Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gaźnikowy problem
Autor Wiadomość
szumanek Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 25-02-2018
Liczba postów: 26
Reputacja: 0
Post: #1
Gaźnikowy problem
Witajcie maniacy Simsonów.Jestem tu nowy i potrzebuję porady.Jeśli to nie problem,proszę pomóżcie.

Otóż zrobiłem kapitalny remont silnika,oprócz gaźnika,który i tak był do wymiany,gdyż po nagrzaniu silnika,czasem się on dusił.
Kupiłem więc nowy za cenę 130 zł,niemiecki firmy Mza.
Dziś po zamontowaniu,silnik mojego Simsonka zaczął działać przeróżnie:
kłopoty z odpalaniem,kichanie,na niskich obrotach gasł.Nie szło nic zrobić.
Zmuszony zostałem do zamontowania poprzedniego.

Proszę o pomoc znających się na tej dolegliwości.
Nie wiem czy gaźnik zły,czy ja zrobiłem coś nie tak.
Dodam że jego oznaczenia to 16N3-4,silnik o poj 50 a simson to S51
Sam nie wiem co z tymi gaźnikami Confused Czy ja dobry kupiłem?
25.02.2018 15:28
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
niki95 Offline
Aktywny
*


Pojazd: s51N,E,B|M-301
Dołączył: 04-01-2016
Liczba postów: 120
Reputacja: 2
Post: #2
RE: Gaźnikowy problem
Regulowałeś stary gaźnik ?
Skoro się dusił po rozgrzaniu to miał za dużo paliwa
25.02.2018 15:52
Szukaj Cytuj
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
Reputacja: 13
Post: #3
RE: Gaźnikowy problem
Mam 16n3-4 i nie spotkałem się z takim problemem. Zawsze po kupnie gaźnika musisz go wyregulować, ponieważ każdy silnik jest inny. W zestawie z gaźnikiem powinieneś dostać instrukcję obsługi opisującą regulacje ( trzymaj link do google drive jeśli jej nie dostałeśSmile. Jak wyregulujesz wg. instrukcji napisz czy już działa czy nadal ma jakiś problem. Mam taki sam gaźnik (też kupiony ostatnio) i po minimalnej regulacji wszystko pięknie chodziło.

Pomogłem? Zostaw plusa!
25.02.2018 15:59
Szukaj Cytuj
szumanek Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 25-02-2018
Liczba postów: 26
Reputacja: 0
Post: #4
RE: Gaźnikowy problem
Jeśli chodzi o stary gaźnik to regulował go poważny mechanik simsonów od wielu lat i nic nie wskórał.Raczej jest to jakiś bubel za małe pieniądze.
W nowym gaźniku jest jedna śruba do regulacji i to wszystko na czym się znam Sad Kręciłem nią wiele razy i rożne rezultaty,nawet trochę jeździłem ale po zgaszeniu wielka trudność z odpaleniem.
Instrukcję miałem po niemiecku.Dzięki za tę po polsku.Muszę się dobrze wczytać aby to zrozumieć.
Dopiero za tydz podejmę drugi montaż i regulację,choć wątpię w moje siły.
25.02.2018 17:04
Szukaj Cytuj
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
Reputacja: 13
Post: #5
RE: Gaźnikowy problem
W 16n3-4 są dwie śrubki
jedna odsłonięta - od powietrza,
druga na łączeniu gaźnika z cylindrem (pod gumową plombą) - od składu mieszanki. [Obrazek: 2h5ilvd.png]
Na zdjęciu jest gaźnik 16n3-5 ale to nie ma znaczenia ponieważ z budowy różnią się tylko oznaczeniem i króćcem wężyka paliwa.
Twój stary gaźnik to prawdopodobnie był łatwiejszy w regulacji 16n1-11, który ma dwie śrubki regulacyjne na wierzchu i bardziej kanciatą pokrywę przepustnicy. Do regulacji gaźników nie potrzebna jest specjalistyczna wiedza tylko trochę czasu i instrukcja obsługi, a nie wieloletnie serwisowanie Simsonów.

Pomogłem? Zostaw plusa!
25.02.2018 17:16
Szukaj Cytuj
Podziękowania: szumanek
szumanek Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 25-02-2018
Liczba postów: 26
Reputacja: 0
Post: #6
RE: Gaźnikowy problem
Czyli podczas regulacji muszę zdjąć tę gumową plombę i regulować obiema śrubami?Wiele mi pomogłeś.Dzięki.
25.02.2018 18:00
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
Reputacja: 13
Post: #7
RE: Gaźnikowy problem
Dokładnie. Wszystko (kolejność i jak to zrobić) masz w instrukcji, którą ci podrzuciłem pare postów temu. Po takim zgrubnym ustawieniu najlepiej się wybrać na krótką przejażdżkę żeby sprawdzić czy wszystko dobrze poustawiane. Miałem z tym gaźnikiem zabawną sytuację, a mianowicie przy obróceniu kierownicy w lewo silnik się dusił. Przyczyną była za krótka linka ssania (mam kierownicę od Enduro ale linki już nie) i unosiło tłoczek, więc na ustawienie linek też musisz zwrócić uwagę.

Pomogłem? Zostaw plusa!
25.02.2018 18:08
Szukaj Cytuj
szumanek Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 25-02-2018
Liczba postów: 26
Reputacja: 0
Post: #8
RE: Gaźnikowy problem
U mnie w wersji enduro raczej linki są spoko.Za tydzień wszystko się okaże na nowo czy gaźnik się sprawdzi.Napiszę czy się udało.
A tak przy okazji dodam iż myślałem że motorowery Simson są prostsze w konstrukcji.Kiedyś po rozebraniu silnika,niestety potrzebny był fachowiec znający się aby to poskładać.Niezawodny niemiecki motorower to nie to samo co łatwa Polska konstrukcja silnika Tongue
Pozdrawiam
25.02.2018 18:19
Szukaj Cytuj
daniel134178 Offline
Banned
Zbanowany


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 13-10-2017
Liczba postów: 23
Post: #9
RE: Gaźnikowy problem
Wywal ten gaźnik on się do niczego nie nadaje. Kupiłem tak samo ,i nie dał się wyregulować. Kup DPR 16N1-11 i zapomnisz co to problemy.
26.02.2018 21:11
Szukaj Cytuj
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 423
Reputacja: 13
Post: #10
RE: Gaźnikowy problem
Mam 16n3-4 i nie mam żadnego problemu. Nawet tak bardzo regulacją się nie różnią tylko śrubki w innych miejscach i w inną stronę się nimi kręci żeby uzyskać taki sam efekt. Co raz częściej wydaje mi się, że na 16n3-4 narzekają tylko ludzie którym bardzo się śpieszy i nie mają 5 minut więcej na regulację.

Pomogłem? Zostaw plusa!
26.02.2018 22:38
Szukaj Cytuj


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info