Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.
Autor Wiadomość
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #1
Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.
Nie wiedziałem dokładnie czy to dobry dział. Jakiś czas temu kupiłem Simsona set 60/4 ze spawakiem (platyniarz) 1.8 przed GMP, gaźnik amal 19T. Na początku jeździł te 90km/h, zmieniłem raz na kilka kilometrów wydech na seryjny z lekkimi przeróbkami amatorskimi nie wiem dokładnie co było w nim robione przed kupnem w tym seryjnym wydechu, po zamontowaniu spawaka nie jeździł już tak jak wcześniej teraz jeździ około 79km/h. Teraz pytanie czy zmiana tłumika mogła coś zmienić z góry dziękuję. (przebieg sima to 4500 po remoncie).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.05.2021 13:58 przez Jakubin.)
16.05.2021 23:00
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 915
Reputacja: 16
Post: #2
RE: Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.
Nie ma takiej możliwości żeby podmiana wydechu na jakiś czas zmieniła cokolwiek w silniku. Być może to jakiś zbieg okoliczności - w dyszę główną wpadł kamyczek, przypchał się filtr powietrza, wysrał się simmering na wale itp.

BTW te 1,8mm przy wielokanałowcu ze spawakiem nie ma racji bytu. Pod każdy set trzeba indywidualnie stroić zapłon. U mnie przy spawaku musiałem ustawić prawie 3mm, bo poniżej 2mm w ogóle nie było mocy.

Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
17.05.2021 07:56
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Jakubin
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.
Rozumiem Qwet czyli tłumik nic nie zmienił, czyli może to być problem z niektórym z simeringów lub gaźnikiem, zapłonem? Niby na tym 1.8 jechał te 90 dziwne ale prawdziwe, czytałem na innych wątkach że ustawiają niektóre osoby na 1.6 i śmiga. Z tym ustawianiem zapłonu trzeba posłużyć się metodą prób i błędów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.05.2021 14:06 przez Jakubin.)
17.05.2021 08:50
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 915
Reputacja: 16
Post: #4
RE: Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.
Może być mnóstwo powodów. Nie wiem co się działo przez ten czas co jeździłeś na seryjnym tłumiku, mógł strzelić pierścień, rozszczelnić się głowica, wytrzeć krzywka przerywacza i mnóstwo innych rzeczy. Nie mam szklanej kuli żeby wróżyć.

Po każdej modyfikacji silnika warto skorygować zapłon. Jak nie masz hamowni to musisz robić to na czuja. Zaczynasz na przykład od 1,4mm, potem jedziesz w górę co 0,2mm i za każdym razem zapisujesz na kartce subiektywne odczucia.
Wygląda to na przykład w ten sposób:
1,4 - lipa jak smok
1,6 - troche lepiej ale nadal lipa
1,8 - zdecydowanie lepiej
2,0 - zaczął być mocny
2,2 - wyrywa kierownicę z rąk
2,4 - bez zmian
2,6 - bez zmian ale chyba już ciut słabszy
2,8 - zdecydowanie zaczyna być słabszy
3,0 - znacznie słabszy i chyba słyszałem spalanie stukowe
Przy takim rozkładzie powinieneś ustawić pomiędzy 2,2mm a 2,4mm.

Tak jak mówiłem u jednych silnik ma największą moc przy 1,4mm a u innych przy 3,0mm, to zależy od miliona czynników, nie da się tego obliczyć/wyznaczyć, zawsze trzeba regulować doświadczalnie.

1,8mm daje największą moc tylko przy cylindrze 50/2 DDR i tylko przy oryginalnej głowicy i tylko przy oryginalnym wydechu i tylko przy oryginalnym gaźniku i dyszach itp. Generalnie ustawiasz 1,8mm tylko jak masz wszystko fabryczne. A każda zmiana czegokolwiek przesuwa punkt max mocy, najbardziej zmieniają wielkość i ilość kanałów cylindra i układ wydechowy.

Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.05.2021 13:48 przez Qwet.)
17.05.2021 13:45
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Jakubin
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.
Dziękuję za wskazówki spróbuję to rozwiązać. Pierścień jest w porządku poniważ jakiś czas temu szpilkę cylindra zmieniałem bo się urwała na szczęście nie w karterze. A jak to wygląda z regulacją gaźnika odkręcam śrubę od mieszanki o 2.5 obrotu i bawię się iglicą?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.05.2021 15:12 przez Jakubin.)
17.05.2021 14:08
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 915
Reputacja: 16
Post: #6
RE: Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.
Bardzo szczegółowy tutorial o regulacji gaźnika BVF:
http://simsony.info/Thread-Regulacja-gaz...ecia-video

Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
17.05.2021 15:33
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Jakubin
R E K L A M A
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.
Czyli, regulacja Amala wygląda bardzo podobnie do BVF?
18.05.2021 09:14
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 915
Reputacja: 16
Post: #8
RE: Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.
Faktycznie, na początku tematu wspomniałeś, że masz gaźnik AMAL. Regulacja wiele się nie różni. Zobacz na przykład tu:
http://www.simsonrulez.fora.pl/simson,1/...34314.html

Poza tym całą wiedzę możesz znaleźć w internecie.
https://www.google.com/search?q=AMAL+reg...e&ie=UTF-8

Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
18.05.2021 09:23
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Jakubin
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.
Jeszcze raz dziękuję za pełną dawkę wiedzy na ten temat.
18.05.2021 09:26
Szukaj Cytuj
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #10
RE: Problem z regulacją gaźnika, zapłonu.
Jaka jest kolejność regulacji najpierw gaźnik do momentu aż go będzie prawie zalewać tzn. Reguluje zaczęło go zalewać więc zmniejszam dawkę, po gaźniku wyregulować zapłon?
18.05.2021 22:56
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Regulacja dopływu paliwa Simsonkls 5 168 19.04.2023 20:14
Ostatni post: twojstara1
  Jaki akumulator 12V do zapłonu DE / lub pokrewengo enes19 2 483 13.06.2022 21:07
Ostatni post: twojstara1
  Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T Jakubin 9 920 23.05.2022 21:36
Ostatni post: Jakubin
  Uszczelka gardziela gaźnika Amal adriano19921106 19 2,290 03.03.2022 14:43
Ostatni post: Qwet
  regulacja skrzyni Almen 15 10,581 25.05.2021 08:19
Ostatni post: piotrxxx11

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info