13.08.2011, 20:29
A więc witam wszystkich
Chciałbym przedstawić mały poradnik dotyczący obniżenia przedniego zawieszenia w Simsonie. Wiem że był podobny temat na tym forum ale znajdował się w innym dziale i nie był przedstawiony w formie poradnika
Ostatnio trochę poczytałem i postanowiłem wprowadzić tą modyfikację w mojej bzykawce Fajnie się to robiło nie jest to trudne wiec teraz to opiszę dodam że jest to metoda ze skracaniem pręta jeśli ktoś ma jakieś inne metody zapraszam do opisania ich
Nie ma zdjęć gdyż nie myślałem w tedy o napisaniu poradnika ale postaram się nadrobić szczegółowością opisu
A więc zaczynamy od zdemontowania zawieszenia z pojazdu tą czynność rozpoczynamy od odkręcenia błotnika i odczepienia linki hamulca. Przechodzimy do odkręcenia koła , na początku odkręcamy nakrętkę osi z prawej strony. Po odkręceniu musimy rozkręcić zacisk osi w prawym kielichu teraz wkładając śrubokręt lub jakiś pręt w otwór osi przekręcając wyciągamy ją (powinna wyjść bez większych oporów lecz gdy takie się pojawią możemy wsadzić w szparę zacisku śrubokręt i lekko ją rozewrzeć)
Następnie zabieramy się za demontaż, na początku odkręcamy dwie śruby zacisków lag w półkach teraz wykręcamy śruby w górnej półce jednocześnie przytrzymując goleń. Laga powinna wyjść bez problemu jeśli nie robimy to co w przypadku osi koła(rozwieramy) Czynności powtarzamy z drugą stroną
Teraz mając już wszystko zdemontowane ciągniemy lagę do góry przytrzymując goleń gdy spojrzymy od dołu możemy dostrzec zabezpieczenie segera które ściągamy specjalnymi teraz gdy już mamy kielich i lagę osobno możemy wykręcić sprężynę ze ślimacznicy i wylać olej z kielicha. Czynności powtarzamy z drugą częścią zawieszenia
Zabieramy golenie na stanowisku pracy. Odwracamy je i odkręcamy dwie nakrętki które trzymają pręty. W lewym kielichu tym ze ściskiem będzie problem z włożeniem nasadki klucza tutaj trzeba włożyć w to rozcięcie jakiś szeroki przecinak lub coś na styl klina i delikatnie go wbić teraz bez problemu nasadka powinna wejść
Są dwie opcje przeróbki oto pierwsza w niej wykorzystujemy zakupiony pręt gwintowany M06
Gdy mamy już pręty oswobodzone zaczynamy je "rozbrajać" Wkręcamy tokowego pręta w imadło i wykręcamy najpierw ślimacznicę potem tulejkę z dołu (należy wkręcić jak najbliżej wykręcanego obiektu aby uniknąć pokrzywienia) teraz mierzymy nowy pręt i skracamy go według uznania dodam że oryginalny ma 38cm ja u siebie skróciłem o 5cm i jest komfortowo następnie nakręcamy na niego dwie nakrętki po obu stronach a po między nimi powinna się znajdować podkładka zabezpieczająca następnie nakręcamy ślimacznicę i tulejkę na dole po czym kontrujemy je nakrętkami nakręconymi wcześniej
I druga opcja w niej przerabiamy seryjne pręty
A więc tak samo jak w poprzednim sposobie "rozbrajamy" pręty (ale tylko z jednej strony) odmierzamy i odcinamy nadmiar materiału teraz musimy wkręcić skrócony pręt w imadło i trzeba naciąć nowy gwint gdy już tego dokonamy nakręcamy ślimacznicę lub tulejkę (to co odkręciliście na początku) osobiście wolę pierwszą opcję ale wybór należy do was
Zabieramy się za składanie a więc najpierw przykręcamy pręty do goleni następnie wkręcamy sprężyny na ślimacznice, potem nakładamy lagi i zabezpieczamy je zabezpieczeniem segera. Z gotowym zestawem podążamy do naszej bestii. Wsuwamy lagi w półki i przykręcamy ściski teraz nalewamy olej do goleni (powinno go być 35ml na kielich ale ja leję 40 i jest idealnie lecz ilość oleju zależy od stanu zużycia sprężyn więc nie jest to konkret) Teraz przykręcamy lagi od góry do półki.
