Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T
Autor Wiadomość
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #1
Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T
Witam, chciałbym prosić o pomoc w ustawieniu zapłonu(platynki) (poprzedni właściciel ustawił na 1.8 przed GMP) i gaźnika. Set to 60/4, cylinder Almot, tłok zt-tuning 1p, wydech spawak ( tylko nie wiem od jakiego motoru on jest i na ile jest strojony też nie wiem Sad, może pomożecie? Gaźnik Amal, nie wiem jaka dysza, iglica ustawiona na środkowa pozycje. Aktualny vmax około 77km/h, może uda się wyciągnąć więcej po prawidłowym wyregulowaniu Smile simek ma przejechane około 4500km od remontu.

Zdjęcie poglądowe co to za spawak... ? Poprzedni właściciel wspomniał coś o aprill...


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.05.2022 23:19 przez Jakubin.)
20.05.2022 23:13
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
twojstara1 Online
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 782
Reputacja: 8
Post: #2
RE: Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T
Aprilia nie jeździła na spawarkach. Tylko miała z blachy zgrzewany wydech.
Zapłon jeśli dobrze odpala i jeździ to nie ruszaj. Jeśli nie masz doświadczenia to trudno ci będzie ustawić zapłon.
Pomierz średnicę krućca ssącego i gaźnika.
Zmierz długość spawają od początku gruszki do końca oraz jej średnicę w najgrubszym miejscu.
Posądzam że spawak jest od za dużej pojemności.
21.05.2022 00:05
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Jakubin
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T
Tylko właśnie dziś będę wymianial cewke zapłonowa i boję się że coś z ruszam zapłon.

http://simsony.info/Thread-Brak-iskry-si...arz?page=2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.05.2022 09:49 przez Jakubin.)
21.05.2022 09:39
Szukaj Cytuj
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #4
RE: Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T
Średnica w najgrubszym miejscu 8,8cm
Dlugosc gruszki : 55cm
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.05.2022 19:46 przez Jakubin.)
21.05.2022 19:45
Szukaj Cytuj
twojstara1 Online
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 782
Reputacja: 8
Post: #5
RE: Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T
Płatek sport 9500 obr/min poj 60-80 cm3.
Średnica ok 9,5cm w nagróbszym miejscu. Dł około 57 cm. Zależy jak mierzyć.
Ile zębów na zębatce zdawczej masz?
Spawarki wymagają około 13-14 z.
22.05.2022 12:18
Szukaj Cytuj
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #6
RE: Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T
14 zębów także jest dobrze
Czyli można powiedzieć że pod 60/4 spawak jest prawidłowy
Zawsze mnie to ciekawiło, co daje podniesienie jednego oczka na iglicy lub obniżenie? Oco z tym chodzi.
Jaki v-max powinien mieć taki set up jak mój.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.05.2022 00:06 przez Jakubin.)
22.05.2022 23:20
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
twojstara1 Online
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 782
Reputacja: 8
Post: #7
RE: Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T
Podniesienie iglicy daje większą dawkę paliwa od dołu.
Można powiedzieć że spawak jest prawidłowy.
Ja miałem 60/4 zt tłok 1p spawak 9500 gaźnik 21mm.
Zębatką 13z, Ducati energia.
Prędkość GPS (bo tylko ta się liczy) 83-85 km/h. Silnik powtarzalne w sr i przy obciążeniu powyżej 100kg. Silnik kręcił 12 tys obr.
Więc po pierwsze 60/4 nie jest równe 60/4 po drugie albo masz specjalnie zrobione słabsze 60/4 aby platynki wytrzymały albo one nie nadążają.
A podobno nie nadążają już powyżej 10 tys obr.
Przy okazji sprawdź jaki masz wielkości KRUCIEC ssący i gaźnik na styku z krućcem.
23.05.2022 09:27
Szukaj Cytuj
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #8
RE: Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T
Średnica wewnętrzna króćca ssącego: 21mm, dolot 21mm
Hmm sprawdzę v-max gpsem może licznik coś szwankuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.05.2022 11:11 przez Jakubin.)
23.05.2022 10:52
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 724
Reputacja: 14
Post: #9
RE: Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T
Jakubin dokładnie rok temu miałeś takie samo pytanie i już ci na nie odpowiedziałem. Nie wiem czy skorzystałeś z moich porad czy nie, ale wygląda na to że są nadal aktualne. Możesz je przeczytać jeszcze raz na pierwszej stronie tego tematu:
http://simsony.info/Thread-Problem-z-reg...#pid158694

Przy okazji - z moich pomiarów wynikało, że od cylindra do stingera/fleta wydech platek racing 9500 ma 75cm o ile dobrze pamiętam.

Ile zębów na zębatce zdawczej to zależy jeszcze od kosza sprzęgłowego (są różne przełożenia silnik-kosz) od skrzyni biegów (4b a 5b robi dużą różnicę) średnicy tylnego koła itd. Ale tak na pierwszy rzut oka, przy 4b zębatka 14z wygląda ok.

Tak w dużym skrócie - iglicą regulujesz skład mieszanki przy 50% otwarciu przepustnicy, dyszą główną regulujesz skład mieszanki przy 100% otwarciu przepustnicy, a dyszą jałową i śrubką paliwa regulujesz skład mieszanki przy 0% otwarciu przepustnicy.

Platynki przy spawaku to zły pomysł. Zresztą, platynki to w ogóle zły pomysł. Zrób sobie przysługę i załóż porządny układ zapłonowy, świat już dawno odszedł od przerywaczy zapłonowych ze względu na ogrom ich wad i w zasadzie już brak zalet.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
23.05.2022 20:18
Szukaj Cytuj
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #10
RE: Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T
Dziękuję za rzetelne informacje, temat do zamknięcia.
23.05.2022 21:36
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Gaźnik Amal 19 T Jakubin 9 261 21.06.2022 10:42
Ostatni post: Jakubin
  Jaki akumulator 12V do zapłonu DE / lub pokrewengo enes19 2 139 13.06.2022 21:07
Ostatni post: twojstara1
  Prawidłowe dystansowanie skrzyni biegów Diablo 11 634 10.05.2022 19:48
Ostatni post: adasiek185
  Uszczelka gardziela gaźnika Amal adriano19921106 19 1,521 03.03.2022 14:43
Ostatni post: Qwet
  Ducati energia ustawienie łuki1984 2 2,346 22.07.2021 19:56
Ostatni post: trufel

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info