Więc tak kiedyś miałem simsona w tym temacie można przeczytać jego krótką historię
http://simsony.info/Thread-Moj-maly-potw...OJECT-85-4
Jednak przejdźmy do sedna
Mam na imię Rafał i pochodzę ze Skępego, moja przygoda z autami z logiem błyskawicy zaczęła się w 2004r kiedy to moi rodzice kupili Astrę f w hatchbacku z 1996r auto było wyposażone w bardzo dynamiczny silnik jakim jest c14se . Gdy zdałem egzamin na prawo jazdy odziedziczyłem rakietę bardzo dobrze wspominam czasy kiedy nią jeździłem nie jeden vw z teoretycznie mocniejszym silnikiem się mocno przejadł , jednak przyszedł czas na zmiany i w maju 2013r sprzedałem astrę, w sierpniu 2013 kupiłem vectrę b 1996r x18xe +lpg również z tego auta byłem bardzo zadowolony ale wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia a jako iż od dawna chciałem kupić Astrę GSI (chciałem c20xe ) wystawiłem vb na sprzedaż i tak pojechała do następnego właściciela a mi udało się znaleźć bardzo zadbany egzemplarz asterixa i tak znalazła się u mnie moja astra.
* wyposażenie
- Opel Astra GSI c18xe
- 1994r
- 1.8 16v
- instalacja sekwencyjnego gazotu stag 4, 4 letnia
- 2x elektryczne szyby, elektrycze lusterka (podgrzewane)
- alufelgi 15
- tłumik końcowy wm sport (kat wywalony)
- jakieś budżetowe CA (w bagażniku hertz dbx 250 + jakiś magnat i wzmak audisona) radio jvc
- przebieg 247tys
tak było jak kupiłem
W międzyczasie zostały wymienione
- olej mobil 10w40
- filtry
- klocki hamulcowe przód Bosch tył TRW
- sworzeń wachacza
- łącznik stabilizatora
- miedziane przewody hamulcowe
- nowe alu Dezent T15 z oponami kelber 195/45/15
- zostało zakonserwowane całe auto ( nie było żadnej dziurki , gdzie był rudy nalot to zdarte do gołej blachy a kolejność konserwacji była taka >hammerait > bitgum, nadkola również w tej kolejności tyle że na koniec wpadła mata dekarska i na to bitgum żeby bordowy kolor nie prześwitywał.
- został zrobiony zimny dolot handmade (wywalenie rezonatora i doprowadzenie więcej powietrza z atrapy zderzaka)
- nowy wydech końcowy remus
zdjęcia jeszcze na starym wydechu
i tu już z nowym
reszta zdjęć + filmy
i zdjęcia ze spotów + filmy
http://www.youtube.com/watch?v=xEnVpIre ... ncz-szLIAQ
http://www.youtube.com/watch?v=69ZnnCa2 ... ncz-szLIAQ
http://www.youtube.com/watch?v=mywxcCvi ... ncz-szLIAQ
I tak jakoś mijał rok 2015 który zakończył się kapitalnym remontem silnika skończonym już w 2016 podczas którego zostało wymienione.
- panewki
- pierścienie
- zawory
- uszczelki i uszczelniacze
- splanowana głowica
- śruby
- filtry
- olej valvoline max life 10w40
- nowy czujnik wałków rozrządu ori gm
- nowy czujnik położenia wału ori gm
- świece bosch
- przewody sylikonowe bosch
- płyn chłodniczy
- złącze elastyczne wydechu oraz wydech został zmieniony na 2,25 cala (na razie tylko od początku do tłumika środkowego)
- auto dostało też pokrywę rozrządu której nie było
Przy okazji remontu pomalowałem czapkę w antracyt
I kolejne zdjęcia
Zabrałem się za mały detaling :hahaha: i poraz kolejny pomalowałem pokrywę zaworów, świec, śruby i korek wlewu oleju :mrgreen:
Jednak ten czerwony korek mi nie pasował i wróciliśmy do ori (moim zdaniem zdecydowanie lepiej), przy okazji pomalowałem ten pręt co trzyma maskę (poprawić też trzeba pokrywę świec bo lakier odżył ale ogólnie ta kolorystyka mi się podoba
Strasznie widok pod maską psuje mój żeliwny kolektor (nadal nie mam flanszy do 4-2-1 :please: ) i rura od dolotu która jest popękana i zasysa gorące powietrze
I na koniec jakieś 2 zdjęcia
Po remoncie już 1400km przejechane :pub:
Przyszedł też czas na długo wyczekiwane nowe alu i tak zakupiłem Momo Gtr 16
przymiarki
Felgi chciałem spolerować (miały ryski i obtarcia) jednak te alu się raczej do polerki nie nadawało i tak wyszła koncepcja żeby pomalować w ten sam kolor co pokrywę zaworów, więc szpachel papier lakier i po robocie (pierd... się z nimi z dobry tydzień)
Żeby nie było nudno w między czasie w końcu sprawdziłem jak auto się zbiera po remoncie
https://www.youtube.com/watch?v=HXD8xh2V...e=youtu.be
Przy okazji tego dnia objechałem też e34 525 i lanosa po swapie na C20XE więc banan na twarzy był
I kolejne foty przy okazji zmiany felg odmalowałem zaciski XD
W wielką sobotę o 1 w nocy funkcjonarjusze z Włoclawka zabarali mi dowód za (niesprawny hamulec postojowy i zmianę konstrukcyjną elementów układu wydechowego) tak więc udałem się do znajomego na warsztat i zrobiliśmy ręczny i wydech podwiesiliśmy jak się należy, przy okazji pobytu na kanale nie robiłem zdjęć lecz nagrałem film jak wygląda podłoga w 21 letnim oplu (nigdy nie spawana lepiona itp)
https://www.youtube.com/watch?v=DzKR2uZxq8g
I ostatnie foty jak auto wygląda aktualnie
[/
Plany są
- oczywiście more power
- obniżyć auto tak z -30 (nie chcę glebogryzarki)
- kupić nowy fotel kierowcy bo mój się złamał
- wyprać tapicerkę
- czarna podsufitka i ogólnie środek słupki itp
- większe hamulce bo na tej feldze tarcze 256 zbyt męsko nie wyglądają
- przydymić przednie lampy
- kolektor 4-2-1 z silnika c20xe (kolektor mam tylko flanszę muszę dorobić)
- koło zamachowe z c20ne
- i zrobić zimny dolot jak się należy
- pojawić się w niedziele na spocie w Brodnicy XD
Spot zaliczony Nawet nie miałem czasu żeby auto porządnie wyczyścić :mur:
Przysłowie że w niedziele praca w ... się obraca znów się sprawdziło przed samym spotem chciałem wpasować bass reflex w otwór w mojej ala atrapie zderzaka i ją lekko uszkodziłem
[url=http://postimg.org/image/oq83blokj/]
A tak jeszcze przed remontem astra objeżdżała na spotach 200km Preludy czy też inne wynalazki
https://www.youtube.com/watch?v=mywxcCviigU
https://www.youtube.com/watch?v=xEnVpIre1xc
http://simsony.info/Thread-Moj-maly-potw...OJECT-85-4
Jednak przejdźmy do sedna
Mam na imię Rafał i pochodzę ze Skępego, moja przygoda z autami z logiem błyskawicy zaczęła się w 2004r kiedy to moi rodzice kupili Astrę f w hatchbacku z 1996r auto było wyposażone w bardzo dynamiczny silnik jakim jest c14se . Gdy zdałem egzamin na prawo jazdy odziedziczyłem rakietę bardzo dobrze wspominam czasy kiedy nią jeździłem nie jeden vw z teoretycznie mocniejszym silnikiem się mocno przejadł , jednak przyszedł czas na zmiany i w maju 2013r sprzedałem astrę, w sierpniu 2013 kupiłem vectrę b 1996r x18xe +lpg również z tego auta byłem bardzo zadowolony ale wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia a jako iż od dawna chciałem kupić Astrę GSI (chciałem c20xe ) wystawiłem vb na sprzedaż i tak pojechała do następnego właściciela a mi udało się znaleźć bardzo zadbany egzemplarz asterixa i tak znalazła się u mnie moja astra.
* wyposażenie
- Opel Astra GSI c18xe
- 1994r
- 1.8 16v
- instalacja sekwencyjnego gazotu stag 4, 4 letnia
- 2x elektryczne szyby, elektrycze lusterka (podgrzewane)
- alufelgi 15
- tłumik końcowy wm sport (kat wywalony)
- jakieś budżetowe CA (w bagażniku hertz dbx 250 + jakiś magnat i wzmak audisona) radio jvc
- przebieg 247tys
tak było jak kupiłem
W międzyczasie zostały wymienione
- olej mobil 10w40
- filtry
- klocki hamulcowe przód Bosch tył TRW
- sworzeń wachacza
- łącznik stabilizatora
- miedziane przewody hamulcowe
- nowe alu Dezent T15 z oponami kelber 195/45/15
- zostało zakonserwowane całe auto ( nie było żadnej dziurki , gdzie był rudy nalot to zdarte do gołej blachy a kolejność konserwacji była taka >hammerait > bitgum, nadkola również w tej kolejności tyle że na koniec wpadła mata dekarska i na to bitgum żeby bordowy kolor nie prześwitywał.
