Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kr 51/1 16N1-5
Autor Wiadomość
cagiva4 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Schwalbe kr 51
Dołączył: 13-10-2018
Liczba postów: 44
Reputacja: 0
Post: #1
Kr 51/1 16N1-5
Witam. Moja Jaskółka Kr 51/1 nie pali na zimnym, na ssaniu. Oczywiście naleje do gaźnika trochę paliwa, odpali i na ciepłym później już odpala. W czasie pracy na ciepłym, po włączeniu ssania nic się nie dzieje, jak by ssanie nie działało. Co wy na to? Jeszcze jedno pytanko - jeśli wł. sannie to paliwo powinno lecieć kanałem do garka czy może ssanie zmienia mieszankę na bogatszą w paliwo. Chciałbym zaobserwować organoleptycznie co nie działa.

Ogólnie będę zmieniał gaźnik na nowy aczkolwiek przed całkowitym remontem chcę by silnik odpalał od pierwszego szczała.
Zadam jeszcze jedno pytanko co do iglicy. Rozumiem że kiedy przesunę nastaw w górę będzie silnik dostawać więcej paliwa ale po co ta regulacja jeśli i tak reguluję skład mieszanki śrubą?
Ja to wszystko ustawić na pierwsze odpalenie tak by na ssaniu odpalił?

Z forum wyczytałem iź za problemy z odpaleniem odpowiedzialny jest uszczelniacz od karterów. Jaka zasadność jest takiego twierdzenia?

Dodam że nie ustawiłem przerwy na świecy a wyczytałem że powinno być 0. 4 mm co mi się pasuje. Pizosrawiłem ten temat gdyż iskra jest ładna.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.10.2018 23:58 przez cagiva4.)
27.10.2018 23:14
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,158
Reputacja: 20
Post: #2
RE: Kr 51/1 16N1-5
Postaram się odpowiedzieć na jedno z Twoich pytań- o ile pamięć mnie nie myli to:
- śrubą od regulacji składu ustawiasz skład na wolnych obrotach
- śrubą od wolnych ustawiasz obroty jałowe
- iglicą regulujesz skład mieszanki na częściowym otwarciu przepustnicy
- rozmiarem dyszy regulujesz skład na pełnym otwarciu przepustnicy
Jeżeli się mylę proszę o poprawienie mnie
Pozdrawiam

Mój endurak
28.10.2018 00:23
WWW Szukaj Cytuj
cagiva4 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Schwalbe kr 51
Dołączył: 13-10-2018
Liczba postów: 44
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Kr 51/1 16N1-5
Jaskółka odpala już na ssaniu. Jakiś magik zaslipił kanał. Wniosek wyciągam że uszczelniacz od strony statora jest oki. Nadal przy nowym gaźniku będę potrzebował wiedzy jak go wyregulować i o to proszę.
Kolejną usterką jest kapiąca czarna ciecz z całego wydechu. Schwalbe nie kopci więc myślę iż uszczelniacz jest oki. Co jedynie może być podpowiedzią to uszkodzony pływak i przelewające się paliwo. Oczywiście usterkę naprawiłem. Zastanawiam się czy przypadkiem przelane paliwo nie zalega w karterach i stąd ta wydzielina w wydechu. W CZ Kross miałem spust z karterów tu nie wiem czy jest. PS - nie szczela w wydech a świeca zawsze mokra jak by od oleju
28.10.2018 22:41
Szukaj Cytuj
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 427
Reputacja: 13
Post: #4
RE: Kr 51/1 16N1-5
Tu nie ma korka. Jedyna opcja to przepalić to wszystko. Z wydechu w dwusuwie zawsze będzie leciało trochę nie przepalonej mieszanki więc jak nie są to ogromne ilości tylko nie wielki ślad wyciekający z końcówki to raczej nie masz się czym przejmować.

