Siemka
Wrzucam poradnik bo jeszcze nigdzie nie widziałem takiego a zapewne wielu chciałoby założyć taki reflektor do Sr50 ale nie wie czy podejdzie
Dobra to do roboty
Co potrzebujemy:
*Lampa clear H4 - jeżeli będzie to wersja z postojówką to będzie troszkę więcej roboty ale nie ma czym się przejmować
*Stara lampa DDR HS1/H4 - odbłyśnik musi być w całości, ale nie musi być w stanie idealnym. Najważniejsze aby mocowania boczne, górne, dolne było ok bo w innym przypadku będzie problem z umocowaniem
*Spray podkładowy - Ja użyłem bo nie lubię robić czegoś co będzie szpecić Fakt, nie widać tego z bliska ale po zdjęciu lampy już będzie widać kto to robił
*Papiery ścierne, trochę rozpuszczalnika nitro, taśma papierowa i izolacyjna
*Klej do szyb
*Z narzędzi: Suwmiarka, linijka, śrubokręty (mały płaski, duży płaski, krzyżak), pistolet do kleju, duża kątówką z dużą tarczą, imadło, rysik, pisak, szczypce, młoteczek, pilnik, metalowy nóż(ostry, i którego nie będzie żal), nóż ostry zwykły jakiś, palnik lub piec jak w moim przypadku, opalarka(jak ktoś ma to ułatwi mu rozklejanie reflektora) i wiele innych narzędzi wynikających z pracy
O demontażu lampy i ew. przodka nie będę pisać bo każdy chyba to potrafi zrobić
Demontaż, przerabianie:
Zaczynamy od rozklejenia starego reflektora, w moim przypadku jest to HS1 DDR (zużyty)
Rozkleić można na 3 sposoby:
-Pierwszy i chyba najlepszy to użycie opalarki, ja niestety nie miałem ale jest to banalnie proste Po prostu grzejemy wokoło aby klej się rozgrzał a następnie podważamy szkło
-Drugi sposób jest na chama, ja tak zrobiłem ale trzeba uważać aby nie pokrzywić odbłyśnika (zaraz opiszę dokładniej)
-Trzeci sposób to zbicie szkła (nie polecam)
Ja rozpocząłem pracę od wbicia małego płaskiego śrubokręta w to wcięcie:
http://zapodaj.net/381009b7608c4.jpg.html
Następnie podważałem szkło, wbiłem grubszy śrubokręt obok małego i dziurkowałem klej drucikiem (nożem na początku ciężko dojść), klej można zobaczyć od drugiej strony patrząc przez szkło. Później przesuwałem śrubokręt i używałem nożyka (musi mieć cienkie ostrze) przy takiej pracy potrzeba cierpliwości, ja zmarnowałem 15min na rozklejanie i od razu uprzedzam że rozklejanie bez okularów ochronnych może skończyć się źle, mi kilka razy szkło się ukruszyło i prawie do oka wpadło
Po rozklejeniu powinno wyglądać to tak:
http://zapodaj.net/84bd0cdab8812.jpg.html
http://zapodaj.net/c5441c768c1d9.jpg.html
Szkło i ten poprzeczny metal wyrzucamy.
