Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obniżanie zawieszenia przedniego.
Autor Wiadomość
FREAK150 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: -----
Dołączył: 29-07-2011
Liczba postów: 425
Reputacja: 45
Post: #1
Obniżanie zawieszenia przedniego.
A więc witam wszystkichBiggrin
Chciałbym przedstawić mały poradnik dotyczący obniżenia przedniego zawieszenia w Simsonie. Wiem że był podobny temat na tym forum ale znajdował się w innym dziale i nie był przedstawiony w formie poradnikaBiggrin
Ostatnio trochę poczytałem i postanowiłem wprowadzić tą modyfikację w mojej bzykawceBiggrin Fajnie się to robiło nie jest to trudne wiec teraz to opiszęBiggrin dodam że jest to metoda ze skracaniem pręta jeśli ktoś ma jakieś inne metody zapraszam do opisania ichBiggrin
Nie ma zdjęć gdyż nie myślałem w tedy o napisaniu poradnikaHuh ale postaram się nadrobić szczegółowością opisuBiggrin


A więc zaczynamy od zdemontowania zawieszenia z pojazdu tą czynność rozpoczynamy od odkręcenia błotnika i odczepienia linki hamulca. Przechodzimy do odkręcenia koła , na początku odkręcamy nakrętkę osi z prawej strony. Po odkręceniu musimy rozkręcić zacisk osi w prawym kielichu teraz wkładając śrubokręt lub jakiś pręt w otwór osi przekręcając wyciągamy ją (powinna wyjść bez większych oporów lecz gdy takie się pojawią możemy wsadzić w szparę zacisku śrubokręt i lekko ją rozewrzeć)

Następnie zabieramy się za demontaż, na początku odkręcamy dwie śruby zacisków lag w półkach teraz wykręcamy śruby w górnej półce jednocześnie przytrzymując goleń. Laga powinna wyjść bez problemu jeśli nie robimy to co w przypadku osi koła(rozwieramy) Czynności powtarzamy z drugą stronąBiggrin

Teraz mając już wszystko zdemontowane ciągniemy lagę do góry przytrzymując goleń gdy spojrzymy od dołu możemy dostrzec zabezpieczenie segera które ściągamy specjalnymi teraz gdy już mamy kielich i lagę osobno możemy wykręcić sprężynę ze ślimacznicy i wylać olej z kielicha. Czynności powtarzamy z drugą częścią zawieszeniaBiggrin

Zabieramy golenie na stanowisku pracy. Odwracamy je i odkręcamy dwie nakrętki które trzymają pręty. W lewym kielichu tym ze ściskiem będzie problem z włożeniem nasadki klucza tutaj trzeba włożyć w to rozcięcie jakiś szeroki przecinak lub coś na styl klina i delikatnie go wbić teraz bez problemu nasadka powinna wejśćBiggrin

Są dwie opcje przeróbki oto pierwsza w niej wykorzystujemy zakupiony pręt gwintowany M06Biggrin

Gdy mamy już pręty oswobodzone zaczynamy je "rozbrajać" Wkręcamy tokowego pręta w imadło i wykręcamy najpierw ślimacznicę potem tulejkę z dołu (należy wkręcić jak najbliżej wykręcanego obiektu aby uniknąć pokrzywienia) teraz mierzymy nowy pręt i skracamy go według uznania dodam że oryginalny ma 38cm ja u siebie skróciłem o 5cm i jest komfortowoBiggrin następnie nakręcamy na niego dwie nakrętki po obu stronach a po między nimi powinna się znajdować podkładka zabezpieczająca następnie nakręcamy ślimacznicę i tulejkę na dole po czym kontrujemy je nakrętkami nakręconymi wcześniejBiggrin

