Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z odpaleniem silnika - jak sobie poradzić?
Autor Wiadomość
miro Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 07-05-2016
Liczba postów: 814
Reputacja: 24
Post: #1
Problem z odpaleniem silnika - jak sobie poradzić?
Spotykam się na forum z sytuacjami, kiedy po awarii, remoncie mimo wielu prób naprawy, silnik nie daje się uruchomić.
Szukacie przyczyny, wymieniacie część na nową i jeśli wszystko wraca do normy, to problem z głowy.

Jednak co robić jeśli kolejne wymiany części, regulacje nic nie dają?
Jak sobie w takim przypadku poradzić, jak z tego wybrnąć?

Na początek podstawy.
Silnik dwusuwowy do poprawnej pracy potrzebuje paru głównych elementów:
- odpowiedniego sprężania w cylindrze
- mocnej iskry w odpowiednim czasie
- paliwa
- powietrza
- wydechu spalin


Jeśli zabraknie jednego z nich, nasz Simek odmawia posłuszeństwa.
Jednak jest to na tyle prosty silnik, że nawet przy niewielkich złych ustawieniach wspomnianych elementów powinien jakoś działać.

W większości problemów wina leży po stronie elektryki, czyli źle przygotowanego kabla W/N, kąta wyprzedzenia, przerwy na platynkach, uszkodzeniach przewodów, modułów, zwarcia instalacji, itp.
Iskra ma być w odpowiednim momencie, bo bez tego z nawet najlepiej ustawionym gaźnikiem silnik nie odpali lub będzie źle pracował.

Co robić jak nie mamy już pomysłu na naprawę?
Otóż, w większości wypadków okazuje się, że przy wymianie części, naprawie popełniamy błąd, często bardzo banalny błąd, którego dodatkowo nie zauważamy lub cały czas powielamy.

Jak znaleźć błąd?
Najlepiej jeśli po rozgrzebaniu wszystkiego co się dało, regulacjach i kombinacjach, przywrócimy WSZYSTKIE USTAWIENIA: zapłonu i gaźnika, do ustawień fabrycznych i zaczniemy wszystko od początku.
To coś jak ponowna instalka systemu Windows.
Najpierw ładujemy do kompa podstawy, a potem przez instalacje poszczególnych składników, system pracuje lepiej i wydajniej.

Tak samo jest z silnikiem Simka.
Z założenia po przywróceniu wszystkiego do podstaw, powinien odpalić.
Może nie mieć mocy, strzelać, kopcić ale już mamy połowę problemu z głowy, bo to już kwestia regulacji.

Jeśli podstawy nic nie dają, gdzieś jest nasz błąd, a błąd znajdziemy eliminując wszystkie podzespoły, które są zbędne do uruchomienia silnika.

Zapłon: (sprawdzamy czy na kablu z magneta mamy prąd)
- przepinamy kable tak, aby kabel z magneta bezpośrednio zasilał cewkę (pomijamy kostki, stacyjkę, inne kable, zwarcia, etc)
- odłączamy kabel odpowiedzialny za gaszenie cewki (pomijamy, stacyjkę, zwarcie na kablach)
- bierzemy grubszy przewód prądowy tzw linkę, ściągamy po 2-3 cm izolacji z dwóch końców, wkładamy jeden koniec w cewkę, izolujemy taśmą żeby nas nie skopał prąd, a drugim końcem przewodu owijamy główkę świecy (pomijamy kabel W/N, fajkę)

Układ paliwowy:
- butelka z paliwem, wężyk i wpinamy się bezpośrednio w dopływ paliwa w gaźniku (pomijamy kranik, syf w zbiorniku, filtr paliwa, brak odpowietrzenia zbiornika)
- lub demontujemy gaźnik i wlewamy do cylindra pół kieliszka paliwa (eliminujemy uszkodzenie gaźnika)

Powietrze:
- ściągamy łącznik gaźnika z filtrem powietrza (eliminujemy filtr powietrza)

Wydech:
- demontujemy tłumik (pomijamy wadę tłumika, zapchanie lub uszkodzenie)

Jeśli po tych zabiegach silnik zapali, przywracamy po kolei, po jednej rzeczy których silnika pozbawiliśmy.
Jeśli po którymś elemencie przestanie działać ........mamy znaleziony błąd.

Jeśli mimo tego silnik ani zipnie, pozostało nam szukać usterki w mechanice
Może to być:
- uszkodzenie wału magneta,
- brak sprężania przez uszkodzenia tłoka, pierścieni, korbowodu itp.
- brak sprężania przez źle założoną głowicę, tzw przedmuch,
- brak sprężania przez uszkodzony gwint w głowicy,
- brak sprężania przez uszkodzony gwint świecy,
- ślizganie sprzęgła

Sprężanie możemy sprawdzić przykładając dość mocno palec do otworu na świecę i przy ruszaniu kopką palec powinno nam wypychać z otworu.
Przy założonej świecy, przesuwamy kopkę w dół i musi być wyczuwalny moment, w którym ciężko jest kopką ruszyć, a po chwili kopka przeskoczy i idzie lżej.

A jak i to wam nie pomoże, to zawsze możecie zapytać na forum. Biggrin

piwo
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.08.2016 00:12 przez miro.)
16.07.2016 01:53
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Jajo Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: S51 Enduro
Dołączył: 22-10-2014
Liczba postów: 340
Reputacja: 2
Post: #2
RE: Problem z odpaleniem silnika - jak sobie poradzić?
Super tutek Wink Z pewnością się przyda nie jednemu. Bardzo trafiony, po prostu gratulacje !
16.07.2016 23:10
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przyrządy do remontu silnika Simson Feberos 7 2,295 18.05.2018 19:49
Ostatni post: KsD
  Rozpoznanie silnika PiotrekSim 4 878 17.01.2018 04:18
Ostatni post: Leinad_DDR
  Niemiecki schemat silnika.Rodzaje łożysk,dopuszczalne luzy,"momenty" dokręcania jaroslaw97 1 1,104 11.11.2016 18:15
Ostatni post: Pablo.Onboard
Video Kompleksowe rozbieranie silnika w Simsonie (wideo) Kamilo93 12 10,704 29.10.2015 08:09
Ostatni post: zeflo
  Jak sprawdzić jak będzie wyglądał nasz Simson w innym kolorze KubsztixPL 8 8,052 05.09.2015 15:01
Ostatni post: dawerxd2

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info