeśli już na zimno tarcze wchodzą na wcisk do kosza i musiałeś je podszlifować żeby weszły. Mają mieć luz po obwodzie i albo są przewymiarowane, albo jakieś felerne.
02.10.2016, 22:48
Też mam problem z włożeniem tarcz na zimnym, ale podpiłowałem i wchodzą ale po nagrzaniu się roszerzają i dalej ten sam problem :/ więc pozostaje tylko wymiana
02.10.2016, 23:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.10.2016, 23:36 przez jaroslaw97.)
(02.10.2016, 22:44 )miro napisał(a): Olej nie wiele wniesie do samej pracy sprzęgła. Pisałem że na nowych/drogich tarczach zrobiłem 3000 km.Wczoraj po rozebraniu okazało się że wchodzą z lekkim oporem ,a jak były wkładane to same wpadały.Ponieważ nie mam nowych to pod szlifowałem je w miejscach gdzie trzymały,złożyłem i na zimnym lekko ciągnie, a ciągnęło tak że zgrzytała skrzynia i na rozgrzanym to samo było,bieg nie wchodził jak powinien.Obecnie po przejechaniu 1-2 km jest dobrze.I nie bierzesz pod uwagę że olej się robi rzadki po przejechaniu kilku km i w moim przypadku sprzęgło działa lepiej,rzadszy olej.Skoro po zagrzaniu sprzęgło działa idealnie to raczej wina oleju.Choć Castrol 80W który leje ma specyfikację taką jak Adinol 80W lub Motul 80W ,10W40 więc nie powinno kleić bo jest to dobrany olej do tego motoru ,a klei na zimnym. (02.10.2016, 22:48 )Pawelek01 napisał(a): Też mam problem z włożeniem tarcz na zimnym, ale podpiłowałem i wchodzą ale po nagrzaniu się roszerzają i dalej ten sam problem :/ więc pozostaje tylko wymiana U mnie po przejechaniu 2 km jest dobrze,czyli gdy się olej zrobi rzadszy. Na jakim oleju jeździsz?A może masz źle wyregulowany luz na koszu sprzęgłowym/zła grubość podkładek i gdy się rozgrzeje,metal rozszerzy to wymagany luz znika i sprzęgło jest na "fest".
02.10.2016, 23:41
Jarek nie bierzesz pod uwagę rozszerzalności cieplnej metalu.
Masz według mnie tak mały luz, że na zimnym silniku tarcze ocierają o obudowę, a jak silnik się rozgrzeje to luz się zwiększa i problem znika. Szukasz winy w oleju, a masz dobry olej na którym inni jeżdżą i nie mają problemu ze sprzęgłem. Jeszcze nie jest tak zimno, żeby olej był gęsty. Twój 80W przechodzi test płynności przy -33C.....a ile teraz raptem masz stopni na zewnątrz?
03.10.2016, 00:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.10.2016, 00:08 przez jaroslaw97.)
O jaką obudowę?
Tarcze teraz wpadają same do kosza,a po przejechaniu 1-2 km silnik jest zaledwie letni więc nie ma żadnej rozszerzalności cieplnej.Ale gdy jest letni to już wystarczy by olej się lekko zrobił rzadszy.
03.10.2016, 00:23
Tym bardziej nie szukalbym winy w oleju.
03.10.2016, 01:29
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.10.2016, 15:18 przez jaroslaw97.)
Ale rzecz w tym że olej gdy się lekko zagrzeje to jest rzadszy i sprzęgło się rozchodzi bez problemów wtedy.I nie we wszystkich silnikach sprawdzają się zalecane oleje.Wszystko zależy od stanu silnika/luzów itp.Pisałem że jak na wiosnę wlałem rzadki olej, to na zimnym silniku sprzęgło chodziło ok, ale na ciepłym biegi wskakiwały byle jak, więc zmieniłem na 80W90 i też na zimnym musiałem zrobić 1-2 km a potem już dobrze chodziło.Po prostu oleje o tej lepkości się u mnie nie sprawdzają/nie mylić z gęstością, bo to dwa różne parametry ważne przy mokrym sprzęgle,więc to że się leje przy -30 nie ma tu żadnego znaczenia,liczy się lepkość a nie gęstość.Oczywiście pod wpływem temperatury lepkość maleje.
04.10.2016, 18:46
Ktoś coś?
05.10.2016, 08:28
Może Jarku zaproponuje najprostsze rozwiązanie problemu......wymień olej na inny. lepszy od tego który obecnie masz.
Jeśli objawy znikną będzie wtedy wiadomo, że to wina oleju.
05.10.2016, 21:11
Może za mało pod szlifowałem jeszcze.Wchodziły lekko/bez oporu ale jak patrzę na różne filmy to one czasami aż "latają",mają wiele więcej luzu.A skoro u mnie luz jest zbyt mały to na zimnym gęstym oleju ciągnie.Przed podpiłowaniem wcale nie szło jeździć.Chyba za mało spiłowałem ale zamówię nowe,tym razem te za 12 zł komplet a nie sztuka.
05.10.2016, 22:55
Nie kupuj nowych, tylko podpiłuj to co masz...... nie szkoda ci kasy?
05.10.2016, 23:59
W sumie masz racje.Skoro puchną drogie i tanie to po co znowu kupować.Jedni chwalą tanie a drudzy drogie.Na forum motocyklistów można poczytać że coraz gorzej z dobrymi częściami typu tarcze sprzęgłowe itp. i że właśnie jedyny ratunek to ich szlifowanie.Mało tego to mi podpowiedział żeby ewentualnie nowe tarcze moczyć przez kilka godzin w oleju przykładowo 60 stopni a potem przez parę dni zostawić w zimnym.Po tym wszystkim dopiero je pod pasować/podpiłować i powinno być dobrze.Temperatura je zahartuje/zmieni a późniejsze moczenie prze długi czas spowoduje że się rozejdą/nasiąkną.Z tym moczeniem w gorącym oleju to dobry pomysł.
Obecnie jeżdżę trzy dni i jest jeszcze lepiej niż było po szlifowaniu.Pewnie się trochę luzu więcej zrobiło na tarczach,nierówności się trochę dotarły/wybrały bo wiadomo że nie podpiłowałem równo.Zawsze byłem przeciwnikiem tej metody/szlifowania ale widzę że nie da rady inaczej. |
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Jakiego oleju używasz i co po nim zostaje | HoeronixHD | 11 | 4,093 |
22.01.2024, 18:49 Ostatni post: Seweryn |
|
Odrzutnik oleju | kamax672 | 4 | 1,378 |
11.10.2021, 11:57 Ostatni post: bombelm7 |
|
Nasączenie oleju filtr powietrza i gaszenie | ole123 | 6 | 1,832 |
05.09.2019, 16:57 Ostatni post: ole123 |
|
Dobór oleju do samego silnika | silos | 4 | 1,574 |
10.06.2019, 21:31 Ostatni post: Mechanik |
|
Sprawdzenie stanu oleju w simsonie | SynAnarchii | 1 | 2,313 |
01.10.2018, 20:59 Ostatni post: Diablo |