Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obrotomierz uniwersalny
Autor Wiadomość
szczupak404 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 20-05-2011
Liczba postów: 96
Reputacja: 0
Post: #1
Obrotomierz uniwersalny
Witam potrzebuje pomocy z podłączeniem obrotomierza uniwersalnego do Simsona.
A więc tak miałem go podłączonego do cewki wysokiego napięcia i wszystko działało (zapłon elektryczny)
Teraz zmieniam zapłon na Ducati Energia i nie mam pojęcia jak to podłączyć?
Czy pod cewko-moduł? Czy jakoś inaczej?
Czy ktoś kiedyś to podłączał? Albo ma jakiś pomysł?

Mój obrotomierz Obrotomierz Uniwersalny

Zapłon Nowy zapłon
28.04.2021 21:19
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
arturwietnam Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 622
Reputacja: 49
Post: #2
RE: Obrotomierz uniwersalny
A nie próbowałeś przyłożyć ten kabel sygnałowy do kabla od świecy? Zazwyczaj tak się robiło.

W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
28.04.2021 22:00
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 145
Reputacja: 3
Post: #3
RE: Obrotomierz uniwersalny
W Ducati Energia cewka jest zalana we wspólnej obudowie z regulatorem napięcia i przewód zasilania cewki nie jest nigdzie wyprowadzony. Masz do wyboru skorzystać z sygnału impulsatora, ale to pojedyncze wolty, pewnie obrotomierz nawet nie drgnie. Albo wykorzystać przewód generatora, ale tutaj z kolei z napięciem jest niezła sieczkarnia ze względu na obecność tyrystorowego regulatora napięcia, no i częstotliwość 3-krotnie wyższa. Możesz też wykorzystać przewód WN tak jak napisał arturwietnam, ewentualnie spróbować pociągnąć sygnał z przewodu WN przez rezystorowy dzielnik napięcia 10Mohm/100kohm i podłączyć do obrotomierza, może zadziała.
Ale najlepiej zamiast zintegrowanej cewki z modułem zapłonowym dać osobną cewkę z chińczyka i osobny moduł zapłonowy (może od razu programowalny?) - wtedy ciągniesz sygnał z przewodu zasilania cewki i w takim wypadku zadziała na pewno.

Ja u siebie zrobiłem regulator ze zwykłym prostownikiem bez tyrystorów, pobrałem sygnał z generatora, puściłem przez licznik sekwencyjny impulsów w układzie dzielnika częstotliwości przez 3, jakiś filtr RC i dalej do obrotomierza Smile
Tutaj schemat mojej instalacji z zapłonem Ducati Energia:
http://simsony.info/attachment.php?aid=3477

A tu widać jak działa:
https://youtu.be/eoJIfqetGlY

Mój simson S51 (filmy i zdjęcia na stronie 17)
http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.04.2021 22:18 przez Qwet.)
28.04.2021 22:15
Szukaj Cytuj
maras52 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Kumbajn Grubski
Dołączył: 29-07-2015
Liczba postów: 107
Reputacja: 0
Post: #4
RE: Obrotomierz uniwersalny
Przewód z impulsatora + układ formowania sygnału z wzmacniaczem (schemat d)

[Obrazek: image.php?album_id=1&image_id=29&mode=thumbnail]

...lub układ na NE555 stosowany w "lampie" stroboskopowej AVT - zamiast diody obrotomierz.

Zdravim =MRS=
[Obrazek: logo.png]
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
28.04.2021 22:49
WWW Szukaj Cytuj
szczupak404 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 20-05-2011
Liczba postów: 96
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Obrotomierz uniwersalny
Czyli najprościej to owinąć czy też przyłożyć kabel sygnałowy do kabla wysokiego napięcia.
A jeśli to nie pomoże to rezystorowy dzielnik napięcia tylko gdzie taki kupie i jak go podłączyć bo z elektroniki to kiepski.
28.04.2021 22:49
Szukaj Cytuj
maras52 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Kumbajn Grubski
Dołączył: 29-07-2015
Liczba postów: 107
Reputacja: 0
Post: #6
RE: Obrotomierz uniwersalny
Spróbuj owinąć kilka zwojów na przewód WN. Dzielnika się nie kupuje dzielnik sie robi Wink
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzielnik_napi%C4%99cia

Najpierw owiń i daj znać, później sie najwyżej pomyśli.

