Ocena wątku:
- 0 Głosów - 0 Średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Długodystansowe 60/x
|
Autor |
Wiadomość |
Grzegrzyk
Stały bywalec

Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
|
Długodystansowe 60/x
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie plan zbudowania silnika charakteryzującego się:
-zadowalającym momentem obrotowym
-pracą na dystansach 200km bez większych przerw w bezpiecznym zakresie obrotów (myślałem o okolicach 8tyś.)
-rzadkim remontem (min. co 3 sezony) (wymiana pierścieni, szlif cylindra lub wymiana tłoka i łożyska sworznia się nie liczą)
-prędkością przelotową ok. 80km/h
-spalaniem przelotowym ok. 3,5l/100km
-seryjnym wyglądem (wydech to nie problem. Spawak może być ale na kolanku Fi28 lub Fi32 zespawanym z resztą
i obspawanym blachą upodabniającą go do oryginału i oryginalnym wkładem tłumiącym. Potrzebowałbym tylko projektu wykonanie byłoby własne.)
Jako, że są to tylko spekulacje nie ma granicy kosztów, a jedyną jest pojemność 60ccm ponieważ chcę zostawić oryginalne kartery.
Pomogłem? Zostaw plusa!
|
|
28.02.2018 15:16 |
|
Podziękowania: |
|
Grzegrzyk
Stały bywalec

Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
|
RE: Długodystansowe 60/x
A co z 60ccm uzyskam jeśli chodzi o to co podałem? Najbardziej zależy mi na wytrzymałości i oszczędności całej konstrukcji. Prędkość to sprawa drugorzędna, jednak te 80km/h by się przydało.
Pomogłem? Zostaw plusa!
|
|
01.03.2018 11:38 |
|
Podziękowania: |
|
Grzegrzyk
Stały bywalec

Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
|
RE: Długodystansowe 60/x
W takim razie podrzućcie jakiś set pod kryteria podane wyżej. Wygląd chcę zostawić seryjny i oryginalny silnik także, jakbym robił takie modyfikacje to na całkiem nowych karterach i innych częściach bez ruszania starego silnika.
Pomogłem? Zostaw plusa!
|
|
01.03.2018 16:08 |
|
Podziękowania: |
|
Pawelek01
Zaawansowany

Pojazd: simson 80/4/3 :D
Dołączył: 04-11-2015
Liczba postów: 1,426
|
RE: Długodystansowe 60/x
80/4 wał s70 gaźnik 21 nadspawanie i zgranie karterów tłok asso najlepiej lub jakiś inny wydech seryjny przerobiony lub fi32 używane skrzynia 5B długa lub zmienić tryb w 4B z sr80 i zmiana zembatek oraz oczywiście te części które trzeba wymienićjakieś zużyte uszczelki uszczelniacze itd
http://simsony.info/Thread-Simon-s80-by-Pawelek
http://www.jackmotors.pl/
|
|
01.03.2018 19:33 |
|
Podziękowania: |
|
Grzegrzyk
Stały bywalec

Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
|
RE: Długodystansowe 60/x
Jak spalanie, remontowanie i średnia prędkość w takim zestawie?
Pomogłem? Zostaw plusa!
|
|
01.03.2018 20:46 |
|
Podziękowania: |
|
Grzegrzyk
Stały bywalec

Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
|
RE: Długodystansowe 60/x
Jak będą fundusze na nowiutki silnik to pewnie się skuszę. A narazie wystarczy mi 60/2.
Pomogłem? Zostaw plusa!
|
|
01.03.2018 21:26 |
|
Podziękowania: |
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości