Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modul zaplonowy DDR naprawa(?)
Autor Wiadomość
Darwin_Simson Offline
Początkujący
*


Pojazd: S51/1 c1
Dołączył: 07-04-2020
Liczba postów: 25
Reputacja: 0
Post: #1
Modul zaplonowy DDR naprawa(?)
Witam,
Moze troche smiesne pytanie, ale czy taki oryginalny modul zaplonowy ktory jest w moim simsonie od poczatku, da sie naprawic? Dolaczam fotki modulu. Dzis mi przestal dzialac, po tym jak zwolnilem zaplon elektroniczny - nie wiem czemu, ale jako ze nic innego nie zmienialem a chodzil chwile wczesniej, to obstawiam ze wiek. Nie wychodzi prad ze styku 15, a na innym module jak sprawdzam to jest prad na 15tce. W kazdym badz razie, szkoda mi go wyrzucac i wkladac jakas chinszczyzne (Plitz niedostepne w polsce akurat). Czy jest jakis sposob zeby go otworzyc i zajrzec do srodka? A jesli sie nie da otworzyc, to czy oba z tych dwoch (linki) by pasowaly do S51 enduro, 12V elektronik? Dzieki za pomoc z gory.


https://gmoto.pl/modul-zaplonowy-simson-...36631.html

https://www.jackmotors.pl/oldtimer/modul...+zaplonowy


Załączone pliki Miniatury
           
07.06.2020 17:41
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 689
Reputacja: 28
Post: #2
RE: Modul zaplonowy DDR naprawa(?)
Moduł jest nierozbieralny. Nie wiem czy można (i czy jest sens) doskrobać się do konkretnego elementu w module i go wymienić.

Możesz spróbować sprawdzić, czy nie padła dioda 1N5408 i wtedy spróbować podłączyć nową przed modułem:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo...25036.html

Diodę można sprawdzić przez podłączenie "z zewnątrz" innej podobnej diody prostowniczej (parametry: prąd 3A lub więcej, napięcie wsteczne 1000V)

Doświadczenie:
Dodatkową diodę podłączamy pomiędzy cewką NN a stykiem 14 (anoda do kabelka cewki NN, katoda do styku 14 modułu). Taka dioda kosztuje max 3 zł. Katoda jest z reguły oznaczona na obudowie paskiem, ewentualnie można to sprawdzić miernikiem (zakres z symbolem diody, przy kablu czerwonym miernika na anodzie i czarnym na katodzie, pokaże wartość ok. 650).
Teraz trzeba odłączyć od modułu kabel od styku nr 3 (z impulsatora) aby kondensatory nie rozładowały się poprzez tyrystor.
Trzeba kopnąć starter i podłączyć plus (czerwony kabel) miernika (ustawiony na napięcie stałe, co najmniej 200V) do styku 14 modułu. Drugi przewód miernika (czarny) do masy. Jeśli na styku 14 będzie napięcie większe od 0V (np. 20-100V), to dioda w module jest uszkodzona.
W tym przypadku trzeba tą dodatkową diodę podłączyć tak, jak w tym doświadczeniu - ona "naprawi" uszkodzoną diodę w module.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.06.2020 19:11 przez IFA_1988.)
07.06.2020 18:16
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Darwin_Simson
Darwin_Simson Offline
Początkujący
*


Pojazd: S51/1 c1
Dołączył: 07-04-2020
Liczba postów: 25
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Modul zaplonowy DDR naprawa(?)
Dziekuje IFA_1988 za tak dokladna odpowiedz. Z checia sprawdze modul podlaczajac diode 1N5408. Jedyny mankament, to ze nie mam teraz dostepu do miernika. Odnosze sie do cytatu "Jeśli na styku 14 będzie napięcie większe od 0V (np. 20-100V), to dioda w module jest uszkodzona.". Czy mozna pojsc na taka logike, ze jesli pojawi prad na styku 15, to znaczy ze dziala? Zamowie diode online, dam znac jak poszlo.
07.06.2020 21:44
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 689
Reputacja: 28
Post: #4
RE: Modul zaplonowy DDR naprawa(?)
Darwin_Simson napisał(a):Czy mozna pojsc na taka logike, ze jesli pojawi prad na styku 15, to znaczy ze dziala? Zamowie diode online, dam znac jak poszlo.
Tak, możesz sprawdzić bez miernika.
Do sprawdzenia nie musisz zamawiać diody (nie musi dokładnie taka sama).
Masz w nim prostownik albo EWR?
Albo gdzieś jakąś inną diodę?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.06.2020 22:03 przez IFA_1988.)
07.06.2020 21:58
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Darwin_Simson
Darwin_Simson Offline
Początkujący
*


