Ocena wątku:
- 0 Głosów - 0 Średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Problem z utrzymaniem zapalonego silnika w Simson S51B
|
Autor |
Wiadomość |
silos
Nowy

Pojazd: Sinson S51 B
Dołączył: 09-06-2019
Liczba postów: 7
|
Problem z utrzymaniem zapalonego silnika w Simson S51B
Dzień Dobry
W motocyklu Simson S51B kiedy silnik jest zimny po odpaleniu silnik działa jednak za chwilę słabnie i gaśnie sam pomimo dodawania gazu. Aby podtrzymać działanie silnika muszę kopać w starter.
Gaźnik wyczyszczony, iskra jest, świeca 75 mokra, przerywacz prawidłowo ustawiony na 0,4.
Z czego może wynikać gaśnięcie silnika po chwili od odpalenia ?
Dziękuję za wszelką pomoc w namierzeniu problemu.
Pozdrawiam
M.K.
|
|
13.06.2020 19:18 |
|
Podziękowania: |
|
bomBer
Stały bywalec

Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 941
|
RE: Problem z utrzymaniem zapalonego silnika w Simson S51B
Moim zdaniem to go zalewa i dlatego gaśnie. Pływak w gaźniku wyregulowany?
|
|
14.06.2020 08:44 |
|
Podziękowania: |
|
silos
Nowy

Pojazd: Sinson S51 B
Dołączył: 09-06-2019
Liczba postów: 7
|
RE: Problem z utrzymaniem zapalonego silnika w Simson S51B
Witam i dziękuję.
W silniku mechanik zamienił oryginalny gaźnik 16N3-4 na inny 16N1-12. Chciałem wstawić oryginalny ale tłoczek z iglicą już nie pasuje, a tego nie oddał.
Podgiąłem do góry wewnętrzną środkową blaszkę do góry (między dwoma zbiorniczkami z powietrzem) i teraz zapal. Chodzi ale muszę trzymać cały czas ssanie. Jak puszczę to gaśnie, dusi się i gaśnie. Wcześniej nie chodził na ssaniu jak i normalnie.
Dziękuję za pomoc.
M.K.
|
|
14.06.2020 10:17 |
|
Podziękowania: |
|
silos
Nowy

Pojazd: Sinson S51 B
Dołączył: 09-06-2019
Liczba postów: 7
|
RE: Problem z utrzymaniem zapalonego silnika w Simson S51B
P.S.
Po regulacji blaszek w pływaku teraz działa. Problem jest tylko taki, że po dodaniu gazu od razu dusi się. Trzeba powoli dodawać, odejmować aby rozpędził się.
Kondensator nowy, filtr powietrza także.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.06.2020 13:58 przez silos.)
|
|
14.06.2020 13:56 |
|
Podziękowania: |
|
silos
Nowy

Pojazd: Sinson S51 B
Dołączył: 09-06-2019
Liczba postów: 7
|
RE: Problem z utrzymaniem zapalonego silnika w Simson S51B
Witam
Kolor świecy jest brązowy. Jeszcze takiego koloru nie widziałem.
M.K.
|
|
14.06.2020 16:12 |
|
Podziękowania: |
|
Paul S.
Stały bywalec

Pojazd: s51 x3 & MZ TS
Dołączył: 13-01-2017
Liczba postów: 480
|
RE: Problem z utrzymaniem zapalonego silnika w Simson S51B
Spróbuj jeszcze obniżyć iglice na tłoczku gaźnika i sprawdź czy będzie jakas różnica. 16n3-4 ma inną iglice i ogónie jej mocowanie w tloczku w porównaniu do 16n1.. Przypuszczam ,że ten mechanik raczej założył własciwą iglice i tloczek?
|
|
15.06.2020 16:01 |
|
Podziękowania: |
|
silos
Nowy

Pojazd: Sinson S51 B
Dołączył: 09-06-2019
Liczba postów: 7
|
RE: Problem z utrzymaniem zapalonego silnika w Simson S51B
Witam.
Obniżyłem maksymalnie iglicę i teraz po odpaleniu i na jeździe testowej jest OK. Już się nie dusi po dodaniu szybko gazu.
Korzystając z okazji dopytam tylko:
Jeżeli przy zmianie biegów z 1 na 2 nie ma żadnego przeskoku wyczuwalnego stopą tak aby stwierdzić, że drugi bieg wskoczył to z czego to może wynikać ? Trochę lepiej jest przy przełączaniu z 2 na 3. Czy przy tak starym motorze wyrobiona może być jakaś zębatka ?
Sprzęgło jest w porządku.
Dziękuję.
M.K.
|
|
16.06.2020 20:48 |
|
Podziękowania: |
|
Paul S.
Stały bywalec

Pojazd: s51 x3 & MZ TS
Dołączył: 13-01-2017
Liczba postów: 480
|
RE: Problem z utrzymaniem zapalonego silnika w Simson S51B
Zębatka / tryb w simie raczej nie ulega wytarciu - mocne są. Bardziej obstawialbym - beczke wybierak skrzyni albo kose. - Części proste do wymiany w razie czego. Ale jezeli drugi bieg nie wyskakuje to wszystko jest ok - ew można by sie pobawic w regulacje skrzyni.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.06.2020 05:05 przez Paul S..)
|
|
17.06.2020 05:03 |
|
Podziękowania: |
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości