Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gaźnik / filtr powietrza pod 70/4 mk2
Autor Wiadomość
swinkers Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 30-03-2017
Liczba postów: 30
Reputacja: 0
Post: #1
Gaźnik / filtr powietrza pod 70/4 mk2
A więc tak, w skład mojego miodowego pocisku wchodzi :
- Cylinder 70/4 mk2 z JM (dolot 21mm , tak pisze na stronie )
- Zapłon DE
- Oryginalny filtr powietrza (mechaniczny)
- Gaźnik 16N1-11 ( ale jaka dysza tam jest to nie pamiętam)
- Kosz sprzęgła s70 MZA
- Fi 32 z bulwą
- 4 biegowa skrzynia biegów, 3 są jak w oryginale a 4 bieg to tak naprawdę zębatka od 5 biegu.
- zębatka zdawcza 14 , zębatka tył 34 jak w oryginale

Simson jedzie max 80km/h , prędkość powtarzalna około 70 km/h z GPS ( taką staram się utrzymać podczas jazdy ) , próbowałem jazdy z zębatkami zdawczymi od 13 do 16 , najlepiej wypadła 14 co bardzo mnie zdziwiło , 13 kreci bardzo mocno jednak prędkość max. to 70-74 km , 15/16 nie daje rade na 4 biegu (max 60-65km/h)

A więc teraz przechodzimy do pytań
1. Wiem już od kolegi Qwet ,że blokuje mnie z mocą gaźnik. Więc jaki możecie mi polecić w miarę rozsądnych pieniądzach.
2. Oryginalny bieda filtr powietrza myślałem zmienić na taki : https://www.jackmotors.pl/oldtimer/filtr...aign-id=19 aczkolwiek cena 190zł za kawałek plastiku to nawet na te czasy przesada , co możecie mi polecić zamiast tego i czy w grę wchodzi zrobienie sobie samemu filtra Smile ?
3. Teraz trochę elektryki , rok temu simson trafił do pseudo mechanika z Częstochowy
który miał mi ogarnąć simka do życia ( tak jestem lewy dopiero teraz sam się uczę wszystkiego ). Ładowanie na akumulator jakie dawał zapłon DE było w granicach 18-21V więc , wymieniłem regulator napięcia , nic to nie dało .Paliło mi co chwila żarówki gdy tylko mocniej odkręciłem / nie wskoczył mi bieg .Jeździłem tak dobre 2k km aż w końcu padły mi migacze postanowiłem ,że pora sprawdzić o co w tym wszystkim chodzi . Rozebrałem simka ( pozbyłem się siedzenia i baku ) , zdemontowałem akumulator bo i tak padł . Okazało się ,ze koleś zamiast zmienić cała instalacje za co mu zapłaciłem zmienił tylko zapłon dołożył cewko moduł jak się nie mylę i tyle (instalacja 6v , stare kable podłączone do DE ) .
Co dobre migacze działają mi nawet bez akumulatora tylko ,że jak one są włączone to tez miga mi przednia i tylna lampa . Zmieniłem stary przerywacz mechaniczny na nowy 12v, spróbowałem już 2-3 ograniczników napięcia nic nie dało to .

Czy nie powinna być tu zastosowana Elba ? I czy po prostu nie lepiej jest mi położyć na nowo cała instalację ( już kupiłem nową 12v w motozbycie )?

4.Tylni wahacz , tu sprawa wygląda tak ,ze przed oddaniem do naprawy ( miał wymienić tuleje wahacza) koło szło w linii z całością motorku , teraz nie da się ustawić aby tak było , zawsze koło wychodzi bardziej na prawy bok , czy warto np. wymienić na wzmocniony wahacz z jm ?


Za wszelką pomoc z góry dziękuję , z miła chęcią przyjmę wszystkie sugestie co do tuningu , polepszenia prędkości czy po prostu ogólnego polepszenia walorów Simsona Biggrin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.03.2022 15:01 przez swinkers.)
12.03.2022 14:41
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 699
Reputacja: 14
Post: #2
RE: Gaźnik / filtr powietrza pod 70/4 mk2
Gaźnik może nie jakiś super dobry, ale absolutnie najlepszy stosunek jakości do ceny
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...11-s51-s70

Do mojego setu zrobiłem wydajny i dobrze filtrujący filtr kosztem około 15zł. Najpierw wyciąłem środek pokrywy zostawiając tylko brzegi:
[Obrazek: 4154436700_1609621877_thumb.jpg] [Obrazek: 5013400300_1609621880_thumb.jpg] [Obrazek: 6544683500_1609621883_thumb.jpg]

Przyciąłem na wymiar gąbkę o grubości 15mm kupioną w Gmoto, nasączyłem olejkiem do filtrów przykręciłem pokrywą do obudowy:
[Obrazek: 3641464800_1609621915_thumb.jpg] [Obrazek: 5706084800_1609621918_thumb.jpg] [Obrazek: 6793025100_1609621920_thumb.jpg]

Co do elektryki to musiałbym sam przepatrzeć połączenia w twoim simsonie i rozrysować sobie schemat na kartce, tak w ciemno nie umiem powiedzieć co jest przyczyną. Nie musisz kupować gotowej instalacji, bo i tak musiałbyś ją przerabiać. W sieci jest wiele schematów simsona z zapłonem Ducati Energia, możesz popodłączać wszystko samodzielnie właściwie bez kosztów, bo komplet Ducati Energia przecież cały masz.

Odnośnie wahacza, problem dokładnie taki jak twój był omawiany w tym temacie:
http://simsony.info/Thread-Wachacz-S51-zbieznosc-kol

Ważna rzecz - im wyższe strojenie tym mniejsza zębatka zdawcza. Twoje strojenie jest podniesione przez okno wydechowe i wydech z bulwą. Nie dziw się, że na zębatce 15z na najwyższym biegu utkniesz tuż przed rezo i będziesz musiał zredukować żeby pójść dalej.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.03.2022 15:48 przez Qwet.)
12.03.2022 15:48
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 699
Reputacja: 6
Post: #3
RE: Gaźnik / filtr powietrza pod 70/4 mk2
1. Podobno bvf jest w miarę dobry for niby też. MIERZ KRUCIEC SSĄCY W CYLINDRZE I WEŹ oty wymiarze gaźnik.
2. Filtr powietrza jak napisał Qwet.
3. Nieznany się na prądach
4. Zobacz czy tuleje są prosto osadzone jeśli tak to zobacz na to co Qwet podlinkował. Wachacza od wójtami jest bardziej wytrzymały na przeciążenia ale jak źle koło zamontójesz to tak samo będzie krzywo.
12.03.2022 16:13
Szukaj Cytuj
maras52 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Kumbajn Grubski
Dołączył: 29-07-2015
Liczba postów: 241
Reputacja: 2
Post: #4
RE: Gaźnik / filtr powietrza pod 70/4 mk2
3. Elba to regler ładowania + przerywacz (felerne ustrojstwo) - czyli najprościej wywalić i zamontować normalny przerywacz + regulator z skutera ( tylko uważaj bo niby to samo, a pinout jest różny zależny od tego jak kitajec miał humor). U siebie miałem sprawdzony od GY6 https://allegro.pl/oferta/regulator-napi...1417033223 podłączasz wtedy tak :

[Obrazek: 1647106254940.jpg]


Co do instalacji jeśli masz starą drutowaną, łataną, sztukowaną to lepiej puścić na nowo Wink

Zdravim =MRS=
[Obrazek: logo.png]
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
Deore i wincyj nie trzeba Szczerbol
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.03.2022 19:34 przez maras52.)
12.03.2022 19:32
WWW Szukaj Cytuj
swinkers Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 30-03-2017
Liczba postów: 30
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Gaźnik / filtr powietrza pod 70/4 mk2
Dobra już wiem mniej więcej co i jak Smile
Gaźnik potrzebuje 21 gdyż takie wyjście mam z cylindra , więc wpada taki
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...aign-id=19 tylko nie wiem jeszcze jak z dyszami jakie kupić
Filtr powietrza zrobię identycznie jak kolega Smile bo w sumie nic trudnego a taniej .

A co do instalacji to pójdę tym wzorem :
https://obrazki.elektroda.pl/3213350600_1588841154.png
po palcu będę jutro jechał i szukał przyczyny problemu Smile

Dziękuję za porady Biggrin jeszcze będę się odzywał Biggrin
13.03.2022 21:38
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Filtr powietrza bomBer 22 5,964 12.10.2021 07:42
Ostatni post: Qwet
  Simson Filtr Powietrza Ejlender 3 1,441 14.03.2018 17:04
Ostatni post: Grzegrzyk
  Filtr powietrza .... krzychoopl09 8 2,125 27.02.2018 12:38
Ostatni post: niki95
  Filtr powietrza krzychoopl09 10 3,474 17.08.2017 17:16
Ostatni post: jaro5
  Filtr powietrza Adrianovsky 10 3,733 21.08.2016 19:39
Ostatni post: Adrianovsky

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info