Pojazd: S51/1 c1
Dołączył: 07-04-2020
Liczba postów: 25
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Modul zaplonowy DDR naprawa(?)
Prostownika nie mam, ostatnio zauwazylem ze swiatlo stop rozjasnia sie gdy dodaje gazu - chyba by sie przydal... Nie jestem ekspertem od elektryki, ale znam ten diagram (link) dosyc dobrze, jesli w ktoryms z tych elementow jest odpowiednia dioda, to prosze daj znac i nia sprawdze.
http://simsonmuzeum.cz/wp-content/upload...s51-1c.png
Dzieki

Chociaz nie, prostownik do 12V nie potrzebny jesli jest ELBA i EWR... Nie zaczynam nowego tematu tylko dopisuje poprawke pod moj blad w tamtym poscie. to jest Historia panie i panowie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.06.2020 22:23 przez Darwin_Simson.)
07.06.2020 22:16
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 689
Reputacja: 28
Post: #6
RE: Modul zaplonowy DDR naprawa(?)
Darwin_Simson napisał(a):Prostownika nie mam, ostatnio zauwazylem ze swiatlo stop rozjasnia sie gdy dodaje gazu
To normalne

Darwin_Simson napisał(a):- chyba by sie przydal...
Prostownik tego nie poprawia (bo już teraz prąd do STOP-u idzie przez niego).

Darwin_Simson napisał(a):Nie jestem ekspertem od elektryki, ale znam ten diagram (link) dosyc dobrze, jesli w ktoryms z tych elementow jest odpowiednia dioda, to prosze daj znac i nia sprawdze.
http://simsonmuzeum.cz/wp-content/upload...s51-1c.png
To jest schemat do C, a na zdjęciu widzę E, do niego jest ten:
https://www.akf-shop.de/media/pdf/d0/61/51/s51-1c1.pdf

Prostownik jest w EWR, można go wykorzystać do sprawdzenia diody.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.06.2020 22:57 przez IFA_1988.)
07.06.2020 22:56
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Darwin_Simson
R E K L A M A
Darwin_Simson Offline
Początkujący
*


Pojazd: S51/1 c1
Dołączył: 07-04-2020
Liczba postów: 25
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Modul zaplonowy DDR naprawa(?)
Dzieki, dla pewnosci napisalbys prosze ktore styki uzyc od EWR do tego eksperymentu?
07.06.2020 23:22
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 689
Reputacja: 28
Post: #8
RE: Modul zaplonowy DDR naprawa(?)
Trzeba:
1) odłączyć 59a, 59b i 31 od EWR, a 59ab zostawić podłączonym
2) wyjście 31 EWR podłączyć do kabla czerwonego z cewki ładującej/zapłonowej (tej w iskrowniku)
3) ściągnąć kabel zielony z wyjścia 59a ELBA-y (jest on też podłączony do 59ab EWR) i podłączyć do wyjścia 14 modułu
4) kopnąć lekko (nie kopać mocno, nie zapalać) i zobaczyć czy jest iskra
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.06.2020 00:54 przez IFA_1988.)
07.06.2020 23:56
Szukaj Cytuj
Darwin_Simson Offline
Początkujący
*


Pojazd: S51/1 c1
Dołączył: 07-04-2020
Liczba postów: 25
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Modul zaplonowy DDR naprawa(?)
Niestety dioda EWR nie stworzyla iskry na swiecy - pewnie padl jeden z kondensatorow w module. udalo mi sie zamowic modul zaplonowy Plitz wiec mozna zamknac temat. Dzieki za pomoc IFA_1988.
08.06.2020 15:18
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Naprawa licznika prędkości SR Blusik 0 165 07.06.2020 21:27
Ostatni post: Blusik
  Naprawa silnika SR50 adrian358 1 513 23.08.2018 11:50
Ostatni post: Golibroda
  Naprawa zamka boczka PiekarzPaola 2 450 16.03.2018 00:26
Ostatni post: PiekarzPaola
  Naprawa stacyjki Simson S50 Duo Kamil22555 17 3,565 08.01.2016 15:47
Ostatni post: Pawelek01
  Naprawa świateł. KacperS 3 1,033 13.09.2014 14:34
Ostatni post: mateusz19160

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info