Zdravim =MRS=
[Obrazek: logo.png]
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.04.2021 22:55 przez maras52.)
28.04.2021 22:54
WWW Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 145
Reputacja: 3
Post: #7
RE: Obrotomierz uniwersalny
maras52 schemat d który podałeś generuje na wyjściu 0-5V, a to może być za mało.

Dzielnik rezystorowy ma kilka wad. Przede wszystkim rezystor 10M może "przebić" sam z siebie, wtedy tracisz iskrę na świecy a obrotomierz umiera. Generalnie jest problem z izolacją tak wysokich napięć. Zobacz jak skonstruowany jest kabel zapłonowy, jaką ma grubą izolację, musiałbyś coś takiego zrobić na rezystorze 10M, na przykład obkurczyć kilka koszulek termokurczliwych na rezystorze. Kolejna wada to bardzo mała wydajność prądowa takiego dzielnika, nie wiadomo czy wystarczy żeby obrotomierz wykrył sygnał, zależy od jego impedancji wejściowej. Być może trzeba będzie dać sztywniejszy dzielnik 1M/10k lub nawet 100k/1k, a to już mocno osłabi iskrę na świecy, albo iskra całkiem zniknie.

Tak jak mówi maras52 - owiń, a dopiero jak nie zadziała pomyślimy o innych możliwościach. Temat jest do ogarnięcia, raczej niewielkim kosztem, ale konieczne jest twoje zaangażowanie i poskramianie strachu przed elektroplugastwem którym cie tu obrzucamy Tongue

Mój simson S51 (filmy i zdjęcia na stronie 17)
http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.04.2021 23:17 przez Qwet.)
28.04.2021 23:16
Szukaj Cytuj
maras52 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Kumbajn Grubski
Dołączył: 29-07-2015
Liczba postów: 107
Reputacja: 0
Post: #8
RE: Obrotomierz uniwersalny
[Obrazek: IMG_20200908_213046.jpg]

Na oscyloskopie 4.7V Wink obro działa, układ z w/w schematu Wink

Zdravim =MRS=
[Obrazek: logo.png]
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.04.2021 23:45 przez maras52.)
28.04.2021 23:44
WWW Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 145
Reputacja: 3
Post: #9
RE: Obrotomierz uniwersalny
Oczywiście, mam ten sam obrotomierz i on wykrywa od dużo niższego napięcia niż 5V. W jawce dostawał odfiltrowany sygnał rzędu 2,5V i też wykrywał. Ale on nie jest przystosowany do podłączania sygnału z zasilania cewki, nie wiem czy pamiętasz, jaro5 próbował podłączyć i spalił wejście obrotomierza. Natomiast kolega szczupak404 ma obrotomierz przystosowany stricte do sygnału z zasilania cewki gdzie są setki woltów, więc przy znikomym napięciu rzędu 5V może nie zadziałać. Trzeba to wszystko sprawdzić doświadczalnie, na początek owijka wokół kabla WN Wink

Mój simson S51 (filmy i zdjęcia na stronie 17)
http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
29.04.2021 07:42
Szukaj Cytuj
maras52 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Kumbajn Grubski
Dołączył: 29-07-2015
Liczba postów: 107
Reputacja: 0
Post: #10
RE: Obrotomierz uniwersalny
Tyle ze sugerujac sie tymi modelami z allegro większość ma zapłon typu tci gdzie cewka sterowana jest sygnałem ~12v to nie cdi że pompowane jest napięcie 300v


edit// Tia pisanie z fona stad pytajnik na końcu...

Zdravim =MRS=
[Obrazek: logo.png]
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.04.2021 18:04 przez maras52.)
29.04.2021 11:15
WWW Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Obrotomierz i licznik TheLemon 3 626 21.04.2019 21:21
Ostatni post: Grzegrzyk
  Obrotomierz szczupak404 6 796 22.02.2019 14:36
Ostatni post: bomBer
  Obrotomierz elektroniczny simson kacperowski0 18 4,985 22.02.2019 10:23
Ostatni post: bomBer
  Regulator uniwersalny i ELBA Ukaszoo 1 946 21.06.2017 16:49
Ostatni post: jaroslaw97
  jak podlączyć obrotomierz pod instalacje Rolnik696 1 799 29.03.2017 07:42
Ostatni post: jaro5

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info