Ocena wątku:
- 0 Głosów - 0 Średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Problem po rozgrzaniu
|
Autor |
Wiadomość |
KsD
Stały bywalec

Pojazd: Simson S50 B2
Dołączył: 06-06-2015
Liczba postów: 330
|
Problem po rozgrzaniu
Ostatnio walczę nad simsonem i pomyślałem, że napiszę wątek bo już nie mam pomysłów. A więc gdy jest zimny odpali od kopa a gdy się rozgrzeje to noga rozboli i nic.
Serce pacjenta 60/2
- platyny ustawione 0.4mm
- zapłon ustawiony 1.8mm (czytałem również o 1.6mm)
- świeca 0.4mm
- kondensator nowy
Dodam, że po rozgrzaniu dół obrotów jest mułowaty jakby go zalewało lub była słaba iskra. Po dodaniu gazu kilka razy jest lepiej. Macie jakieś pomysły?
Myślę o zmianie
- cewki butelkowej
- świecy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.08.2018 14:54 przez KsD.)
|
|
09.08.2018 14:52 |
|
Podziękowania: |
|
Frugas09
Aktywny

Pojazd: Simson S51B
Dołączył: 02-09-2017
Liczba postów: 126
|
RE: Problem po rozgrzaniu
A długo już jeździsz na tym cylu? Chyba szlif to będzie wyjście.
Pomogłem? Zostaw +!
|
|
09.08.2018 17:17 |
|
Podziękowania: |
|
KsD
Stały bywalec

Pojazd: Simson S50 B2
Dołączył: 06-06-2015
Liczba postów: 330
|
RE: Problem po rozgrzaniu
W szlif wątpię zero progu na cylindrze jak jest zimny odpali dobrze, rozgrzeje się jedzie dobrze tylko jak się go zgasi lub zgaśnie to jest problem z odpaleniem. Mocy mu nie ubywa.
Co zrobiłem:
- przeczyściłem gaźnik 16N 1-11
- zmieniłem dysze główną z 74 na 72
- sprawdziłem przerwę na platynach 0.4
- zapłon 1.8 przed GMP
- świeca przerwa 0.4
- kondensator nowy
Mogę jeszcze zapłon sprawdzić lampą stroboskopową. Mam zamiar wymienić jeszcze świecę ale zastanawiam się jeszcze co innego może wadzić to bym zamówił za jednym podejściem.
|
|
09.08.2018 20:08 |
|
Podziękowania: |
|
KsD
Stały bywalec

Pojazd: Simson S50 B2
Dołączył: 06-06-2015
Liczba postów: 330
|
RE: Problem po rozgrzaniu
(09.08.2018 21:25 )Diablo napisał(a): Próg progiem ale w jakim stanie jest tłok ? Sprawdzałeś na innej świecy ?
Tłok cylinder jest w dobrym stanie. A o świecy już napisałem wcześniej, że mam zamiar wymienić czyli nie patrzyłem na innej.
|
|
10.08.2018 07:31 |
|
Podziękowania: |
|
jkk
Wtajemniczony

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 12-05-2015
Liczba postów: 53
|
RE: Problem po rozgrzaniu
Gaźnik, miałem podobnie na BVF'ie 16n3-4, cylinder też 60/2.
Zmieniłem na AMAL'a 19 i bez problemów teraz. Czy zimny czy ciepły a wręcz gorący przy tych upałach teraz odpala od razu, wkręca się na obroty tak jak powinien i ma zauważalnie lepsze przyspieszenie.
Podobnie jak Ty też nie miałem pomysłów na rozwiązanie tego problemu, wymiana gaźnika pomogła.
|
|
10.08.2018 11:31 |
|
Podziękowania: |
|
KsD
Stały bywalec

Pojazd: Simson S50 B2
Dołączył: 06-06-2015
Liczba postów: 330
|
RE: Problem po rozgrzaniu
Miałem podobnie na 16N 3-4 i teraz na 16N 1-11 także kwestie gaźnika odpuszczę. Aktualnie to zmienię święcę bo nie podoba mi się iskra. Dzisiaj dokładnie ustawiłem zapłon z żarówką i miernikiem czyli tą kwestie też odpuszczam.
Edit: Zauważyłem, że na wolnych obrotach strasznie nierównomiernie pracuję silnik tak jakby go zalewało ale opuściłem iglice maksymalnie w dół i nic.
Następnie pomyślałem, że gubi iskre na wolnych obrotach bo reakcja na gaz natychmiastowa. I tutaj pytanie jak mocno trzeba kręcić magnetem aby była iskra? Wykręciłem świece i kręciłem dosyć energicznie ale z różną siłą i raz była iskra raz nie było.
Jutro postaram się nagrać jakiś filmik.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.08.2018 18:27 przez KsD.)
|
|
10.08.2018 13:31 |
|
Podziękowania: |
|
Paul S.
Stały bywalec

Pojazd: s51 x3 & MZ TS
Dołączył: 13-01-2017
Liczba postów: 479
|
RE: Problem po rozgrzaniu
Wiesz co pożądany kop na starterze daje ,Ci iskrę. W elektroniku jest śrubka do ustawienia zakresu kiedy występuje iskra. W platynach wiadomo po kopniaku powinna być iskra. Coś go zalewa na ciepłym według mnie. (Jeszcze mniejsza dysza) Jest jeszcze opcja ,że po rozgrzaniu silnika któryś z elementów zapłonu traci Kontakt.
|
|
10.08.2018 23:24 |
|
Podziękowania: |
|
KsD
Stały bywalec

Pojazd: Simson S50 B2
Dołączył: 06-06-2015
Liczba postów: 330
|
RE: Problem po rozgrzaniu
Właśnie mnie dziwi, że dotychczas jeździłem na dyszy głównej 74 i wolne obroty trzymał i jeździło się dobrze. Świeca miała kolor kawy. Chociaż z odpalaniem był problem po rozgrzaniu.
Przyznam się, że już się odechciewa zamiast pojeździć wieczorem po całym dniu to więcej robi za eksponat.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.08.2018 10:10 przez KsD.)
|
|
11.08.2018 08:36 |
|
Podziękowania: |
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości