08.07.2022, 19:37
Cześć do cylindra 60 można zastosować głowice 50? Są jakieś defekty tego zabiegu?
08.07.2022, 19:37
Cześć do cylindra 60 można zastosować głowice 50? Są jakieś defekty tego zabiegu?
08.07.2022, 22:44
Można głowicę 50 do cylindra 60, ale wtedy uzyskasz wyższy stopień sprężania, przez co prawdopodobnie będziesz miał problemy z opanowaniem spalania stukowego. Nawet na największej możliwej dyszy głównej na której silnik jeszcze się nie zalewa, będziesz musiał dość mocno opóźniać zapłon żeby znikły symptomy stuku. W efekcie silnik paradoksalnie osiągnie mniej mocy niż przy mniejszym stopniu sprężania (z głowicą 60) i większym wyprzedzeniu zapłonu.
Pewnym ratunkiem w takiej sytuacji byłoby przejście na benzynę Pb98 i wtedy być może uda ci się utrzymać wyprzedzenie zapłonu na sensownym poziomie, ale pytanie czy gra jest warta świeczki? Moim zdaniem nie, bo paliwo Pb98 jest droższe i nie na każdej stacji dostępne.
09.07.2022, 06:42
Głowica 50 powoduje spalanie stukowe chyba że dasz więcej podkładek pod cylinder albo głowicę.
09.07.2022, 16:10
No to będę musiał wymienić bo cylinder jest 60, teraz pytanie jakiego producenta kupić? Na JM widziałem Duells, Almot, MZA i te droższe. Tak żeby w rozsądnej cenie nie przesadzać? Aha i z jaką siłą NM powinno się dokręcić śruby?
09.07.2022, 18:17
Twojastara1 nie wprowadzaj w błąd. Nie pcha się uszczelek pod cylinder więcej niż trzeba. Klej klei gdy go nie ma. To samo uszczelka. Jak najmniej. Tym bardziej w dwusuwowych. Wiesz co to znaczy
Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli
DDR power ;D Moja suka ;* http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348 "Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
09.07.2022, 19:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.07.2022, 19:26 przez twojstara1.)
Głowicę mza są spoko. Zresztą ciężko zrobić kiepską głowicę.
W sumie tak jak dasz podkładki pod cylinder zmienia się rozrząd ale jak byś dał 0,5mm to chyba nie wpłynie znacząco na moc. Ogónie lepiej kupić głowicę 60 cm gdyż nie jest droga.
adasiek185 co to znaczy więcej niż trzeba? Przecież musisz jakoś ustawić wysokość kanałów a potem squish...
W jawce dałem uszczelkę pod cylinder żeby nieco podnieść strojenie. W simsonie po zmianie tłoka na kuty Wossner musiałem wręcz stoczyć 0,8mm materiału z przylgni od strony karterów bo okna wychodziły za wysokie. Potem ustawiałem squish uszczelką wykonaną z blachy miedzianej grubości wg potrzeb 0,1mm 0,2mm 0,5mm itd. Według mnie regulować grubością uszczelek można, a nawet trzeba - inaczej wyjdą ci losowe kąty rozrządu i losowy squish, zależne od jakości fabryki. Arek67 głowice różnych producentów będą się różniły stopniem sprężania, ale podejrzewam że nikt tutaj nie robił żadnych porównań żeby ci podać jakieś parametry. Natomiast trwałość głowic tak jak pisze twojstara1 - bez różnicy. I jeszcze twojstara1 - u mnie zmiana squish o 0,5mm już wpływa odczuwalnie na moc.
10.07.2022, 19:32
Mowa tu raczej o seryjnym secie, wiem co powoduje podnoszenie cylindra chodziło mi że zakładasz uszczelkę by szczelne było, między dołem a górą. Odprężyć można już sama głowicą lub uszczelkami pod nią
Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli
DDR power ;D Moja suka ;* http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348 "Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
Okej a co sądzicie o głowicy z długim gwintem na świece - dobry pomysł (gwint mniej podatny na zerwanie)? - https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowi...aign-id=19 ?
A tutaj jeszcze znalazłem taką - https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowi...aign-id=19 - ponoć ma podniesiony troszkę stopień sprężania warto się pchać w dodatkowe 60zł więcej? Mi się podoba aczkolwiek produkcji Duellsa jest ładnie obrobiona..
12.07.2022, 21:26
Mam prawie 40 letnią głowicę i jeszcze nie udało mi sięurwać gwintu
13.07.2022, 08:26
Arek67 a co jeszcze miał byś tuningowe prycz głowicy o zwiększonym stopniu sprężania?
14.07.2022, 13:02
W zasadzie to nic bo to zwykła seria, ale pytam bo będę zamawiał głowice tak czy siak tą 60..
14.07.2022, 22:14
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.07.2022, 22:19 przez twojstara1.)
Możesz taką zamówić, nic się nie powinno stać tylko sprawdź squish minimalnie 0,8 mm.
No dobra tak jeszcze wracając ale fakt faktem że przy zbyt wysokim ciśnieniu mówicie że się robi spalanie stukowe. Ale silnik musi mieć też swoją kompresję bo przy zbyt niskiej będzie gasł na wolnych obrotach. Pamiętam jak było w Romecie na starym cylindrze nie chciał mi chodzić na wolnych jak się zagrzał kompresja uciekała kopka leciutko zapalała, a na nowym pykał aż miło jak kompresji miał więcej. Podobnie jak przy zużytym silniku co już miał przedmuchy się planowało głowice żeby silnik był mocniejszy i trzymał obroty, nie wiem czy to też tak działa w Simsonie jak coś to mnie poprawcie ?
05.08.2022, 22:22
Zupełnie pomieszałeś kompresję ze stopniem sprężania.
Nieszczelności i brak kompresji będzie sprawiał problemy na niskich obrotach. Ale na wysokich obrotach nieszczelności przestają mieć takie znaczenie i spalanie stukowe będzie zależało w zasadzie wyłącznie od stopnia sprężania. Także czy zużyty czy nowy silnik, nigdy nie przesadzaj ze stopniem sprężania. |
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Czarny cylinder i głowica | Grzegrzyk | 5 | 6,882 |
02.09.2021, 18:47 Ostatni post: bombelm7 |
|
Głowica | nesketm | 1 | 940 |
04.07.2021, 20:42 Ostatni post: twojstara1 |
|
Simson s70 głowica | zRider | 2 | 1,086 |
21.06.2020, 18:09 Ostatni post: zRider |
|
Simson głowica | zRider | 7 | 1,515 |
01.03.2020, 12:54 Ostatni post: Posimsonowany |
|
Głowica Schwalbe | adjurc | 6 | 1,540 |
04.10.2019, 23:53 Ostatni post: adjurc |