Pomogłem? Zostaw plusa!
28.10.2018 22:47
Szukaj Cytuj
cagiva4 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Schwalbe kr 51
Dołączył: 13-10-2018
Liczba postów: 44
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Kr 51/1 16N1-5
Są to ogromne ilości, robią się spore plamy na postoju
29.10.2018 06:47
Szukaj Cytuj
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 427
Reputacja: 13
Post: #6
RE: Kr 51/1 16N1-5
Możliwe też że kiedy miałeś problem opisywany wcześniej. Czyli problemy z odpalaniem to duża ilość mieszanki dostała się do wydechu i zaczęła rozpuszczać nagar i razem z nim się wydostawać. Chyba jedyne co możesz zrobić to zdjąć wydech a następnie go wyczyścić (wypalić lub wypłukać sposób zależy od ciebie).

Pomogłem? Zostaw plusa!
29.10.2018 08:44
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
cagiva4 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Schwalbe kr 51
Dołączył: 13-10-2018
Liczba postów: 44
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Kr 51/1 16N1-5
Dobra teza i na to wygląda. Jeszcze się nie poddaje gdyż świeca jest mokra a winna być kawa z mlekiem. Pozostaje mi sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów. No mam nadzieje że ktoś tego pilnował
29.10.2018 16:59
Szukaj Cytuj
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 427
Reputacja: 13
Post: #8
RE: Kr 51/1 16N1-5
Kartery możesz opróżnić na dwa sposoby.
Zdjąć cylinder a następnie:
1. Wyssać zalegające paliwo strzykawką z wężykiem (zwykłą z apteki)
2. Wymontować silnik i obrócić go w dół i wylać to co się tam znajduje.

Na upartego możesz ustawić wał w pozycji z otwartymi kanałami i liczyć na to, że po jakimś czasie odparuje. Sprawdź poziom oleju, wyczyść wydech i informuj na bieżąco.

Pomogłem? Zostaw plusa!
29.10.2018 21:49
Szukaj Cytuj
cagiva4 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Schwalbe kr 51
Dołączył: 13-10-2018
Liczba postów: 44
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Kr 51/1 16N1-5
Rozmawiałem z ogarniętą osobą od 2T i stwierdził że nie ma w obudowie korbowodu miejsca na nadwyżki paliwa. Korbowód zabiera mieszankę kanałem do sprężania. Wynikiem zalewana silnika paliwem było wywalenie paliwa w wydech i kałuża syfu.

Kolejne pytania.
Na tabliczce mam napisane tylko Kr 51/1 bez literki. 77r. Przednia blacha nie ma wycięcia pod klakson. Klakson był zamontowany pod obudową w pobliżu półki aku. Blacha ma również 3 otwory do kontrolek. Jest brak przerywacza do kierunów jak i instalacji. Cała instacja była schowana za lampą gdzie właściwie był tyko prostownik. Nie ma instalacji stopu i samego automatu również. Boże co to za wersja. Jest to możliwe że takie wychodziły?

Następnie.
Jak i gdzie sprawdzić czy jest wł. N t.z luz. Gdzie powinien wychodzić z silnika przewód? Jedyny przewód podejrzany to od dławicy statora. Są tam 4 wspólnie w jednej izolacji i jeden osobno.
Jeśli możliwe jest że to wersja bez N to tragedia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.10.2018 21:59 przez cagiva4.)
31.10.2018 21:45
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Regeneracja gaźnika 16N1-11 Diablo 2 534 09.08.2018 21:32
Ostatni post: Diablo
  Regulacja gaźnika 16n1-11 Arek67 5 2,295 30.03.2018 20:53
Ostatni post: Arek67
  Pływak - 16n1-11 Arek67 5 653 08.02.2018 13:36
Ostatni post: Grzegrzyk
  Gaźnik ZT Tuning 16N1-11 - opinie Feberos 1 1,437 12.06.2017 22:36
Ostatni post: Rutkosky
  Amal 19 zamiast 16N1-11,czy to ma sens? jaroslaw97 27 3,608 26.04.2016 18:59
Ostatni post: Daniel$

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info