Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ducati energia słaba iskra
Autor Wiadomość
Raakieta50ccm Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 24-03-2022
Liczba postów: 30
Reputacja: 0
Post: #1
Ducati energia słaba iskra
Dzień dobry, mam pytanie dotyczące zapłonu DE- użytkuje już go od około 1.5 roku i nie miałem z nim żadnych problemów - do czasu. Ostatnio po zakupie nowego cylindra (nieszczęsne zt 60 Sport porysowanego przez opiłek) zauważyłem, że zapłon nie daję rady przepalić mieszanki 1:40 . Po odstawieniu simka po jeździe na drugi dzień na podłodze pod kolankiem znajduję się duża plama czarnego oleju. Olej to motul 510 . Sprawdzałem też iskrę i jest ona o wiele słabsza od tej z początku po zamontowaniu zapłonu - 1.5 roku temu iskra potrafiła mieć nawet 2-2.5 cm a teraz jest to 0.5 cm-1 cm . Dodam również, że trzeba dość mocno kopnąć kickstarterem ,aby się ona pojawiła - przy delikatnym kopaniu brak iskry. Kiedyś simek potrafił odpalić z ostatniego freza ( uwielbiałem patrzeć na miny moich kolegów kiedy simek palił lepiej od ich ścigaczy) dziś jest to nie możliwe. Czym może być to spowodowane? Coś z cewkomodułem- niestety nie jest to oryginalny cewkomoduł jaki teraz dostajemy w zestawie tylko zamiennik. Czy może coś z cewką przy statorze? Dodam, że simek słabnie po rozgrzaniu - i nie jest to wina USTAWIENIA zapłonu ( nie mówię ogólnie o zapłonie tylko o jego ustawieniu)ani gaźnika - zapłon 1.8 przed gmp ustawiany przy pomocy czujnika zegarowego oraz stroboskopu. Czy to słabnięcie może być spowodowane zastosowaniem oryginalnej głowicy 50 CCM do 60 czy może tymi problemami z zapłonem?Ma ktoś jakieś pomysły?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.06.2022 22:11 przez Raakieta50ccm.)
09.06.2022 22:06
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 724
Reputacja: 14
Post: #2
RE: Ducati energia słaba iskra
Z mojego doświadczenia, czy mieszanka jest 1:20 czy 1:50, w wydechu dwusuwa zawsze będzie pojawiać się mniej lub więcej czarnego oleju. Nawet supernowoczesne lotnicze silniki dwusuwowe na wtrysku, jak mamy jakąś nawet minimalną nieszczelność na łączeniu kolektora czy sondy ścieka tamtędy kropla czarnego oleju.

Słaba iskra może być spowodowana uszkodzonym modułem, ale też zwarciem wewnętrznym uzwojenia WN na stojanie.

Z mojego doświadczenia, dwie najbardziej prawdopodobne przyczyny słabnięcia po rozgrzaniu to:
1. Tłok jest z kiepskiego materiału (MZA) lub ciasno spasowany i puchnie, znacznie zwiększa opory tarcia o ścianki cylindra (dotyczy to nisko strojonych zestawów)
2. Zaczątki spalania stukowego, ledwo słyszalne, ale już wywołujące spadek mocy. Spowodowane zbyt wysokim stopniem sprężania (za mała objętość głowicy), zbyt wczesnym zapłonem lub zbyt małą dyszą główną do danego setu.

