Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy wszystkie łożyska muszą być C3 ? S51
Autor Wiadomość
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #1
Czy wszystkie łożyska muszą być C3 ? S51
Tłumaczyć mi nie trzeba co to C3 ale po co łożyska z luzem na skrzynię biegów?Nie wystarczy tylko dać je na wał?
I co myślicie o łożyskach FŁT?Nie były one nigdy najlepsze ale były niezłe i tanie.Kiedyś tylko takie się zakładało.Ma ktoś je w silniku?

Sam sobie odpowiedziałem i mało tego to się dowiedziałem że na wale powinny być C4 ! Znalazłem niemiecki ,oryginalny schemat z opisem luzów w silniku M541 , M741. W skrzyni następują naprężenia/ścisk a szczególnie gdy kartery zostaną za mocno skręcone i łożyska bez luzu rozleciały by się od razu.Zbyt mocne skręcenie silnika powoduje duży nacisk na łożyska i muszą być z luzem.Wstawię schemat w tutoriale.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.11.2016 20:20 przez jaroslaw97.)
11.11.2016 17:15
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,376
Reputacja: 17
Post: #2
RE: Czy wszystkie łożyska muszą być C3 ? S51
Mój majster też tak sądzi. Skrzynia biegów nie wytwarza jakiś kosmicznych temperatur żeby zakładać C3, pod rozszerzalność temperaturową! Zwykłe łożyska bez żadnych luzów ludzie. To tylko mały silniczek z motoroweru.

Co do FŁT. Obecnie nie wiem. Ale mój tata po kapitalce MZ 20 lat temu jechał do dziewczyny i nie dojechał na nich Tongue I wątpię żeby jakość tych łożysk się poprawiła.

[04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
11.11.2016 19:55
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #3
RE: Czy wszystkie łożyska muszą być C3 ? S51
(11.11.2016 19:55 )HaXbOx napisał(a):  Mój majster też tak sądzi. Skrzynia biegów nie wytwarza jakiś kosmicznych temperatur żeby zakładać C3, pod rozszerzalność temperaturową! Zwykłe łożyska bez żadnych luzów ludzie. To tylko mały silniczek z motoroweru.

Co do FŁT. Obecnie nie wiem. Ale mój tata po kapitalce MZ 20 lat temu jechał do dziewczyny i nie dojechał na nich Tongue I wątpię żeby jakość tych łożysk się poprawiła.

Ale nie chodzi tylko o temperaturę ale też o naprężenia po skręceniu silnika.Dlatego w kołach Simsona powinny być C3, a to dlatego że jest tulejka między łożyskami i po skręceniu są tam naprężenia,łożyska napierają na tuleje i odwrotnie,temperatury tam nie ma żadnej.Gdyby tej tulejki by nie było, to łożyska były by zwykłe.Przejrzałem kilka różnych,oryginalnych stron ze specyfikacją silnika i wszędzie są na wale łożyska C4 z koszykiem poliamidowym/teflonowym a pozostałe C3 ze zwykłym koszykiem-takie zestawy były montowane w fabryce.Łożyska z luzem C3 w skrzyni biegów nie ulegną zniszczeniu gdyby silnik/kartery zostały za mocno skręcone gdyż mają luz i przejmują te ewentualne naprężenie.Gdyby były zwykłe to po mocnym/nie odpowiednim skręceniu karterów były by ściśnięte/duże naprężenia i uległy by nagłemu uszkodzeniu.Luz osiowy łożyska "wybacza" zbyt mocne skręcenie silnika,tak samo ma to się w kole z tuleją między łożyskami. C3 nie są stosowane tylko tam gdzie jest temperatura ale też tam gdzie są duże naprężenia/ścisk i dlatego ten luz C?
11.11.2016 20:17
Szukaj Cytuj
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,376
Reputacja: 17
Post: #4
RE: Czy wszystkie łożyska muszą być C3 ? S51
Jest to mądre co prawisz,aczkolwiek ja na cały silnik władowałem bez luzów,dotarłem i chłopak z którym mam kontakt bije kilometry bez problemu. Nie mam pojęcia jakie były dokładnie fabryczne,ale wg. mnie jak są dobre i wszystko pracuje z 100% mniejszymi drganiami niż na tych z C3 co miałem na 20 km to nie widzę problemu.

