Sprawdź wakacyjny mix od admina: Best Future House Mix Summer 2019 by Housemaker



 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Instalacja 6V->12V + regulator od chińskiego skutera
Autor Wiadomość
Zhyleta-13 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 16-09-2018
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #1
Instalacja 6V->12V + regulator od chińskiego skutera
Po długim czasie w końcu zacząłem mojego Simsona S51.
Kupiłem nową instalację bo to co miałem w motorowerze do niczego się nie nadawało(byłem przekonany że mam 6V i taką wiązkę kupiłem, dokładnie dla modelu S51B 1-3 lub S51B 1-4, po demontażu iskrownika zobaczyłem na podstawie jest wybite 12V Made in Hungary)
Schemacik który dostałem do nowej instalacji:
[Obrazek: simson_s51_schemat_instalacji_by_wiesiek...llview.jpg]
W sklepie zapewniano mnie że pasuje po zmianie elementów wrażliwych na zmianę napięcia(żarówki, prostownik itd.) zarówno do 6V iskrownika jak i do 12V iskrownika, jako że w Simsonie jeszcze nie dłubałem to osobiście nie wiem, a więc prawda czy nie?

Kolejna rzecz, w resztkach instalacji które były w moim Simsonie był regulator napięcia z chińskiego skuterka, ten o:
[Obrazek: regulator_napiecia_simson_by_wiesiek_len...llview.jpg]
Pytanie jak go podłączyć do mojej instalacji, rozumiem że zamiast prostownika diodowego(wg schematu to byłby 29.Ladeanlage) Pytanie jak, bo mój regulator jak widać ma 4 wyjścia, a fabryczny prostownik ma według schematu tylko 3.

Elektryk ze mnie raczej mierny, więc byłbym wdzięczny za tłumaczenie jak dla człowieka z zerową wiedzą elektryczną, albo o schemat(wszelka elektryka z którą miałem do czynienia była albo ze schematu albo po kolorach kabli) ewentualnie co jeszcze bym potrzebował do stworzenia instalacji jaką chcę zmontować?

[Obrazek: 200002e63b.png] [Obrazek: 20002d4b1e.png]
FSM 126p 650K '92, FSO Polonez 1.6OHV Carburetor Supply '93(87), IFA Simson S51 '88
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.01.2019 00:46 przez Zhyleta-13.)
18.01.2019 00:44
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 486
Reputacja: 22
Post: #2
RE: Instalacja 6V->12V + regulator od chińskiego skutera
Zhyleta-13 napisał(a):Schemacik który dostałem do nowej instalacji:
Tu jest alternatywny schemat do tej wersji (6V zapłon z przerywaczem):
http://www.skuteryostrow.home.pl/downloa.../s50b1.png

Masz dostęp do multimetru?

Zhyleta-13 napisał(a):W sklepie zapewniano mnie że pasuje po zmianie elementów wrażliwych na zmianę napięcia(żarówki, prostownik itd.) zarówno do 6V iskrownika jak i do 12V iskrownika, jako że w Simsonie jeszcze nie dłubałem to osobiście nie wiem, a więc prawda czy nie?
Jeśli podłączysz ładowanie przez stary prostownik, akumualtor może być przeładowywany.
Stąd regulator ze skutera.
Iskrownik 12V powinien mieć bezmasową cewkę ładowania (żaden koniec cewki nie jest połączony z masą).
Do tego w wersjach 12V żarówki tylnego pozycyjnego i prędkościomierza są zasilanie z cewki świateł, w 6V z cewki ładowania.

Żeby przerobić tę instalację pod iskrownik 12V trzeba:
1) odłączyć całkowicie prostownik (wszystkie kable)
2) zrobić zasialanie żarówek tylnego i prędkościomierza z cewki świateł:
połącz wyjście 59b stacyjki z wyjsciem 56 (albo kablem który jest do niego podłaczony)

3) przerobić ładowanie pod regulator. Podłącz kabel żółto-czerwony z cewki ładowania do masy, a regulator tak:
- lewy dolne wyjście do styku potrójnego stacyjki
https://obrazki.elektroda.pl/1605680700_1339156495.jpg
-lewy górne do (30) na skrzynce bezpieczników (po odłaczeniu prostownika powinno być tam wolne wyjście), po stronie stacyjki, nie po stronie kabla od akumulatora
-prawe dolny do masy
-prawe górne puste

Jak podłączysz wszystko, zmierz napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku i napisz co się dzieje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.01.2019 00:44 przez IFA_1988.)
19.01.2019 00:34
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Zhyleta-13
Zhyleta-13 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 16-09-2018
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Instalacja 6V->12V + regulator od chińskiego skutera
Motorower mam wybrakowany i jeszcze nie udało mi się go uruchomić. Większość instalacji już podłączyłem.
Co sądzisz o prostowniku 12V z SR50? Zanim pojawiła się odpowiedź pogadałem z kilkoma osobami, dostałem taki prostownik i ktoś też powiedział że jeśli nie będę miał akumulatora(bo nie mam aktualnie nic na stanie) to lepiej żebym nie odpalał tego Simsona bo spalę prostownik/regulator.
Skrzynka bezpieczników musi być oryginalna?(chodzi mi czy generuje ona może jakąś konkretną wartość oporu albo coś) Bo ja mam dwa bezpieczniki w pojedyńczych oprawkach(z Malucha/Poloneza)

[Obrazek: 200002e63b.png] [Obrazek: 20002d4b1e.png]
FSM 126p 650K '92, FSO Polonez 1.6OHV Carburetor Supply '93(87), IFA Simson S51 '88
19.01.2019 12:46
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 486
Reputacja: 22
Post: #4
RE: Instalacja 6V->12V + regulator od chińskiego skutera
Zhyleta-13 napisał(a):Co sądzisz o prostowniku 12V z SR50? Zanim pojawiła się odpowiedź pogadałem z kilkoma osobami, dostałem taki prostownik i ktoś też powiedział że jeśli nie będę miał akumulatora(bo nie mam aktualnie nic na stanie) to lepiej żebym nie odpalał tego Simsona bo spalę prostownik/regulator.

ELBA-y (nie właściwy prostownik) były we wszystkich wersjach 12V (S51 i SR50). I potrafią się psuć w sytuacjach kiedy są odłączone od akumulatora przy włączonym silniku (przy gaszeniu też).
Nie wiem też jak się zachowują z nieoryginalnymi iskrownikami i magnetami. Do tego trochę kosztują, więc ludzie je zastępują regulatorami ze skutera.
Zerknij tutaj:
http://simsony.info/Thread-Opowie-ktos-o...#pid146694

Zhyleta-13 napisał(a):Skrzynka bezpieczników musi być oryginalna?(chodzi mi czy generuje ona może jakąś konkretną wartość oporu albo coś) Bo ja mam dwa bezpieczniki w pojedyńczych oprawkach(z Malucha/Poloneza)

Nie, chodziło mi o pokazanie gdzie by to miało być w oryginalnej instalacji żeby kabel z wyjścia regulatora po drugiej stronie bezpiecznika niż wejście akumulatora. Wersje 12V wykorzystywały oryginalnie 1 bezpiecznik.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.01.2019 13:40 przez IFA_1988.)
19.01.2019 13:38
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Zhyleta-13
Zhyleta-13 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 16-09-2018
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Instalacja 6V->12V + regulator od chińskiego skutera
Dostałem prostownik z wylaserownaym napisem "12V SR50 Made in Taiwan" wygląda jak ten do 6V, ale koniec końców z niego nie skorzystałem.

Wszystko podłączyłem według schematu, potem zrobiłem jak kolega kazał i zdaje się że działa.
Musiałem wymienić jednak iskrownik na ten co miałem w zapasie(Tajski jakiś) ten który był(Węgierski) ma jakiś problem, bo silnik zapalał ale po przełączeniu stacyjki na II pozycję, czyli światła, od razu gasł. Na Tajskim iskrowniku na II pozycji zapala się tylne światło(z przodu jeszcze mi nic nie świeci bo nie polutowałem jeszcze przełączników na kierownicy i nie mam licznika)

Odpalałem bez akumulatora. Co powinno działać przy włączonym silniku bez aku? Światła na pewno(póki co tylko tył mi świecił), kierunkowskazy?(te po zwarciu kabli z przełącznika tylko się żarzyły, mam założony elektroniczny przerywacz z Cinquecento zamiast tradycyjnego) Stop?(ten nie działa, stykałem kabelek do masy i żarówka się nie zapalała)klakson?(tego nie sprawdziłem, ale skoro kierunki się żarzą to powinien być okej)