O ile silnik nie zaczyna jako tako przerywać podczas przyspieszania, to długość iskry nie ma wpływu na moc.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
09.06.2022 23:02
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 779
Reputacja: 8
Post: #3
RE: Ducati energia słaba iskra
Zapłon nic nie ma do mieszanki. Masz czarny olej na łączeniu, bo jeździsz na niskich obrotach.
Nieznam się na prądach, ale czy późno pojawiająca się iskra nie jest spowodowana rozmagnesowanym kołem magnesowym?
Jak ja zastosowałem głowicę 50 do 60 zt to od razu pojawiło się spalanie stukowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.06.2022 06:45 przez twojstara1.)
09.06.2022 23:19
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 724
Reputacja: 14
Post: #4
RE: Ducati energia słaba iskra
twojstara1 słuszna uwaga, przy słabym namagnesowaniu magneta będzie słabsza iskra. Ale z jakiego powodu koło magnesowe mogło się w tak krótkim czasie rozmagnesować?
Do listy potencjalnych przyczyn dodałbym jeszcze uszkodzoną fajkę - przepalony wbudowany rezystor 5kOhm.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
09.06.2022 23:29
Szukaj Cytuj
Raakieta50ccm Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 24-03-2022
Liczba postów: 30
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Ducati energia słaba iskra
W tym zestawie od zt rzeczywiście pasowanie jest ciasne -0.03 - ale czy tłoki od zt puchną tak jak te od mza - raczej wątpię. Dobieranie dysz zacząłem od 100- zalewało silnik- później 95- też zalewało -85- silnik zaczął chodzić - po krótkiej przejażdżce 8-10 km wykręciłem świece - była czarna ale nie mokra . Na razie jeżdżę na tej 85 bo jest na dotarciu,ale później zejdę do 80 . Podczas jazdy zauważyłem, że silnik przerywa przy delikatnym dodawaniu gazu -1/4 obrotu manetki - więc zapinkę od iglicy zapiąłem na ostatnim dolnym rowku, ale nic to nie dało - silnik nadal delikatnie przerywa - kiedy dodam gazu szybciej silnik elegancko przyśpiesza i nie przerywa - nie wiem o co może tu chodzić. - to przez tą głowice od 50 ccm? Na forum pisali że można je bez problemu montować do cylków 60 ccm... No chyba , że jest też jeszcze jedna opcja - a mianowicie silnik po odpaleniu gdy jest zimny trzyma trochę wyższe obroty i po około 2 minutach obroty spadają do takich jakie ustawiłem - czy spadek mocy może spowodany być zbyt bogatą mieszanką na ciepłym silniku ? Bo gdy silnik jest zimny to potrzebuję trochę więcej paliwa niż wtedy gdy jest rozgrzany. Czy te wyższe obroty na zimnym silniku i spadek mocy na ciepłym mogą wskazywać na za dużą dyszę główną?Kurde z tym magnetem to trochę by była lipa jakby rzeczywiście się rozmagnesowało - ale DDR -owskie magneta mają tyle lat i wszystko chodzi ok? Dziwne - trochę szkoda mi kasy aby kupować znowu praktycznie połowę zapłonu. Chciałem przejść na 60 ccm jak najmniejszym kosztem,bo w przyszłym roku będę składać nowy silnik 85 ccm i szkoda kasę pakować w 60 ,no ale trudno się mówi... Czy zmiana głowicy w Pana przypadku polepszyła jakoś osiągi - oprócz pozbycia się spalania stukowego?
10.06.2022 00:35
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 779
Reputacja: 8
Post: #6
RE: Ducati energia słaba iskra
Jak odpalasz Simsona na ssaniu a potem wyłączysz ssanie to jest normalne że obroty spadną po jakimś czasie. Mój silnik też do póki jest pożądanie nie nagrzany to przerywa i poszarpuje na gazie na 1/4, jest to odczuwalne szczególnie na 1 biegu.
DDR owskie magneta są bardzo silnie namagnesowane a w de nawet nie ma magnesów twardych tylko coś co normalnie rysuje paznokciem. Spotkałem się już z tym że gościowi przysłali rozmagnesowanym Magneto. U mnie magnes w porównaniu do DDR jest bardzo słaby ale wszystko działa poprawnie.
Czy polepszyła osiągi głowica 60 cm3 ? Nie wiem nie mierzyłem ale spalanie stókowe było tak głośne przy 50 cm3 że strach było gdzieś dalej jechać. Zawsze możesz włożyć uszczelkę pod głowicę albo pod cylinder.
10.06.2022 06:57
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Raakieta50ccm Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 24-03-2022
Liczba postów: 30
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Ducati energia słaba iskra
Zastosowałem właśnie aluminiową uszczelkę pod głowicę,bo bez uszczelki były przedmuchy. Jak miałem 50ccm to też odpalałem na ssaniu,ale teraz na 60 ccm wygląda to trochę inaczej i nie wiem czy tak to powinno wyglądać - odkręcam kranik,2 razy przekopuje bez włączonego zapłonu, włączam zapłon i simek pali od razu ale utrzymuje te wysokie obroty właśnie bez ssania i spadają one po chwili. Ssanie użyłem może 2 razy jak odpalałem go o 4 rano jak na ryby jechałemSmile Wyglądało to tak , że odkręciłem kranik włączyłem ssanie kopłem raz kopka bez zapłonu wyłączyłem ssanie i kopłem na włączonym zapłonie - simek odpalił od razu. Gdyby próbować odpalić go na ssaniu świeca od razu zostaje zalana i nie odpali za Chiny ludowe. Trochę dziwne...
10.06.2022 10:39
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 779
Reputacja: 8
Post: #8
RE: Ducati energia słaba iskra
Nie dziwne tylko za duża dysza paliwowa w silniku.
10.06.2022 11:12
Szukaj Cytuj
Raakieta50ccm Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 24-03-2022
Liczba postów: 30
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Ducati energia słaba iskra
"Czy te wyższe obroty na zimnym silniku i spadek mocy na ciepłym mogą wskazywać na za dużą dyszę główną?" - czyli dobrze myślałem , że jeszcze trochę za duża dysza.Na razie jednak ją chyba zostawię na czas dotarcia Dzięki za odpowiedź!
10.06.2022 12:02
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 724
Reputacja: 14
Post: #10
RE: Ducati energia słaba iskra
Dysza główna nie ma wpływu na pracę silnika przy zamkniętej przepustnicy. Do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach wpływ ma tylko dysza jałowa, poziom paliwa w komorze pływakowej i śrubka regulacyjna.

Zbyt duża dysza główna nie powoduje spadku mocy po pełnym rozgrzaniu silnika. Jak jest za duża to zaczyna się słyszalne przerywanie na pełnym gazie.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
10.06.2022 14:31
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zapłon Ducati Energia !!Cewkomoduł!! Gonzo.. 3 3,116 03.03.2012 18:05
Ostatni post: pypu140
  Nowa 60ccm i słąba kompresja czyżby chiński wynalazek? pili98 17 9,066 01.08.2009 20:56
Ostatni post: ADI

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info