A na kołach to nie wiem. Też bym władował sobie bez luzów i finał Tongue

[04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.11.2016 22:27 przez HaXbOx.)
11.11.2016 22:27
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #5
RE: Czy wszystkie łożyska muszą być C3 ? S51
Fabrycznie były z luzem c4 na wale/koszyk poliamidowy/teflonowy i ze zwykłym koszykiem c3 na reszcie.Byłem na kilku stronach w necie gdzie na starych schematach są podawane takie jak opisałem wyżej.Każdy daje jakie uważa ale ma to wpływ na ich żywotność/drgania/cichą pracę.
Dawno temu też montowałem bez luzu i jakoś latało ,ale były to przebiegi po mieście lub czasami kilka kilometrów za miasto.Obecnie mam przebiegi dzienne po 40-50km i to w największe upały i wątpię żeby długo mi tak pochodziło gdybym wsadził bez luzu łożyska.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.11.2016 22:39 przez jaroslaw97.)
11.11.2016 22:30
Szukaj Cytuj
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,376
Reputacja: 17
Post: #6
RE: Czy wszystkie łożyska muszą być C3 ? S51
W moim przypadku po zamontowaniu FAG-ów z C3 z silnika powstał wibrator. 4k rpm i silnik tak skakał,że guma od gaźnika praktycznie wypadała. Po montażu bez luzów drgania ustały,pełna kultura pracy.

[04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
12.11.2016 00:20
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
adasio Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 06-11-2016
Liczba postów: 160
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Czy wszystkie łożyska muszą być C3 ? S51
Ja miałem w 3 silnikach łożyska fag umnie było c-3 wał reszta zwykłe to było w setach wielo kanałowych i obecnie składam silnik 83/5/2m i postawiłem na łożyska NKE co do łożysk to teraz czołowe firmy robią coraz gorszej jakości dużo jest mniej znanych firm a jakością dorównują czołówce. Twoje fłt nie spotkałem się z ich złą opinią i cena też adekwatna więc powinny być ok.
12.11.2016 00:34
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #8
RE: Czy wszystkie łożyska muszą być C3 ? S51
Dokładnie.Najwięcej podrabianych części to te co się dobrze sprzedają/sprzedawały.Więc warto pomyśleć o innych firmach bo one wytrzymają dłużej niż podrabiane dobrej firmy.Za dawnych czasów były tylko FŁT i zazwyczaj wbijane młotkiem,oczywiście po zewnętrznej stronie.Miałem kilkanaście motorów 20 lat temu i w żadnym nie było wyrobione gniazdo na łożysko a wszyscy w koło wbijali.Generalnie nie było problemów z łożyskami przez dłuższy czas.Dalej montujesz tylko na wał C3 ?

(12.11.2016 00:20 )HaXbOx napisał(a):  W moim przypadku po zamontowaniu FAG-ów z C3 z silnika powstał wibrator. 4k rpm i silnik tak skakał,że guma od gaźnika praktycznie wypadała. Po montażu bez luzów drgania ustały,pełna kultura pracy.

To coś musiało mieć bicie lekkie.Oryginalnie w fabryce były na wale C4 a reszta C3 i nic nie drgało.Mało tego to obecnie mam takie luzy na łożyskach jak by były C5 albo i nawet więcej/oczywiście poza zakresem ale nie mam żadnych drgań,nawet jak silnik jest na zbyt małych obrotach/poszarpuje/nie równo pracuje to nigdy nic nie drga.Coś miałeś nie tak.Gumy może wyrobione od trzymania silnika itp.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.11.2016 16:37 przez jaroslaw97.)
12.11.2016 16:33
Szukaj Cytuj
adasio Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 06-11-2016
Liczba postów: 160
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Czy wszystkie łożyska muszą być C3 ? S51
Wiesz wszystko zaczyna się w głowie najpierw zadaj sobie pytanie jak będziesz użytkować. Jak robiłem koledze silnik full orginał to dałem zwykłe. Teraz mam set 60/4/3 elastyczny do normalnej jazdy i naraźe spokój łożyska zwykłe. Kumpel ma też 60/4/3M spawak itp wysilony zrobił 3 tys km na zwykłych i luzy dość spore i daliśmy c-3 thv zrobił 1,5 tyś km i spokój. Ja składam 83/5/2m dość wysilony set to daje NKE c-3.
Najlepsze łożyska jakie udało mi się znalejść to są łóżka na krzemach azotu i wykonuje (+/- 150 zł szt) je polska firma ceramit znam ludzi co mają to w swoich silnikach i normalna eksploatacja niema szans ich zabić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.11.2016 16:52 przez adasio.)
12.11.2016 16:49
Szukaj Cytuj
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,376
Reputacja: 17
Post: #10
RE: Czy wszystkie łożyska muszą być C3 ? S51
Nie,ewidentnie to była wina łożysk. Tak jak pisałem,po ponownej wymianie silnik zaczął pracować normalnie.

[04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
12.11.2016 16:51
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Łożyska główki ramy Jajo 14 3,785 26.01.2022 20:55
Ostatni post: Paul S.
  Łożyska stożkowe na główce ramy. BoBxKarol 9 625 10.12.2021 19:41
Ostatni post: maras52
  Łożyska bomBer 12 1,646 16.10.2020 11:29
Ostatni post: bomBer
  Simson łożyska zRider 3 780 17.06.2020 18:53
Ostatni post: HoeronixHD
  Łożyska kół simson. Kibels 6 1,268 11.04.2019 16:08
Ostatni post: Kibels

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info