Teraz wstępnie przymierzamy i patrzymy co trzeba wyciąć a co blokuje
http://zapodaj.net/ba9dd86e38502.jpg.html
Trzeba wyciąć dziurę w odbłyśniku, w tym celu bierzemy suwmiarkę w dłoń i mierzmy:
http://zapodaj.net/28f844e5e43bf.jpg.html
http://zapodaj.net/8ee315acfa6d7.jpg.html
Wyszło ok. 6,2cm ale ja zrobiłem 6,5cm (polecam zrobić ok 7cm) a następnie przykładamy i zakreślamy tak jak tutaj:
http://zapodaj.net/c5b44ba8fa81f.jpg.html
http://zapodaj.net/d82620ea4d49f.jpg.html
Bierzemy teraz odbłyśnik i idziemy na imadło, trzeba umocować to tak aby nie latało i żeby był dostęp (ciężko umocować żeby nie pogiąć)
Jak już umocujemy to bierzemy dużą kątówkę i ucinamy tak jak tutaj:
http://zapodaj.net/0301c72d8c213.jpg.html
Następnie bierzemy pilnik półokrągły i ładnie wyrównujemy krawędzie:
http://zapodaj.net/31913d9403938.jpg.html
Po ucięciu znów wstępne spasowanie:
http://zapodaj.net/50f21db703f35.jpg.html
Teraz trzeba zrobić miejsce na postojówkę, tutaj widać że będzie się zapierać i nie włożymy oprawki:
http://zapodaj.net/fe9241d70556f.jpg.html
Mierzmy:
http://zapodaj.net/915132e21cc2f.jpg.html
http://zapodaj.net/347997ac3d8f9.jpg.html
Do tego wyniku dodajemy kilka mm, tak na oko i zaznaczamy
Ja narysowałem sobie coś takiego:
http://zapodaj.net/1fe1b0b0dac7a.jpg.html
Zanim zaczniecie rysować i ciąć miejsce na postojówkę, trzeba reflektor ustawić na punkt z ramką. Jeżeli nie ustawicie to po sklejeniu będzie krzywo świecić a chyba nikt tego nie chce
Na reflektorze powinien być taki wypust:
http://zapodaj.net/d77ef4e1da015.jpg.html
Ten wypust powinien się zgrywać z wcięciem przy ramce tak jak tutaj:
http://zapodaj.net/bc9bdddfac03e.jpg.html
Żółte z czerwonym powinno być równo ustawione
Ważne żeby uciąć tuż przy tym wsporniku, (czerwona linia) bo inaczej postojówka nie wejdzie
http://zapodaj.net/1fe1b0b0dac7a.jpg.html
Po ucięciu powinno wyglądać to tak:
http://zapodaj.net/7e5ebaa0eec07.jpg.html
W tym momencie mamy najgorszą robotę za sobą
Teraz bierzemy się za ucinanie 4 rogów przy clear H4:
http://zapodaj.net/5027fbdeb09bb.jpg.html
Szykujemy sobie nóż, najlepiej cały metalowy jakiś stary.
Wkręcamy w imadło, nagrzewamy do czerwoności i stopniowo przycinamy. Nie polecam odcinać od razu całego mocowanie bo nóż może polecieć nie tam gdzie trzeba Ja jedno mocowanie ucinałem ok 4 razy ale clear z odbłyśnikiem był tak spasowany że wchodził ciasno i nie wypadał
http://zapodaj.net/76cd50334b53a.jpg.html
Tutaj widać jak uciąłem za 1 razem
http://zapodaj.net/16403bbf550f4.jpg.html
Dodam tylko że nie polecam brzeszczotów i innych cienkich pasków bo można narobić dużo szkód Ja jak docinałem rozgrzanym brzeszczotem to w połowie się zagiął i prawie wtopiłem się do środka Dlatego polecam grubszy metalowy nóż i docinanie na raty Trzeba też uważać na przednie szkło aby nie porysować przy pracach
Pamiętajcie też o bezpieczeństwie bo to jednak rozgrzany nóż
Przy docinaniu przymierzamy cały czas aż dojedziemy do takiego efektu
http://zapodaj.net/19a97071b14a6.jpg.html
http://zapodaj.net/d5db0878909f8.jpg.html
http://zapodaj.net/10cff4b64ecea.jpg.html
U mnie siedziało ciasno także mogłem zobaczyć jak to będzie wyglądać
http://zapodaj.net/6b6dfe3159b33.jpg.html
Malowanie, estetyka
Tak jak na początku wspomniałem, nie lubię fuszerki także ja to zrobiłem dokładnie:
Stary klej i rdza:
http://zapodaj.net/5ea4f91f62bfb.jpg.html
http://zapodaj.net/6c0e139d8d320.jpg.html
Do usunięcia starego kleju i powierzchownej rdzy polecam ostry nóż
http://zapodaj.net/0b67f9ddaa0de.jpg.html
Następnie ranty zjeżdżamy papierem ściernym w celu usunięcia rdzy i nadania przyczepności podkładowi, ja zjechałem P220, P240, P600(wodny)
Oklejamy jeżeli nie malujemy całego odbłyśnika:
http://zapodaj.net/ac37dae004f27.jpg.html
http://zapodaj.net/066832447b4e1.jpg.html
Odtłuszczamy i malujemy spray''em:
http://zapodaj.net/b48353824d1bb.jpg.html
http://zapodaj.net/8551c691c5abf.jpg.html
http://zapodaj.net/d2c162cc958be.jpg.html
Sklejanie:
Przygotowujemy sobie taki zestaw:
http://zapodaj.net/8dcaf41575e7b.jpg.html
