Ocena wątku:
- 0 Głosów - 0 Średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Klin magneta
|
Autor |
Wiadomość |
luki213
Aktywny

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 20-12-2021
Liczba postów: 103
|
Klin magneta
Mianowicie zmieniam zapłon na DE po przykręceniu magneta ucina mi klin. Magneto wpasowane poprawnie na rowek i klin. Dokręcam mocno blokując magneto. Po pierwszym drugim kopnięciu ucina klin. Co jest nie tak? Może za słabo dokręcam? Magneto ma rowek który zaczyna się płytko a kończy głęboko. Klin wchodzi w magneto gdzieś ok 1cm. Zapłon kupiony rok temu od JM nowy. Mam zdjęcia, nie umiem tu wstawiać mogę podesłać na maila.
Proszę o pomoc.
Czy to prawda że po założeniu magneta na wał zakłada się podkładkę z takim dziubkiem a potem podkładkę sprężynową? W zestawie miałem tylko dwie podkładki sprężynowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.12.2022 22:32 przez luki213.)
|
|
10.12.2022 22:30 |
|
Podziękowania: |
|
twojstara1
Stały bywalec

Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 940
|
RE: Klin magneta
Klin na wale jest tylko po to abyś dobrze ustawił Magneto i absolutnie nie służy do tego aby trzymać Magneto.
Po pierwsze Magneto musi być dobrze dokręcone. Aby to zrobić albo użyj tego trzymacza paskowego który ogólnie jest do dupy i się do niczego nie nadaje a następnie przykręć kluczem pneumatycznym/udarowym.
Ja dokręcamy niby takim co ma 240 Nm ale to chińskie gówno i pewnie ma 120 Nm bo nawet śruby w kole samochodu nie odkręci.
Druga metoda to ściągnięcie lewej kapy i zblokowanie zębatki tej mniejszej poprzez grubą blachę która ma rowki wycięte i dokręcanie ręczne.
Jeśli to nie pomorze to znaczy że masz zrąbane przylgnie i należy je u tokarza odpowiednio dotoczyć na magnecie. Chyba że masz jakiś chiński wał wtedy to lepiej wymień wał.
NIEMA RÓŻNICY CO TAM DASZ POD NAKRĘTKĘ, PODKŁADKA CHOĆ JEDNA SPRĘŻYNOWA MUSI BYĆ.
Zobacz też czy 2podkładki to nie zamało może się okazać że na wale kończy się gwint a podkładki są minimalnie luźne i nie dociskają magneta.
Zasada dobrej przylgni jest taka że jak osadzisz Magneto na wale tylko samą ręką i lekko w nie pukniesz dłonią aby dobić to już rękami bez klucza nie powinno się dać ściągnąć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.12.2022 23:37 przez twojstara1.)
|
|
10.12.2022 23:35 |
|
Podziękowania: |
luki213 |
luki213
Aktywny

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 20-12-2021
Liczba postów: 103
|
RE: Klin magneta
Czyli za słabo dokrecilem. Zablokować na zębatce od strony kosza sprzęgła i mocno dokręcić uprzednio sprawdzając czy wystarczy gwintu na wale. Nie wiem jaki mam wał. Od zakupu nic nie dotykałem przy silniku. Nie rozumiem o co chodzi z tymi przylgniami. Cały zapłon jest nowy. A czy jak tak mocno no tym pneumatem dokrece to gwintu nie zerwę? W sumie będę to robił duża grzechotką nie posiadam klucza udarowego. Dziękuję Ci za pomoc.
|
|
11.12.2022 00:32 |
|
Podziękowania: |
|
adasiek185
JEEECHAAAAC :D
Pojazd: s70, A3 8L TDI
Dołączył: 21-02-2011
Liczba postów: 2,527
|
RE: Klin magneta
Sprawdź pasowanie stożków. Zrób na wale kreskę markerem, załóż Magneto na wał ale bez klina. Trzymaj wał zablokowany, na biegu np. dociskając Magneto, obracaj nim na wale. Jeśli kreska z markera będzie po całej długości przylegania starta, to jest ok i problem leży w czymś innym. Jeśli będzie nierówno zebrana, np tylko od strony gwintu, to znak że musisz dotrzeć to ze sobą. Pasta do docierania zaworów i jazda. Klin nie ma za zadanie trzymania tego, on tylko ustala pozycję.
Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli 
DDR power ;D
Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348
"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
|
|
11.12.2022 10:13 |
|
Podziękowania: |
|
Goodmayes
Stały bywalec

Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 31-05-2018
Liczba postów: 391
|
|
11.12.2022 15:39 |
|
Podziękowania: |
|
luki213
Aktywny

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 20-12-2021
Liczba postów: 103
|
RE: Klin magneta
Sprawdziłem przylgnie, obróciłem magnetem na wale wcześniej znacząc markerem i z 5mm został ślad markera akurat od miejsca gdzie zaczyna się klin mniej więcej do jego połowy. Czy jak dokrece udarem to przytrzyma Magneto na wale czy dalej będzie ucinać klin? Nie mam pojęcia jak to szlifować żeby idealnie dolagalo. Uważam że trzeba by było ściągnąć wał zmierzyć przylgnie w magnecie a potem przetoczyć tak samo na wale. Doradzcie bo jestem głęboko w d....
W dodatku na wale jest luz wzdłużny i góra dół i to dość spory z milimetr. Jeżeli mam kombinować z tokarzem to już chyba cały silnik lepiej zrobić.
Proszę o porady fachowców.
|
|
12.12.2022 13:31 |
|
Podziękowania: |
|
luki213
Aktywny

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 20-12-2021
Liczba postów: 103
|
RE: Klin magneta
Czy rzeczywiście kabel żółty od statora ma być wpięty w dwa piny i dodatkowo te dwa piny mają być zmostkowane i dopiero ten żółty kabel idzie do stacyjki w pin 59 ?? Wydaje mi się to bezsensu. Po co regulator skoro i tak żółty kabel go omija poprzez ten właśnie mostek?
|
|
12.12.2022 17:32 |
|
Podziękowania: |
|
HoeronixHD
Moderator
Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,715
|
RE: Klin magneta
Bo napięcie jest ograniczane do 14V, poprzez bardzo szybkie i krótkie zwieranie do masy
Mój endurak
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.12.2022 18:01 przez HoeronixHD.)
|
|
12.12.2022 18:00 |
|
Podziękowania: |
|
luki213
Aktywny

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 20-12-2021
Liczba postów: 103
|
RE: Klin magneta
Zmontowałem zostało uporządkowanie kabli i zamocowanie cewki modułu i regulatora. Czy światła na wolnych obrotach na zapłonie DE są u was też słabe tylko po dodaniu gazu świecą mocno czy odrazu świecą jak powinny?
Z której strony mocować cewkomodul a z której regulator i do czego to przykręcić? Do tego schowka?
Nie ma w schowku żadnej szczeliny żeby regulator był chłodzony
|
|
12.12.2022 19:34 |
|
Podziękowania: |
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości