23.02.2017, 00:19
Panowie, jak to jest z ta elba, stosujac ja nie stosujemy juz mostka gretza?
23.02.2017, 00:19
Panowie, jak to jest z ta elba, stosujac ja nie stosujemy juz mostka gretza?
23.02.2017, 10:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.02.2017, 11:04 przez arturwietnam.)
Przy 6v nie a przy 12v tak, tylko że to są dwie inne elby.
A w 12v stosuje się go dlatego że cewka ładowania jest bez masowa (w 6v cewce jest jeszcze 3-ci odczep połączony z masą)
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r II: Romet Pony 301 '89r lll: Romet Kadet m760 '88r IV: Romet Ogar 205 '88r V: Romet 50t1 '80 VI: Simson s50 b '75r
23.02.2017, 16:32
Ja w 12v miałem bez mostka W DDR 6v jest mam takie coś: http://www.sklepmotonet.pl/photo/product...fd2cbb.jpg
I dlaczego w 12v powinien być a w 6 nie? Jakieś inne skoki napięcia ma 12v czy co? 70/4
BLACK RACING 2P [ZT-Tuning 2P (*)] LFK Fi32 z bulwą FEZ SUM 21 I wiele innych YT: https://www.youtube.com/user/Robigtaa Moj fp: https://www.facebook.com/SimsonS51Enduro...=bookmarks
24.02.2017, 15:21
(23.02.2017, 16:32 )robigtaa napisał(a): W DDR 6v jest mam takie coś: http://www.sklepmotonet.pl/photo/product...fd2cbb.jpg to jest zwykly gretz pewnie
24.02.2017, 15:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.02.2017, 15:54 przez arturwietnam.)
To co robigtaa podał to jest tzw: prostownik, z tego co się orientuję to składa się on z jednej diody prostującej prąd zmienny na stały i jednej cewki regulującej ładowanie, oraz opcjonalnie w innych wersjach drugiej cewki regulującej napięcie światła tył, a mostek Gretza to 4 diody prostownicze połączone szeregowo, służy on równierz do zmienienia prądu zmiennego na prąd stały,tyle że niema on żadnego ograniczenia ładowania.
A jeszcze pytanie: dlaczego stosuje się mostek przy 12v a nie przy 6v? odpowiadam: patrz mój post wyżej, ostatnie zdanie.
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r II: Romet Pony 301 '89r lll: Romet Kadet m760 '88r IV: Romet Ogar 205 '88r V: Romet 50t1 '80 VI: Simson s50 b '75r
24.02.2017, 16:29
Okok dzięki
70/4
BLACK RACING 2P [ZT-Tuning 2P (*)] LFK Fi32 z bulwą FEZ SUM 21 I wiele innych YT: https://www.youtube.com/user/Robigtaa Moj fp: https://www.facebook.com/SimsonS51Enduro...=bookmarks
24.02.2017, 18:14
(24.02.2017, 15:49 )arturwietnam napisał(a): To co robigtaa podał to jest tzw: prostownik, z tego co się orientuję to składa się on z jednej diody prostującej prąd zmienny na stały i jednej cewki regulującej ładowanie, oraz opcjonalnie w innych wersjach drugiej cewki regulującej napięcie światła tył, a mostek Gretza to 4 diody prostownicze połączone szeregowo, służy on równierz do zmienienia prądu zmiennego na prąd stały,tyle że niema on żadnego ograniczenia ładowania. Kolego widzę ż jesteś oblatany w temacie więc zapytam Ciebie. Do elby już nie potrzeba mostka ladowania? Powiedzmy że mam dwie cewki ladowania, jak podlaczyc pod to elbe 6v?
25.02.2017, 19:21
(24.02.2017, 18:14 )Supryk napisał(a):(24.02.2017, 15:49 )arturwietnam napisał(a): To co robigtaa podał to jest tzw: prostownik, z tego co się orientuję to składa się on z jednej diody prostującej prąd zmienny na stały i jednej cewki regulującej ładowanie, oraz opcjonalnie w innych wersjach drugiej cewki regulującej napięcie światła tył, a mostek Gretza to 4 diody prostownicze połączone szeregowo, służy on równierz do zmienienia prądu zmiennego na prąd stały,tyle że niema on żadnego ograniczenia ładowania. ELBA nie wyrobi przy dwóch cewkach.Ma ograniczoną moc do 21 wat a dwie cewki to 42W.
