A więc tak, w skład mojego miodowego pocisku wchodzi :
- Cylinder 70/4 mk2 z JM (dolot 21mm , tak pisze na stronie )
- Zapłon DE
- Oryginalny filtr powietrza (mechaniczny)
- Gaźnik 16N1-11 ( ale jaka dysza tam jest to nie pamiętam)
- Kosz sprzęgła s70 MZA
- Fi 32 z bulwą
- 4 biegowa skrzynia biegów, 3 są jak w oryginale a 4 bieg to tak naprawdę zębatka od 5 biegu.
- zębatka zdawcza 14 , zębatka tył 34 jak w oryginale
Simson jedzie max 80km/h , prędkość powtarzalna około 70 km/h z GPS ( taką staram się utrzymać podczas jazdy ) , próbowałem jazdy z zębatkami zdawczymi od 13 do 16 , najlepiej wypadła 14 co bardzo mnie zdziwiło , 13 kreci bardzo mocno jednak prędkość max. to 70-74 km , 15/16 nie daje rade na 4 biegu (max 60-65km/h)
A więc teraz przechodzimy do pytań
1. Wiem już od kolegi Qwet ,że blokuje mnie z mocą gaźnik. Więc jaki możecie mi polecić w miarę rozsądnych pieniądzach.
2. Oryginalny bieda filtr powietrza myślałem zmienić na taki : https://www.jackmotors.pl/oldtimer/filtr...aign-id=19 aczkolwiek cena 190zł za kawałek plastiku to nawet na te czasy przesada , co możecie mi polecić zamiast tego i czy w grę wchodzi zrobienie sobie samemu filtra ?
3. Teraz trochę elektryki , rok temu simson trafił do pseudo mechanika z Częstochowy
który miał mi ogarnąć simka do życia ( tak jestem lewy dopiero teraz sam się uczę wszystkiego ). Ładowanie na akumulator jakie dawał zapłon DE było w granicach 18-21V więc , wymieniłem regulator napięcia , nic to nie dało .Paliło mi co chwila żarówki gdy tylko mocniej odkręciłem / nie wskoczył mi bieg .Jeździłem tak dobre 2k km aż w końcu padły mi migacze postanowiłem ,że pora sprawdzić o co w tym wszystkim chodzi . Rozebrałem simka ( pozbyłem się siedzenia i baku ) , zdemontowałem akumulator bo i tak padł . Okazało się ,ze koleś zamiast zmienić cała instalacje za co mu zapłaciłem zmienił tylko zapłon dołożył cewko moduł jak się nie mylę i tyle (instalacja 6v , stare kable podłączone do DE ) .
Co dobre migacze działają mi nawet bez akumulatora tylko ,że jak one są włączone to tez miga mi przednia i tylna lampa . Zmieniłem stary przerywacz mechaniczny na nowy 12v, spróbowałem już 2-3 ograniczników napięcia nic nie dało to .
Czy nie powinna być tu zastosowana Elba ? I czy po prostu nie lepiej jest mi położyć na nowo cała instalację ( już kupiłem nową 12v w motozbycie )?
4.Tylni wahacz , tu sprawa wygląda tak ,ze przed oddaniem do naprawy ( miał wymienić tuleje wahacza) koło szło w linii z całością motorku , teraz nie da się ustawić aby tak było , zawsze koło wychodzi bardziej na prawy bok , czy warto np. wymienić na wzmocniony wahacz z jm ?
Za wszelką pomoc z góry dziękuję , z miła chęcią przyjmę wszystkie sugestie co do tuningu , polepszenia prędkości czy po prostu ogólnego polepszenia walorów Simsona
- Cylinder 70/4 mk2 z JM (dolot 21mm , tak pisze na stronie )
- Zapłon DE
- Oryginalny filtr powietrza (mechaniczny)
- Gaźnik 16N1-11 ( ale jaka dysza tam jest to nie pamiętam)
- Kosz sprzęgła s70 MZA
- Fi 32 z bulwą
- 4 biegowa skrzynia biegów, 3 są jak w oryginale a 4 bieg to tak naprawdę zębatka od 5 biegu.
- zębatka zdawcza 14 , zębatka tył 34 jak w oryginale
Simson jedzie max 80km/h , prędkość powtarzalna około 70 km/h z GPS ( taką staram się utrzymać podczas jazdy ) , próbowałem jazdy z zębatkami zdawczymi od 13 do 16 , najlepiej wypadła 14 co bardzo mnie zdziwiło , 13 kreci bardzo mocno jednak prędkość max. to 70-74 km , 15/16 nie daje rade na 4 biegu (max 60-65km/h)
A więc teraz przechodzimy do pytań
1. Wiem już od kolegi Qwet ,że blokuje mnie z mocą gaźnik. Więc jaki możecie mi polecić w miarę rozsądnych pieniądzach.
2. Oryginalny bieda filtr powietrza myślałem zmienić na taki : https://www.jackmotors.pl/oldtimer/filtr...aign-id=19 aczkolwiek cena 190zł za kawałek plastiku to nawet na te czasy przesada , co możecie mi polecić zamiast tego i czy w grę wchodzi zrobienie sobie samemu filtra ?
3. Teraz trochę elektryki , rok temu simson trafił do pseudo mechanika z Częstochowy
który miał mi ogarnąć simka do życia ( tak jestem lewy dopiero teraz sam się uczę wszystkiego ). Ładowanie na akumulator jakie dawał zapłon DE było w granicach 18-21V więc , wymieniłem regulator napięcia , nic to nie dało .Paliło mi co chwila żarówki gdy tylko mocniej odkręciłem / nie wskoczył mi bieg .Jeździłem tak dobre 2k km aż w końcu padły mi migacze postanowiłem ,że pora sprawdzić o co w tym wszystkim chodzi . Rozebrałem simka ( pozbyłem się siedzenia i baku ) , zdemontowałem akumulator bo i tak padł . Okazało się ,ze koleś zamiast zmienić cała instalacje za co mu zapłaciłem zmienił tylko zapłon dołożył cewko moduł jak się nie mylę i tyle (instalacja 6v , stare kable podłączone do DE ) .
Co dobre migacze działają mi nawet bez akumulatora tylko ,że jak one są włączone to tez miga mi przednia i tylna lampa . Zmieniłem stary przerywacz mechaniczny na nowy 12v, spróbowałem już 2-3 ograniczników napięcia nic nie dało to .
Czy nie powinna być tu zastosowana Elba ? I czy po prostu nie lepiej jest mi położyć na nowo cała instalację ( już kupiłem nową 12v w motozbycie )?
4.Tylni wahacz , tu sprawa wygląda tak ,ze przed oddaniem do naprawy ( miał wymienić tuleje wahacza) koło szło w linii z całością motorku , teraz nie da się ustawić aby tak było , zawsze koło wychodzi bardziej na prawy bok , czy warto np. wymienić na wzmocniony wahacz z jm ?
Za wszelką pomoc z góry dziękuję , z miła chęcią przyjmę wszystkie sugestie co do tuningu , polepszenia prędkości czy po prostu ogólnego polepszenia walorów Simsona