Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kompleksowa regulacja popularnych w simsonie gaźników
Autor Wiadomość
Bioly Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 01-11-2010
Liczba postów: 162
Reputacja: 1
Post: #1
Thumbs Up Kompleksowa regulacja popularnych w simsonie gaźników
Kompleksową regulację gaźnika należy zacząć od... wymycia filtra powietrza, również w środku i uszczelnienia go. Nie można zacząć prac przy gaźniku np na odstającej blaszy na którą zakłada się filtr powietrza. Szczególnie polecam przyjrzeć się miejscu mocowania pokrywy schowka na dole, ponieważ lubi tam odstawać ta blacha.

Dla posiadaczy serii gaźników 16N1 i 16N3 (bingi, amale, dellorto, mikuni mogą pominąć ten krok)
Następną czynnością jest odpalenie moto na zakręconym kraniku. Czekamy aż wypali się paliwo z gaźnika. Silnik gaśnie. Należy odkręcić kranik i tymczasem odkręcić dwie nakrętki m6 (na klucz 10) mocujące gaźnik przy cylindrze. Następnie zdejmujemy rurkę doprowadzającą paliwo do gaźnika przy korpusie gaźnika (nie na kraniku ), odkręcamy dekielek nad przepustnicą i tłoczek od ssania. Teraz można wyjąć gaźnik, należy to zrobić ostrożnie, tak żeby nie wylać ani kropli benzyny z komory przez przelew.
Następnie odkręcamy dwie śrubki po przekątnej gaźnika (również nie wylewając paliwa) i zdejmujemy komorę pływakową. Mniej więcej na środku ścianki na rogu której wkręcona jest dysza od ssania (dysza jest w środku komory pływakowej, przepustowość 60) znajduje się wypustka i z jej wysokością powinien zgadzać się poziom paliwa. Jeśli jest za duży lub za mały należy to skorygować. Jeśli poziom jest za wysoki, to oznacza że zaworek zamykający dopływ paliwa do gaźnika powinien się wcześniej zamykać, więc języczek pływaka dotykający zaworka należy delikatnie podgiąć w kierunku zaworka. W przypadku zbyt niskiego poziomu, zaworek zamyka się za wcześnie więc języczek odginamy w przeciwną stronę niż zaworek.
To na tyle jeśli chodzi o regulację poziomu paliwa, przed tą regulacja należy jeszcze sprawdzić czy pływak nie ma zbyt dużych luzów na ośce. Jeśli ma, należy lekko zacisnąć blaszki na ośce. Pływak ma chodzić luźno ale nie latać we wszystkie strony. Ostatnią rzeczą jaką należy wykonać przy pływaku jest regulacja jego dolnego położenia. W tym celu trzeba wylać paliwo z komory pływakowej i złożyć gaźnik (ale nie skręcić). Jeśli pływak dotyka komory pływakowej, należy lekko wygiąć blaszkę regulującą jego dolne położenie, znajdującą się w jego tylnej części, przy ośce pływaka. Można jeszcze przedmuchać gaźnik kompresorem by mieć pewność że nie ma nigdzie brudu. W tym celu należy wszystko co się da z siebie powykręcać, przedmuchać i poskładać. Dysze dla 16n: główna w przybliżeniu 67-72, wkręcana w rozpylacz między pływakami, wolnych obrotów (przepustowośc 35) wkręcana pod dużą śrubkę w środku gaźnika dla 16n3 i podłużna, cienka obok rozpylacza dla 16n1, dysza dopływu paliwa wkręcana w zaworek zamykany przez pływak, przepustowość 130 i dysza ssania wkręcana w komorę pływakową, przepustowość 60.
Poziom paliwa już jest ok, można założyć gaźnik.