26.02.2017, 11:50
Tak jak pisze jarosław97, elba ma za słabe bebechy, no i nie trzeba dawać żadnego "mostka ładowania" gdyż jak sama nazwa mówi: Elektrische Lade- und Blinker Anlage czyli zespół przerywacza kierunków wraz z regulatorem ładowania.
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r II: Romet Pony 301 '89r lll: Romet Kadet m760 '88r IV: Romet Ogar 205 '88r V: Romet 50t1 '80 VI: Simson s50 b '75r
26.02.2017, 15:44
To jeszcze ja się wtrącę przy okazji.
Temat nie do końca związany z ELBĄ, ale z tym co podał robigtaa Z tego co podałeś, arturwietnam to są dwa typy tych prostowników. Jeden posiada symbol 8871.5, a drugi 8871.6/2 (posiadam obydwa). I jak dobrze rozumuję to obojętnie, który założę, czy do platyny czy elektronika 6V? Czy nie? U mnie instalacja to 6V Platynka.
Mój S51 Enduro 60/4
http://simsony.info/Thread-Simson-S51-En...lo-Onboard Moje filmy na YT https://m.youtube.com/channel/UC9x54uyzY19D-oAkXN7e9Pg
26.02.2017, 16:51
(26.02.2017, 15:44 )Pablo.Onboard napisał(a): To jeszcze ja się wtrącę przy okazji. Na pewno inne jest podłączenie w elektroniku i platynach.Inny przewód zostaje nie podłączony,a to dlatego że elektronik ma mocniejsze ładowanie/magneto
26.02.2017, 16:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.02.2017, 17:00 przez arturwietnam.)
Tak obojętnie, gdyż akurat masz dwa modele w których prąd ładowania jest ten sam czyli 1,1A/2,5A, wiedz że występowały regulatory o słabszym natężeniu prądu ale ty akurat masz te najmocniejsze, czy to elektronik czy platyny to niema znaczenia gdyż zapłon i ładowanie to dwa osobne układy.
Jest jeszcze jedna sprawa: Jak jarosław97 wspomina inny kabel zostaje podłączony do cewki ładowania, skutkuje to zmianą natężenia ładowania akumulatora.
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r II: Romet Pony 301 '89r lll: Romet Kadet m760 '88r IV: Romet Ogar 205 '88r V: Romet 50t1 '80 VI: Simson s50 b '75r
26.02.2017, 16:56
Ten drugi to po prostu nowy typ.
26.02.2017, 17:06
Jeszcze dodam że kabel zielono-czerwony to większe natężenie prądu(mocniej ładuje) a kabel zielony-mniejsze(słabiej ładuje), podłącz zielono-czerwony a zielony zaizoluj,
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r II: Romet Pony 301 '89r lll: Romet Kadet m760 '88r IV: Romet Ogar 205 '88r V: Romet 50t1 '80 VI: Simson s50 b '75r
28.02.2017, 16:41
Super, dzięki panowie
Jeszcze jedno mam pytanie, czy można jakoś to sprawdzić miernikiem? I czy często się psują?
Mój S51 Enduro 60/4
http://simsony.info/Thread-Simson-S51-En...lo-Onboard Moje filmy na YT https://m.youtube.com/channel/UC9x54uyzY19D-oAkXN7e9Pg
28.02.2017, 20:11
Normalnie że można, masz filmik dotyczący obsługi miernika https://www.youtube.com/watch?v=00UsB75R1BE a jeśli chodzi o awaryjność to powiem tyle że mój Simson 15 lat bez aku jeździł , sam prostownik miał 30 lat, jak go wymontowałem , ale nie był zepsuty, tylko żle zdiagnozowałem usterkę.
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r II: Romet Pony 301 '89r lll: Romet Kadet m760 '88r IV: Romet Ogar 205 '88r V: Romet 50t1 '80 VI: Simson s50 b '75r |
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Elba 12v ladowanie | Artek | 11 | 1,178 |
17.08.2023, 17:23 Ostatni post: IFA_1988 |
|
Problem z swiatlami, elba | Artek | 6 | 719 |
05.08.2023, 15:00 Ostatni post: Artek |
|
Uszkodzona Elba 6v | Raper1989 | 3 | 892 |
23.06.2023, 20:40 Ostatni post: IFA_1988 |
|
Elba do Schwlbe Kr51/2 | Witek1980 | 1 | 891 |
16.02.2023, 00:50 Ostatni post: IFA_1988 |
|
Elba + EWR czy 2 x regulator od chińczyka? | K-r-y-s | 2 | 1,660 |
14.09.2022, 21:22 Ostatni post: K-r-y-s |