Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z kolankiem
Autor Wiadomość
bomBer Online
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 681
Reputacja: 6
Post: #1
Problem z kolankiem
Mam taki problem, że za nic nie mogę uszczelnić kolanka przy wydechu w swoim Simie.
Wszyściutko jest nowe, wydech 32mm.
Próbowałem już zakładać różne uszczelki: miedziane płaskie, miedziane "dmuchanie", aluminiowe, aluminiowe dmuchane. Kombinowałem z zakładaniem jednej uszczelki miedzy nakrętkę a faskę na kolanku oraz drugiej miedzy kolanko a cylinder(oryginalnie) i inne kombinacje - bez jednej uszczelki miedzy nakrętką a faską(myślałem, że większe tarcie i się nakrętka będzie trzymać w jednym miejscu).
Podkładka sprężysta zabezpieczające też nowa, zmieniałem też na oryginalną DDR(trochę inne te wypustki ma) i też nic nie pomagało. Nawet na sznurek do tłumików próblowałem.

Jak dokręce to jest niby wszystko okej, ale przejadę kilkanaście kilometrów i kolanko się luzuje i zaraz jest obrzygane spalinami.

Kiedyś jak miałem stary wydech i stary cylinder, to nie miałem tego problemu. Jedyna różnica która jest to nakrętka. Kiedyś miałem stalową, a teraz używam aluminiowej.

Myślałem też na tym, żeby zrobić nowe kolanko z flanszą na pierścienie tłokowe, ale jeszcze nad tym myślę jak to zrobić żeby nie wiercić cylindra żeby sprężyny zapiąć.

Jakieś sugestie jak uszczelnić ten wydech?
18.03.2020 21:37
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Paul S. Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: s51 x3 & MZes250
Dołączył: 13-01-2017
Liczba postów: 364
Reputacja: 11
Post: #2
RE: Problem z kolankiem
Jesteś pewien ,że nakrętka się luzuje? Za zwyczaj to pod wplywem trmperatury i wibracji ,te miedziane uszczelki się odksztaucają. Dlatego ogolnie zaleca sie przy nowej uszczelce dokręcic nakrętke cylindra po solidnym nagrzaniu wszystkiego i przejechaniu kilku km. ( oczywiscie przed dokręceniem trzeba poczekac az wszystko ostygnie). Jest kilka akcesoryjnych rozwiązań mocowania kolanka tłumika. Wysyłam przykladowy link dla zestawu mocowania tlumika w s53. Do tego potrzebne jest jeszcze kolanko ze specjalną flanszą. Wszystko jest uszczelnione gumową uszczelką. 100proc. Szczelne..
https://maxmoto.pl/nakretka-kolanka-uszc...79300.html

A tutaj tańsze rozwiązanie na luzującą sie nakrętke cylindra lepsze od oryginalnej podkładki :
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/obejm...simson-mza
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2020 22:48 przez Paul S..)
18.03.2020 22:35
Szukaj Cytuj
iksdelelel Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 08-04-2018
Liczba postów: 191
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Problem z kolankiem
Ja mam skręcone oryginalną nakrętką, trochę azbestu dookoła i na wydechu sprężyny i już nie cieknie zupełnie nic
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2020 22:44 przez iksdelelel.)
18.03.2020 22:43
Szukaj Cytuj
bomBer Online
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 681
Reputacja: 6
Post: #4
RE: Problem z kolankiem
No, nakrętka się luzuje, bo jak zauważe że cieknie, to z kolanka to normalnie jeszcze jeden obrót mogę zrobić nakrętką. Zapewne to od drgań, ale jak wspomniałem w starym zestanie nie miałem tego problemu oraz w innych simsonach które mają moi znajomi też nic się nie luzuje.

A co do tego os S53 to sprężyny gdzie się zaczepia?? Za cylinder, czy nakrętkę?
18.03.2020 22:48
Szukaj Cytuj
Paul S. Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: s51 x3 & MZes250
Dołączył: 13-01-2017
Liczba postów: 364
Reputacja: 11
Post: #5
RE: Problem z kolankiem
Sprężyny zawiesza się o cylinder (w otwory tych gum wyciszających) i o kolanko. Duzo tańszą opcją jest to zabezpieczenie na oryginalną nakrętkę
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/obejm...simson-mza
Obecnie posiadam to mocowanie :
https://www.zweirad-schubert.de/de/befes...hor-simson
Uważam ,ze mocowanie od s53 jest jednak lepsze.
Co do tego mocowania : to jest zestaw nakrętka plus sprężyny i uszczelki. Jedna miedziana pod tą dużą nakrętke i jedna gumowa bezposrednio na styk z kolankiem-
http://www.sklepy24.pl/sklep/suprabike_p...o-c32/4489

A tu kolanko do s53. (Akurat w wersji enduro)
https://www.jackmotors.pl/old-timer/kola...-chrom-org
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2020 23:16 przez Paul S..)
18.03.2020 23:00
Szukaj Cytuj
bomBer Online
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 681
Reputacja: 6
Post: #6
RE: Problem z kolankiem
Dzięki za odpowiedź.

Też kiedyś myślałem o tym mocowaniu od S53, ale nie wiedziałem co z tymi spręzynami, bo nie chcę wiercić cylindra. A powiedz mi jeszcze czy jest jakiś problem z "założeniem" tych sprężyn, czy są bardzo twarde, czy bez problemy się je założy używając np śrubokrętu. Jaki ty masz patent na to?
18.03.2020 23:29
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
bomBer Online
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 681
Reputacja: 6
Post: #7
RE: Problem z kolankiem
A jeszcze pytanko, czy ta uszczelka gumowa to się nie topi, czy coś?
19.03.2020 11:32
Szukaj Cytuj
Paul S. Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: s51 x3 & MZes250
Dołączył: 13-01-2017
Liczba postów: 364
Reputacja: 11
Post: #8
RE: Problem z kolankiem
Co do tych sprężyn od s53. Są dosyć twarde... w tym mocowaniu ,które mam aktualnie są o wiele miększe. Ja mam taki patent na montaż ogólnie wszystkich sprężyn w simsonie : biorę dwie stare sprężyny od stopki centralnej zapinam je o sprężyne i kolejno jedną za drugą no i naciągam całość nornalnie ręką. O wiele łatwiej w ten sposób naciągnąć i założyc sprężynę. Co do gumowej uszczelki to nie ,nie topi się.( jest zamocowana w takim rowku) Pamiętam ,że było trochę kombinowania z tymi sprężynami ale nie musiałem wiercić. Mam takie mocowanie od s53 ze sprężynami gdzieś w moich zbiorach ale tą uszczelke trzeba by wymienić bo używana.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.03.2020 17:29 przez Paul S..)
19.03.2020 16:10
Szukaj Cytuj
bomBer Online
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 681
Reputacja: 6
Post: #9
RE: Problem z kolankiem
No ja i tak muszę zamówić paczkę z JM, no i zależy mi na tym, żeby wszystko było nowe. No i chodzi też o to, żeby przy montażu nic nie zepsuć, zadrapać itd...
19.03.2020 17:29
Szukaj Cytuj
Paul S. Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: s51 x3 & MZes250
Dołączył: 13-01-2017
Liczba postów: 364
Reputacja: 11
Post: #10
RE: Problem z kolankiem
No to jak najbardziej Smile ja też tak mam ,ze jak jakaś cześć jest brudna albo zarysowa a to "razi" mnie w oczy Biggrin do tych zestawów jest dostepna (przeważnie dają w komplecie) -taka flansza do zamocowania standardowego kolanka do sprężyn. Ale ja wolałbym juz wymienic na kolanko od s53. Zresztą jak zadzwonisz do JM to Ci wszystko wytłumaczą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.03.2020 17:35 przez Paul S..)
19.03.2020 17:32
Szukaj Cytuj
Podziękowania: bomBer


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info