Następne kroki dotyczą wszystkich typów gaźnika

Przed włożeniem przepustnicy należy ustawić iglicę na środkowym położeniu (zapinka na środku). Nie zakładamy że skoro silnik ma większą pojemność (tak jak to robi większość posiadaczy 60ccm) to potrzebuje więcej paliwa. Następnie trzeba rozpoznać śrubki regulacyjne. Prawie we wszystkich gaźnikach, śruba od regulacji wolnych obrotów jest kontrowana przez widoczną na zewnątrz sprężynkę (w amalu jest niewidoczna, ale śrubka jest tak skonstruowana że da się ją przekręcić ręką) Śruba regulacji wolnych zwykle jest skierowana do przepustnicy i tam znajduje się jej końcówka (nie dotyczy 16n3, ale tam można rozpoznać po sprężynce). W 16N1 śruba od wolnych posiada widoczna sprężynkę, jest skierowana pod skosem do przepustnicy. Pozostaje problem śrubki od składu mieszanki. Nie da się jej przekręcić ręką, zwykle jest cała schowana. Chociaż po rozpoznaniu śrubki od wolnych wiadoma sprawa że ta druga jest od mieszanki. W 16n3 znajduje się w plombowanej dziurce tuż przy łączeniu z króćcem cylindra. Śruba od mieszanki często posiada mały oring (bingi, amale, dellorto). Śrubki rozpoznane. Teraz należy wkręcić do końca śrubę od składu mieszanki i wykręcić równo o 2,5 obrotu. Potem należy odpalić silnik i się przejechać ok 2km. Jeżeli silnik wykazuje objawy za małej ilości paliwa (buuuu przy dodaniu gazu do oporu) lub zbyt dużej ilości paliwa (zalewanie się na niskich) należy skorygować ustawienie iglicy przestawiając ją stopniowo po jednym ząbku. Pamiętać należy że obniżając położenie zapinki podnosimy iglicę a podnosząc położenie zapinki ją obniżamy. Każdy silnik jest inny i nie można powiedzieć: iglica ma być na tym ząbku. Jeżeli regulacja na iglicy nie daje efektu należy zająć się dyszą główną. Do gaźnika 16mm i 50-60ccm w przybliżeniu powinna ona mieć przepustowość 68 ale nie znaczy to że tak będzie dla każdego silnika i każdego gaźnika. W przypadku za dużej dyszy świeca będzie miała kolor aksamitnoczarny lub będzie mokra. Silnik będzie się dobrze wkręcał po zdjęciu gumki od filtra powietrza. W przypadku zbyt małej dyszy, tak jak mówiłem silnik będzie reagował na dodanie gazu tzw buuuu i zdjęcie gumki od filtra jeszcze to pogorszy. Dysze należy zmieniać najlepiej co jedną jednostkę, ale przyjmuje się że między dwoma skrajnymi ustawieniami iglicy jest różnica jakby zmienić dyszę o 3-5 jednostek, więc dopuszczalne dla szosowej jazdy jest dobieranie dysz co kilka jednostek. Do 70ccm przy gaźniku 16mm wyjściową dyszą powinno być 70-72. Kiedy silnik będzie chodził w miarę dobrze (prawidłowe ustawienie iglicy i prawidłowy dobór dyszy) należy zając się śrubką od składu mieszanki. Na rozgrzanym silniku, zwiększamy wolne obroty śrubą od wolnych a następnie wkręcamy śrubę od składu mieszanki do momentu aż silnik zacznie się dławić. Teraz powoli wykręcamy, obroty silnika w miarę wykręcania będą rosły a potem będą się utrzymywać na stałym poziomie. Następnie słuchając silnika i obrotów wkręcamy śrubę, silnik zachowuje się odwrotnie. Najpierw utrzymuje te same obroty, a potem zaczyna je zmniejszać w miarę wkręcania. Granica między tymi stałymi obrotami a momentem kiedy się zaczną zmniejszać jest optymalną regulacją gaźnika. Teraz należy wyczyścić świecę i ostro przejechać dłuższy dystans (około 5km) notując zachowanie silnika. Po przejechaniu należy wykręcić świecę i obejrzeć jej kolor. Na środku powinna być brązowa a dookoła czarna. Jeśli tak nie jest, należy skorygować ustawienie gaźnika, wkręcając śrubę od mieszanki zwiększamy ilość paliwa w stosunku do powietrza a wykręcając odwrotnie.

Dysze jak i regulację gaźnika dobiera się indywidualnie do silnika, filtra powietrza i nie można powiedzieć: wykręć śrubę od składu mieszanki o tyle i będzie dobrze.
Właściciele nowych typów gaźników (bing, amal, dellorto, mikuni, nie dotyczy nowych 16n) mają o tyle łatwą sytuację że pomijają regulację poziomu paliwa i dobór dysz, bo te ustawienia są fabrycznie dobre.

Dla 16n1 i 16n3:
   


Bioly*

Simson S51 by Bioły
Rok: 1984 Pojemność: 50cmm Gaźnik: 16N3- V-max: 70 km/h Instalacja: 12V Skrzynia:4 Biegi Wał: DDR Cylinder: DDR
PJ : http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/113478 Mojemoto : http://mojemoto.pl/Bioly
GG : 5203398
PoZdrO.Cool
07.05.2011 21:25
WWW Szukaj
R E K L A M A
Bioly Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 01-11-2010
Liczba postów: 162
Reputacja: 1
Post: #2
RE: Kompleksowa regulacja popularnych w simsonie gaźników
bo padre patrzy na s.net .

Simson S51 by Bioły
Rok: 1984 Pojemność: 50cmm Gaźnik: 16N3- V-max: 70 km/h Instalacja: 12V Skrzynia:4 Biegi Wał: DDR Cylinder: DDR
PJ : http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/113478 Mojemoto : http://mojemoto.pl/Bioly
GG : 5203398
PoZdrO.Cool
07.05.2011 22:29
WWW Szukaj
TERY Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: sr50/1
Dołączył: 12-10-2010
Liczba postów: 876
Reputacja: 23
Post: #3
RE: Kompleksowa regulacja popularnych w simsonie gaźników
Bo to było na s.net sam ustawiałem wg tego i nie usuwajcie bo to jest opisane dosyc zrozumiale.ps za co dostał bana bioły ?
/Edit

O choy pisałem w śmietniku Xd

Notatka od Kubeck, 08.05.2011 14:13 :

Ale to jest niezgodne z regulaminem i Bioly nie miał pewnie zgody, na skopiowanie tutoriala na inne forum.

Już nie napiszesz Xd /Zamykam.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.05.2011 10:11 przez TERY.)
08.05.2011 10:01
Szukaj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Regulacja gaźnika simsons51c 0 724 05.04.2013 18:46
Ostatni post: simsons51c
  RE: problem z regulacją gaźnika - From #6939 ZIELARZ 0 680 17.03.2013 17:31
Ostatni post: ZIELARZ
  RE: Kompleksowe rozbieranie silnika w Simsonie (wideo) Szymq3 0 272 08.02.2012 21:49
Ostatni post: Szymq3
  RE: Obrotek w simsonie - From #4344 pitas2233 0 465 15.12.2011 16:06
Ostatni post: pitas2233
  RE: Regulacja Gaźnika tomaek333 0 485 22.07.2011 12:06
Ostatni post: tomaek333

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsonów, WSK, Romet - www.suprabike.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info