http://zapodaj.net/8b34a38ee38ed.jpg.html
Odbłyśnik, Clear H4, klej, pistolet do kleju, rękawiczki, śrubokręt, taśma, płyn do naczyń (nie konieczny)
Zaczynamy od oklejenia reflektora w taki sposób:
http://zapodaj.net/e4d94cf19fb45.jpg.html
Znacznie ułatwia życie, chyba nikt nie chce czyścić plexi rozpuszczalnikiem a później polerować
Zakładamy rękawiczki, przygotowujemy klej i nakładamy go grubo. Po złożeniu klej się ładnie wyciśnie po bokach powinno wyglądać to tak:
http://zapodaj.net/80c5b20367006.jpg.html
Po nałożeniu stykamy razem pamiętając o punktach:
http://zapodaj.net/0d2be8eebac04.jpg.html
Następnie bierzemy płaski śrubokręt i ładnie zgarniamy nadmiar kleju po bokach jednocześnie wciskając w szczeliny tam gdzie brakuje:
http://zapodaj.net/62454720ca766.jpg.html
Tutaj widać dlaczego polecam okleić szkiełko i zakładać rękawiczki jednorazowe
http://zapodaj.net/0fb2e642a6017.jpg.html
Klej do szyb ładnie oklejamy taśmą aby nie zaschnął a cały reflektor zostawiamy na 24h
Po 24h odrywamy taśmę od szkła, bierzemy ostry nóż i ładnie obrabiamy krawędzie
Ja niestety mam sima rozłożonego ale nie powstrzymało mnie to przed sprawdzeniem jak clear świeci
Krótkie:
http://zapodaj.net/fd330f0b72554.jpg.html
http://zapodaj.net/86e4564b50625.jpg.html
Długie:
http://zapodaj.net/ade17a96d15e9.jpg.html
http://zapodaj.net/87539239c4502.jpg.html
Krótkie + długie:
http://zapodaj.net/b9c749e0a754a.jpg.html
Cały efekt na żarówce 30/35w a w real o wiele lepiej świeci
A efekt końcowy:
http://zapodaj.net/5ad3e59a666ad.jpg.html
Poradnik jest mojego autorstwa i wszelkie kopiowanie jest zakazane.
Pozdrawiam
Wrzucam poradnik bo jeszcze nigdzie nie widziałem takiego a zapewne wielu chciałoby założyć taki reflektor do Sr50 ale nie wie czy podejdzie
Dobra to do roboty
Co potrzebujemy:
*Lampa clear H4 - jeżeli będzie to wersja z postojówką to będzie troszkę więcej roboty ale nie ma czym się przejmować
*Stara lampa DDR HS1/H4 - odbłyśnik musi być w całości, ale nie musi być w stanie idealnym. Najważniejsze aby mocowania boczne, górne, dolne było ok bo w innym przypadku będzie problem z umocowaniem
*Spray podkładowy - Ja użyłem bo nie lubię robić czegoś co będzie szpecić Fakt, nie widać tego z bliska ale po zdjęciu lampy już będzie widać kto to robił
*Papiery ścierne, trochę rozpuszczalnika nitro, taśma papierowa i izolacyjna
*Klej do szyb
*Z narzędzi: Suwmiarka, linijka, śrubokręty (mały płaski, duży płaski, krzyżak), pistolet do kleju, duża kątówką z dużą tarczą, imadło, rysik, pisak, szczypce, młoteczek, pilnik, metalowy nóż(ostry, i którego nie będzie żal), nóż ostry zwykły jakiś, palnik lub piec jak w moim przypadku, opalarka(jak ktoś ma to ułatwi mu rozklejanie reflektora) i wiele innych narzędzi wynikających z pracy
O demontażu lampy i ew. przodka nie będę pisać bo każdy chyba to potrafi zrobić
Demontaż, przerabianie:
Zaczynamy od rozklejenia starego reflektora, w moim przypadku jest to HS1 DDR (zużyty)
Rozkleić można na 3 sposoby:
-Pierwszy i chyba najlepszy to użycie opalarki, ja niestety nie miałem ale jest to banalnie proste Po prostu grzejemy wokoło aby klej się rozgrzał a następnie podważamy szkło
-Drugi sposób jest na chama, ja tak zrobiłem ale trzeba uważać aby nie pokrzywić odbłyśnika (zaraz opiszę dokładniej)
-Trzeci sposób to zbicie szkła (nie polecam)
Ja rozpocząłem pracę od wbicia małego płaskiego śrubokręta w to wcięcie:
http://zapodaj.net/381009b7608c4.jpg.html
Następnie podważałem szkło, wbiłem grubszy śrubokręt obok małego i dziurkowałem klej drucikiem (nożem na początku ciężko dojść), klej można zobaczyć od drugiej strony patrząc przez szkło. Później przesuwałem śrubokręt i używałem nożyka (musi mieć cienkie ostrze) przy takiej pracy potrzeba cierpliwości, ja zmarnowałem 15min na rozklejanie i od razu uprzedzam że rozklejanie bez okularów ochronnych może skończyć się źle, mi kilka razy szkło się ukruszyło i prawie do oka wpadło
Po rozklejeniu powinno wyglądać to tak:
http://zapodaj.net/84bd0cdab8812.jpg.html
http://zapodaj.net/c5441c768c1d9.jpg.html
Szkło i ten poprzeczny metal wyrzucamy.
Teraz wstępnie przymierzamy i patrzymy co trzeba wyciąć a co blokuje
http://zapodaj.net/ba9dd86e38502.jpg.html
Trzeba wyciąć dziurę w odbłyśniku, w tym celu bierzemy suwmiarkę w dłoń i mierzmy:
http://zapodaj.net/28f844e5e43bf.jpg.html
http://zapodaj.net/8ee315acfa6d7.jpg.html
Wyszło ok. 6,2cm ale ja zrobiłem 6,5cm (polecam zrobić ok 7cm) a następnie przykładamy i zakreślamy tak jak tutaj:
http://zapodaj.net/c5b44ba8fa81f.jpg.html
http://zapodaj.net/d82620ea4d49f.jpg.html
Bierzemy teraz odbłyśnik i idziemy na imadło, trzeba umocować to tak aby nie latało i żeby był dostęp (ciężko umocować żeby nie pogiąć)
Jak już umocujemy to bierzemy dużą kątówkę i ucinamy tak jak tutaj:
http://zapodaj.net/0301c72d8c213.jpg.html
Następnie bierzemy pilnik półokrągły i ładnie wyrównujemy krawędzie:
http://zapodaj.net/31913d9403938.jpg.html
Po ucięciu znów wstępne spasowanie:
http://zapodaj.net/50f21db703f35.jpg.html
Teraz trzeba zrobić miejsce na postojówkę, tutaj widać że będzie się zapierać i nie włożymy oprawki:
http://zapodaj.net/fe9241d70556f.jpg.html
Mierzmy:
http://zapodaj.net/915132e21cc2f.jpg.html
http://zapodaj.net/347997ac3d8f9.jpg.html
Do tego wyniku dodajemy kilka mm, tak na oko i zaznaczamy
Ja narysowałem sobie coś takiego:
http://zapodaj.net/1fe1b0b0dac7a.jpg.html
Zanim zaczniecie rysować i ciąć miejsce na postojówkę, trzeba reflektor ustawić na punkt z ramką. Jeżeli nie ustawicie to po sklejeniu będzie krzywo świecić a chyba nikt tego nie chce
Na reflektorze powinien być taki wypust:
http://zapodaj.net/d77ef4e1da015.jpg.html
Ten wypust powinien się zgrywać z wcięciem przy ramce tak jak tutaj:
http://zapodaj.net/bc9bdddfac03e.jpg.html
Żółte z czerwonym powinno być równo ustawione
Ważne żeby uciąć tuż przy tym wsporniku, (czerwona linia) bo inaczej postojówka nie wejdzie
http://zapodaj.net/1fe1b0b0dac7a.jpg.html
Po ucięciu powinno wyglądać to tak:
http://zapodaj.net/7e5ebaa0eec07.jpg.html
W tym momencie mamy najgorszą robotę za sobą
Teraz bierzemy się za ucinanie 4 rogów przy clear H4:
http://zapodaj.net/5027fbdeb09bb.jpg.html
Szykujemy sobie nóż, najlepiej cały metalowy jakiś stary.