I druga opcja w niej przerabiamy seryjne prętyBiggrin

A więc tak samo jak w poprzednim sposobie "rozbrajamy" pręty (ale tylko z jednej strony) odmierzamy i odcinamy nadmiar materiału teraz musimy wkręcić skrócony pręt w imadło i trzeba naciąć nowy gwint gdy już tego dokonamy nakręcamy ślimacznicę lub tulejkę (to co odkręciliście na początku)Biggrin osobiście wolę pierwszą opcję ale wybór należy do wasBiggrin

Zabieramy się za składanie a więc najpierw przykręcamy pręty do goleni następnie wkręcamy sprężyny na ślimacznice, potem nakładamy lagi i zabezpieczamy je zabezpieczeniem segera. Z gotowym zestawem podążamy do naszej bestii. Wsuwamy lagi w półki i przykręcamy ściski teraz nalewamy olej do goleni (powinno go być 35ml na kielich ale ja leję 40 i jest idealnie lecz ilość oleju zależy od stanu zużycia sprężyn więc nie jest to konkretBiggrin) Teraz przykręcamy lagi od góry do półki.

Następnie przykręcamy koło zaczynamy od ustawienia koła na miejscu i wsunięcia w nie osi teraz wkładamy śrubokręt w otwór osi i przytrzymujemy jednocześnie nakręcając nakrętkę z drugiej strony, przykręcamy na max i zakręcamy ścisk osi. Zostało nam przykręcenie błotnika i zamontowanie linki hamulcaBiggrin

Jest jeszcze opcja ze skróceniem sprężyn lecz nie polecam tego sposobu gdyż ucięty ostry koniec sprężyny kaleczy ślimacznicę i po jakimś czasie użytkowania może ją powybijać i nie będzie już trzymać odpowiednio sprężyny:/

PS. Zdjęcia prawdopodobnie będą za jakiś czas gdyż będę obniżał kolejne zawieszenieBiggrin

o/_______\o
(Oo=00=oO)
[] =****= []
13.08.2011 20:29
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Lazer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson Sr50 B4
Dołączył: 19-05-2010
Liczba postów: 816
Reputacja: 23
Post: #2
RE: Obniżanie zawieszenia przedniego.
Kolejny dobry tutorial.
Na pewno się przyda.
Dzięki !

Potrzebujesz pomocy? Pisz zawsze chętnie pomogę Smile
13.08.2011 23:03
WWW Szukaj Cytuj
TomaszGolf Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 27-04-2011
Liczba postów: 124
Reputacja: 3
Post: #3
RE: Obniżanie zawieszenia przedniego.
Moj kumpel kiedyś jak skracał pręt to uje**ł 15cm Xd I Niebyło amortyzacji ^^
14.08.2011 20:23
Szukaj Cytuj
FREAK150 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: -----
Dołączył: 29-07-2011
Liczba postów: 425
Reputacja: 45
Post: #4
RE: Obniżanie zawieszenia przedniego.
Simek ma 12cm skoku przedniego zawieszenia to tam musiały się lagi oprzeć o dno goleniBiggrinBiggrin

o/_______\o
(Oo=00=oO)
[] =****= []
14.08.2011 21:45
Szukaj Cytuj
TomaszGolf Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 27-04-2011
Liczba postów: 124
Reputacja: 3
Post: #5
RE: Obniżanie zawieszenia przedniego.
Dokładnie BiggrinD hah nie zapomne ile sie naśmiałem Biggrin
15.08.2011 11:39
Szukaj Cytuj
Kamilo93 Offline
Administrator
Administrator


Pojazd: SR50/Seat Leon
Dołączył: 08-03-2009
Liczba postów: 470
Reputacja: 11
Post: #6
RE: Obniżanie zawieszenia przedniego.
Widać, że Twój poradnik bo nadużywasz ":D"
Każe zdanie tak kończysz Biggrin
Dzięki za poradnik Wink

19.08.2011 13:49
WWW Szukaj Cytuj
R E K L A M A


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsonów, WSK, Romet - www.suprabike.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info