Następnie przykręcamy koło zaczynamy od ustawienia koła na miejscu i wsunięcia w nie osi teraz wkładamy śrubokręt w otwór osi i przytrzymujemy jednocześnie nakręcając nakrętkę z drugiej strony, przykręcamy na max i zakręcamy ścisk osi. Zostało nam przykręcenie błotnika i zamontowanie linki hamulca
Jest jeszcze opcja ze skróceniem sprężyn lecz nie polecam tego sposobu gdyż ucięty ostry koniec sprężyny kaleczy ślimacznicę i po jakimś czasie użytkowania może ją powybijać i nie będzie już trzymać odpowiednio sprężyny:/
PS. Zdjęcia prawdopodobnie będą za jakiś czas gdyż będę obniżał kolejne zawieszenie
Chciałbym przedstawić mały poradnik dotyczący obniżenia przedniego zawieszenia w Simsonie. Wiem że był podobny temat na tym forum ale znajdował się w innym dziale i nie był przedstawiony w formie poradnika
Ostatnio trochę poczytałem i postanowiłem wprowadzić tą modyfikację w mojej bzykawce Fajnie się to robiło nie jest to trudne wiec teraz to opiszę dodam że jest to metoda ze skracaniem pręta jeśli ktoś ma jakieś inne metody zapraszam do opisania ich
Nie ma zdjęć gdyż nie myślałem w tedy o napisaniu poradnika ale postaram się nadrobić szczegółowością opisu
A więc zaczynamy od zdemontowania zawieszenia z pojazdu tą czynność rozpoczynamy od odkręcenia błotnika i odczepienia linki hamulca. Przechodzimy do odkręcenia koła , na początku odkręcamy nakrętkę osi z prawej strony. Po odkręceniu musimy rozkręcić zacisk osi w prawym kielichu teraz wkładając śrubokręt lub jakiś pręt w otwór osi przekręcając wyciągamy ją (powinna wyjść bez większych oporów lecz gdy takie się pojawią możemy wsadzić w szparę zacisku śrubokręt i lekko ją rozewrzeć)
Następnie zabieramy się za demontaż, na początku odkręcamy dwie śruby zacisków lag w półkach teraz wykręcamy śruby w górnej półce jednocześnie przytrzymując goleń. Laga powinna wyjść bez problemu jeśli nie robimy to co w przypadku osi koła(rozwieramy) Czynności powtarzamy z drugą stroną
Teraz mając już wszystko zdemontowane ciągniemy lagę do góry przytrzymując goleń gdy spojrzymy od dołu możemy dostrzec zabezpieczenie segera które ściągamy specjalnymi teraz gdy już mamy kielich i lagę osobno możemy wykręcić sprężynę ze ślimacznicy i wylać olej z kielicha. Czynności powtarzamy z drugą częścią zawieszenia
Zabieramy golenie na stanowisku pracy. Odwracamy je i odkręcamy dwie nakrętki które trzymają pręty. W lewym kielichu tym ze ściskiem będzie problem z włożeniem nasadki klucza tutaj trzeba włożyć w to rozcięcie jakiś szeroki przecinak lub coś na styl klina i delikatnie go wbić teraz bez problemu nasadka powinna wejść
Są dwie opcje przeróbki oto pierwsza w niej wykorzystujemy zakupiony pręt gwintowany M06
Gdy mamy już pręty oswobodzone zaczynamy je "rozbrajać" Wkręcamy tokowego pręta w imadło i wykręcamy najpierw ślimacznicę potem tulejkę z dołu (należy wkręcić jak najbliżej wykręcanego obiektu aby uniknąć pokrzywienia) teraz mierzymy nowy pręt i skracamy go według uznania dodam że oryginalny ma 38cm ja u siebie skróciłem o 5cm i jest komfortowo następnie nakręcamy na niego dwie nakrętki po obu stronach a po między nimi powinna się znajdować podkładka zabezpieczająca następnie nakręcamy ślimacznicę i tulejkę na dole po czym kontrujemy je nakrętkami nakręconymi wcześniej
I druga opcja w niej przerabiamy seryjne pręty
A więc tak samo jak w poprzednim sposobie "rozbrajamy" pręty (ale tylko z jednej strony) odmierzamy i odcinamy nadmiar materiału teraz musimy wkręcić skrócony pręt w imadło i trzeba naciąć nowy gwint gdy już tego dokonamy nakręcamy ślimacznicę lub tulejkę (to co odkręciliście na początku) osobiście wolę pierwszą opcję ale wybór należy do was
Zabieramy się za składanie a więc najpierw przykręcamy pręty do goleni następnie wkręcamy sprężyny na ślimacznice, potem nakładamy lagi i zabezpieczamy je zabezpieczeniem segera. Z gotowym zestawem podążamy do naszej bestii. Wsuwamy lagi w półki i przykręcamy ściski teraz nalewamy olej do goleni (powinno go być 35ml na kielich ale ja leję 40 i jest idealnie lecz ilość oleju zależy od stanu zużycia sprężyn więc nie jest to konkret) Teraz przykręcamy lagi od góry do półki.
Następnie przykręcamy koło zaczynamy od ustawienia koła na miejscu i wsunięcia w nie osi teraz wkładamy śrubokręt w otwór osi i przytrzymujemy jednocześnie nakręcając nakrętkę z drugiej strony, przykręcamy na max i zakręcamy ścisk osi. Zostało nam przykręcenie błotnika i zamontowanie linki hamulca
Jest jeszcze opcja ze skróceniem sprężyn lecz nie polecam tego sposobu gdyż ucięty ostry koniec sprężyny kaleczy ślimacznicę i po jakimś czasie użytkowania może ją powybijać i nie będzie już trzymać odpowiednio sprężyny:/
PS. Zdjęcia prawdopodobnie będą za jakiś czas gdyż będę obniżał kolejne zawieszenie
o/_______\o
(Oo=00=oO)
[] =****= []
(Oo=00=oO)
[] =****= []