Wkręcamy w imadło, nagrzewamy do czerwoności i stopniowo przycinamy. Nie polecam odcinać od razu całego mocowanie bo nóż może polecieć nie tam gdzie trzeba Ja jedno mocowanie ucinałem ok 4 razy ale clear z odbłyśnikiem był tak spasowany że wchodził ciasno i nie wypadał
http://zapodaj.net/76cd50334b53a.jpg.html
Tutaj widać jak uciąłem za 1 razem
http://zapodaj.net/16403bbf550f4.jpg.html
Dodam tylko że nie polecam brzeszczotów i innych cienkich pasków bo można narobić dużo szkód Ja jak docinałem rozgrzanym brzeszczotem to w połowie się zagiął i prawie wtopiłem się do środka Dlatego polecam grubszy metalowy nóż i docinanie na raty Trzeba też uważać na przednie szkło aby nie porysować przy pracach
Pamiętajcie też o bezpieczeństwie bo to jednak rozgrzany nóż
Przy docinaniu przymierzamy cały czas aż dojedziemy do takiego efektu
http://zapodaj.net/19a97071b14a6.jpg.html
http://zapodaj.net/d5db0878909f8.jpg.html
http://zapodaj.net/10cff4b64ecea.jpg.html
U mnie siedziało ciasno także mogłem zobaczyć jak to będzie wyglądać
http://zapodaj.net/6b6dfe3159b33.jpg.html
Malowanie, estetyka
Tak jak na początku wspomniałem, nie lubię fuszerki także ja to zrobiłem dokładnie:
Stary klej i rdza:
http://zapodaj.net/5ea4f91f62bfb.jpg.html
http://zapodaj.net/6c0e139d8d320.jpg.html
Do usunięcia starego kleju i powierzchownej rdzy polecam ostry nóż
http://zapodaj.net/0b67f9ddaa0de.jpg.html
Następnie ranty zjeżdżamy papierem ściernym w celu usunięcia rdzy i nadania przyczepności podkładowi, ja zjechałem P220, P240, P600(wodny)
Oklejamy jeżeli nie malujemy całego odbłyśnika:
http://zapodaj.net/ac37dae004f27.jpg.html
http://zapodaj.net/066832447b4e1.jpg.html
Odtłuszczamy i malujemy spray''em:
http://zapodaj.net/b48353824d1bb.jpg.html
http://zapodaj.net/8551c691c5abf.jpg.html
http://zapodaj.net/d2c162cc958be.jpg.html
Sklejanie:
Przygotowujemy sobie taki zestaw:
http://zapodaj.net/8dcaf41575e7b.jpg.html
http://zapodaj.net/8b34a38ee38ed.jpg.html
Odbłyśnik, Clear H4, klej, pistolet do kleju, rękawiczki, śrubokręt, taśma, płyn do naczyń (nie konieczny)
Zaczynamy od oklejenia reflektora w taki sposób:
http://zapodaj.net/e4d94cf19fb45.jpg.html
Znacznie ułatwia życie, chyba nikt nie chce czyścić plexi rozpuszczalnikiem a później polerować
Zakładamy rękawiczki, przygotowujemy klej i nakładamy go grubo. Po złożeniu klej się ładnie wyciśnie po bokach powinno wyglądać to tak:
http://zapodaj.net/80c5b20367006.jpg.html
Po nałożeniu stykamy razem pamiętając o punktach:
http://zapodaj.net/0d2be8eebac04.jpg.html
Następnie bierzemy płaski śrubokręt i ładnie zgarniamy nadmiar kleju po bokach jednocześnie wciskając w szczeliny tam gdzie brakuje:
http://zapodaj.net/62454720ca766.jpg.html
Tutaj widać dlaczego polecam okleić szkiełko i zakładać rękawiczki jednorazowe
http://zapodaj.net/0fb2e642a6017.jpg.html
Klej do szyb ładnie oklejamy taśmą aby nie zaschnął a cały reflektor zostawiamy na 24h
Po 24h odrywamy taśmę od szkła, bierzemy ostry nóż i ładnie obrabiamy krawędzie
Ja niestety mam sima rozłożonego ale nie powstrzymało mnie to przed sprawdzeniem jak clear świeci
Krótkie:
http://zapodaj.net/fd330f0b72554.jpg.html
http://zapodaj.net/86e4564b50625.jpg.html
Długie:
http://zapodaj.net/ade17a96d15e9.jpg.html
http://zapodaj.net/87539239c4502.jpg.html
Krótkie + długie:
http://zapodaj.net/b9c749e0a754a.jpg.html
Cały efekt na żarówce 30/35w a w real o wiele lepiej świeci
A efekt końcowy:
http://zapodaj.net/5ad3e59a666ad.jpg.html
Poradnik jest mojego autorstwa i wszelkie kopiowanie jest zakazane.
Pozdrawiam
Aktualnie:
Simson sr50 Remont 100%
Simson sr50 Remont 100%