- został zrobiony zimny dolot handmade (wywalenie rezonatora i doprowadzenie więcej powietrza z atrapy zderzaka)
- nowy wydech końcowy remus
zdjęcia jeszcze na starym wydechu
i tu już z nowym
reszta zdjęć + filmy
i zdjęcia ze spotów + filmy
http://www.youtube.com/watch?v=xEnVpIre ... ncz-szLIAQ
http://www.youtube.com/watch?v=69ZnnCa2 ... ncz-szLIAQ
http://www.youtube.com/watch?v=mywxcCvi ... ncz-szLIAQ
I tak jakoś mijał rok 2015 który zakończył się kapitalnym remontem silnika skończonym już w 2016 podczas którego zostało wymienione.
- panewki
- pierścienie
- zawory
- uszczelki i uszczelniacze
- splanowana głowica
- śruby
- filtry
- olej valvoline max life 10w40
- nowy czujnik wałków rozrządu ori gm
- nowy czujnik położenia wału ori gm
- świece bosch
- przewody sylikonowe bosch
- płyn chłodniczy
- złącze elastyczne wydechu oraz wydech został zmieniony na 2,25 cala (na razie tylko od początku do tłumika środkowego)
- auto dostało też pokrywę rozrządu której nie było
Przy okazji remontu pomalowałem czapkę w antracyt
I kolejne zdjęcia
Zabrałem się za mały detaling :hahaha: i poraz kolejny pomalowałem pokrywę zaworów, świec, śruby i korek wlewu oleju :mrgreen:
Jednak ten czerwony korek mi nie pasował i wróciliśmy do ori (moim zdaniem zdecydowanie lepiej), przy okazji pomalowałem ten pręt co trzyma maskę (poprawić też trzeba pokrywę świec bo lakier odżył ale ogólnie ta kolorystyka mi się podoba
Strasznie widok pod maską psuje mój żeliwny kolektor (nadal nie mam flanszy do 4-2-1 :please: ) i rura od dolotu która jest popękana i zasysa gorące powietrze
I na koniec jakieś 2 zdjęcia
Po remoncie już 1400km przejechane :pub:
Przyszedł też czas na długo wyczekiwane nowe alu i tak zakupiłem Momo Gtr 16
przymiarki
Felgi chciałem spolerować (miały ryski i obtarcia) jednak te alu się raczej do polerki nie nadawało i tak wyszła koncepcja żeby pomalować w ten sam kolor co pokrywę zaworów, więc szpachel papier lakier i po robocie (pierd... się z nimi z dobry tydzień)
Żeby nie było nudno w między czasie w końcu sprawdziłem jak auto się zbiera po remoncie
https://www.youtube.com/watch?v=HXD8xh2V...e=youtu.be
Przy okazji tego dnia objechałem też e34 525 i lanosa po swapie na C20XE więc banan na twarzy był
I kolejne foty przy okazji zmiany felg odmalowałem zaciski XD
W wielką sobotę o 1 w nocy funkcjonarjusze z Włoclawka zabarali mi dowód za (niesprawny hamulec postojowy i zmianę konstrukcyjną elementów układu wydechowego) tak więc udałem się do znajomego na warsztat i zrobiliśmy ręczny i wydech podwiesiliśmy jak się należy, przy okazji pobytu na kanale nie robiłem zdjęć lecz nagrałem film jak wygląda podłoga w 21 letnim oplu (nigdy nie spawana lepiona itp)
https://www.youtube.com/watch?v=DzKR2uZxq8g
I ostatnie foty jak auto wygląda aktualnie
[/
Plany są
- oczywiście more power
- obniżyć auto tak z -30 (nie chcę glebogryzarki)
- kupić nowy fotel kierowcy bo mój się złamał
- wyprać tapicerkę
- czarna podsufitka i ogólnie środek słupki itp
- większe hamulce bo na tej feldze tarcze 256 zbyt męsko nie wyglądają
- przydymić przednie lampy
- kolektor 4-2-1 z silnika c20xe (kolektor mam tylko flanszę muszę dorobić)
- koło zamachowe z c20ne
- i zrobić zimny dolot jak się należy
- pojawić się w niedziele na spocie w Brodnicy XD
Spot zaliczony Nawet nie miałem czasu żeby auto porządnie wyczyścić :mur:
Przysłowie że w niedziele praca w ... się obraca znów się sprawdziło przed samym spotem chciałem wpasować bass reflex w otwór w mojej ala atrapie zderzaka i ją lekko uszkodziłem
[url=http://postimg.org/image/oq83blokj/]
A tak jeszcze przed remontem astra objeżdżała na spotach 200km Preludy czy też inne wynalazki
https://www.youtube.com/watch?v=mywxcCviigU
https://www.youtube.com/watch?v=xEnVpIre1xc