09.06.2022, 22:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.06.2022, 22:11 przez Raakieta50ccm.)
Dzień dobry, mam pytanie dotyczące zapłonu DE- użytkuje już go od około 1.5 roku i nie miałem z nim żadnych problemów - do czasu. Ostatnio po zakupie nowego cylindra (nieszczęsne zt 60 Sport porysowanego przez opiłek) zauważyłem, że zapłon nie daję rady przepalić mieszanki 1:40 . Po odstawieniu simka po jeździe na drugi dzień na podłodze pod kolankiem znajduję się duża plama czarnego oleju. Olej to motul 510 . Sprawdzałem też iskrę i jest ona o wiele słabsza od tej z początku po zamontowaniu zapłonu - 1.5 roku temu iskra potrafiła mieć nawet 2-2.5 cm a teraz jest to 0.5 cm-1 cm . Dodam również, że trzeba dość mocno kopnąć kickstarterem ,aby się ona pojawiła - przy delikatnym kopaniu brak iskry. Kiedyś simek potrafił odpalić z ostatniego freza ( uwielbiałem patrzeć na miny moich kolegów kiedy simek palił lepiej od ich ścigaczy) dziś jest to nie możliwe. Czym może być to spowodowane? Coś z cewkomodułem- niestety nie jest to oryginalny cewkomoduł jaki teraz dostajemy w zestawie tylko zamiennik. Czy może coś z cewką przy statorze? Dodam, że simek słabnie po rozgrzaniu - i nie jest to wina USTAWIENIA zapłonu ( nie mówię ogólnie o zapłonie tylko o jego ustawieniu)ani gaźnika - zapłon 1.8 przed gmp ustawiany przy pomocy czujnika zegarowego oraz stroboskopu. Czy to słabnięcie może być spowodowane zastosowaniem oryginalnej głowicy 50 CCM do 60 czy może tymi problemami z zapłonem?Ma ktoś jakieś pomysły?