Multimetr przy -3 stopniach się niestety poddał wiec nie sprawdziłem ładowania(w poniedziałek kupię nową baterię i sprawdzę, to dam znać), ale za to przy pierwszym odpaleniu spaliłem tylną żarówkę jak mi się silnik wkręcił na wysokie obroty(odkryłem przy okazji że mam uszkodzoną przepustnicę i się blokuje na wyższej pozycji) Skoro jest zasilana z cewki świetlnej to miała do tego prawo, dobrze myślę?

[Obrazek: 200002e63b.png] [Obrazek: 20002d4b1e.png]
FSM 126p 650K '92, FSO Polonez 1.6OHV Carburetor Supply '93(87), IFA Simson S51 '88
19.01.2019 18:49
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 486
Reputacja: 22
Post: #6
RE: Instalacja 6V->12V + regulator od chińskiego skutera
Zhyleta-13 napisał(a):"12V SR50 Made in Taiwan" wygląda jak ten do 6V
12V i 6V mają takie same albo podobne obudowy

Zhyleta-13 napisał(a):bo silnik zapalał ale po przełączeniu stacyjki na II pozycję, czyli światła, od razu gasł.
Sprawdź czy na przerywaczu jest 0.4mm przerwy przy maksymalnym rozwarciu styków. Jeśli tak, to możesz jeszcze spróbować zmnieniać trochę i sprawdzać czy dalej jest iskra, a światła świecą.

Zhyleta-13 napisał(a):Co powinno działać przy włączonym silniku bez aku?
Światła, STOP, podświetlenie prędkościomierza. Kierunki mogą się żarzyć, a w klaksonie drgać membrana.

Zhyleta-13 napisał(a):Skoro jest zasilana z cewki świetlnej to miała do tego prawo, dobrze myślę?
Tak, zwłaszcza że przednia nie obciążała cewki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.01.2019 12:14 przez IFA_1988.)
19.01.2019 19:24
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Zhyleta-13
R E K L A M A
mmadej25 Offline
Nowy
*


Pojazd: S51
Dołączył: 17-07-2017
Liczba postów: 1
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Instalacja 6V->12V + regulator od chińskiego skutera
Mam pytanie przerabiam swojego simsona na elektronika 12v. Kupilem modul zapłonowy simson pali. Czy jesli orginalnie nie mialem kierunkowskazów i akumulatora i nie chce miec to musze zakładać ELBE i EWR.? Według schematu z którego korzystam cewka swietlna 42W zasila bezpośrednio przednie swiatło i tylne. I u mnie pali żarówki pomiar napiecia zmiennego na kabelku od cewki wietlnej a masie na ramie pokazał na wysokich obrotach ponad 50 V. U kolegi który ma w orginale elktronika z aku i kierunkami i ewr i elba taki sam pomiar pokazywal jakby odciecie powyzej 16 V. Moze trzeba tu dodać coś jeszcze zeby to nie palilo zarowek i dzialalo?
03.07.2019 20:40
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 486
Reputacja: 22
Post: #8
RE: Instalacja 6V->12V + regulator od chińskiego skutera
Do ograniczenia napięcia na żarówkach świateł i podświetlenia licznika wystarczy sam EWR. EWR można zastąpić regulatorem ze skutera albo próbować z mocniejszymi żarówkami, tak żeby ich nie paliło.
04.07.2019 00:08
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Cewka świetlna 12V paramore 5 397 24.07.2019 18:16
Ostatni post: paramore
  Problem z instalacją Electronic patryksz67 8 288 21.06.2019 21:13
Ostatni post: patryksz67
Question Zapłon CDI 12v a regulator napięcia Szpan90 20 793 21.05.2019 14:07
Ostatni post: bomBer
  Jak rozpoznac Czy cewka łądowania jest 12V lub 6V Blusik 19 773 11.05.2019 17:14
Ostatni post: Blusik
  Regulator napięcia/prostownik help Matthew100 7 307 04.05.2019 16:28
Ostatni post: Matthew100

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info