Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem ze składem mieszanki w BVF 16 1-11.S51
Autor Wiadomość
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #1
Problem ze składem mieszanki w BVF 16 1-11.S51
Cyl zwykły 60cm.Na starym BVF 1-11 DDR dysza 72 śrubkę składu mieszanki miałem wykręconą 1-2 obroty. Ponieważ gaźnik mi od dwóch dni wariował postanowiłem go zdemontować i przejrzeć. Na jego miejsce założyłem nowy MZA 1-11. Iglica na środkowym,na górnym gorzej się zbierał od dołu. Zdecydowanie poczułem przyrost mocy przy ruszaniu i wyższe wkręcanie się na obroty/większa prędkość na poszczególnych biegach niż przedtem. Na 4 biegu się nie rozpędzałem do końca bo brakło ulicy. Objawy na nowym gaźniku są takie że często długo schodzi z obrotów. Raczej nie dostaje lewego powietrza gdyż jak zejdzie to trzyma dosyć fajnie niskie obroty. Świeca ma kolor jasnej kawy z mlekiem. Ale zastanawia mnie to że śrubkę od składu mieszanki mam wkręconą prawie na maksa. Obecnie jest odkręcona tylko pół obrotu a gdy ją dokręcę do końca to się wydaje że jest lepiej,obroty rosną. Mam wrażenie że śrubka ta chciała by być jeszcze trochę wkręcona ale nie ma takiej możliwości. Czyli silnik dostaje za dużo powietrza jeszcze ,w stosunku do paliwa-czyli uboga mieszanka- i przy takiej mieszance są często objawy powolnego schodzenia z obrotów/przeszukałem fachowe fora. Skoro mieszanka jest jeszcze za uboga a brak jest dalszej regulacji to co można zrobić,wszystko wskazuje zbyt dużą ilość powietrza. I czemu się tak dzieje skoro na starym gaźniku regulacja była ok ,choć jest on dosyć zużyty już? Zmienić dyszę itp? Gaźnik z JM,dysze ponoć standardowe.
04.12.2016 19:13
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
arturwietnam Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 617
Reputacja: 49
Post: #2
RE: Problem ze składem mieszanki w BVF 16 1-11.S51
Na początek przełóż dysze ze starego gaźnika.

W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
04.12.2016 20:39
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #3
RE: Problem ze składem mieszanki w BVF 16 1-11.S51
(04.12.2016 20:39 )arturwietnam napisał(a):  Na początek przełóż dysze ze starego gaźnika.

Ale którą?Dysze w tym starym są też pewnie zużyte.Chyba że w tym nowym są inne dysze.Ale dlaczego się kończy regulacja składu mieszanki?
04.12.2016 20:41
Szukaj Cytuj
Pawelek01 Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: simson 80/4/3 :D
Dołączył: 04-11-2015
Liczba postów: 1,426
Reputacja: 59
Post: #4
RE: Problem ze składem mieszanki w BVF 16 1-11.S51
jarosław coś ci powiem miałem BVF china i śróbka mieszanki była całe życie wkręcona do oporu a świeca była sucha Xd jak coś to mam gaźnik BVF 16-11 ale bez pływaka (sam korpus z dyszami)
04.12.2016 20:49
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #5
RE: Problem ze składem mieszanki w BVF 16 1-11.S51
To jest nowy MZA z JM,a stary DDR muszę zregenerować.Wkręcona śrubka to nie problem,problem to to że długo z obrotów schodzi,ale jak zejdzie to trzyma wolne.Na forach motocyklowych piszą że to objaw ubogiej mieszanki/za dużo powietrza,ale mi się już zakres skończył z regulacją.
04.12.2016 21:18
Szukaj Cytuj
arturwietnam Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 617
Reputacja: 49
Post: #6
RE: Problem ze składem mieszanki w BVF 16 1-11.S51
Dysze z nowych gaźników czasami mają inny rozmiar niż w oryginałach, spotkałem się już z 3 takimi przypadkami, porównując wizualnie: dysza wysokich obrotów była większa od oryginału zaś dysza biegu jałowego-mniejsza, proponuję ci zamienić właśnie dyszę biegu jałowego, ja nawet czasami zamieniałem także śrubkę regulacji mieszanki ze starego gaźnika tam również występowały różnice.

W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
04.12.2016 22:06
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #7
RE: Problem ze składem mieszanki w BVF 16 1-11.S51
(04.12.2016 22:06 )arturwietnam napisał(a):  Dysze z nowych gaźników czasami mają inny rozmiar niż w oryginałach, spotkałem się już z 3 takimi przypadkami, porównując wizualnie: dysza wysokich obrotów była większa od oryginału zaś dysza biegu jałowego-mniejsza, proponuję ci zamienić właśnie dyszę biegu jałowego, ja nawet czasami zamieniałem także śrubkę regulacji mieszanki ze starego gaźnika tam również występowały różnice.

To właśnie tak wygląda że dysza biegu jałowego jest za mała,dlatego nie mam już regulacji.Ale w BVF jest dysza główna,ssania i powietrza-ta odpowiada za skład mieszanki i są tylko dwa rozmiary 35 i 40.W moim gażniku niby powinna być 35 ale jaka jest to nie wiem,zresztą nawet jak jest 35 to może być mniejsza od oryginału, tak?W starym była oryginalna 35 i chodziło.Jest za dużo powietrza którego nie idzie już wyregulować lub za mało paliwa tak można wnioskować.Czyli dysza tak zwana powietrzna,odpowiedzialna za bieg jałowy,gdy będzie zasysała za mało paliwa z komory w stosunku do powietrza, to też mieszanka będzie uboga.

Czyli jeśli jest w środku dysza powietrza 35,tak przynajmniej podaje opis gaźnika to trzeba by ją wymienić na 40.Tak to rozumuję.Dysza jest nazwana powietrzną a jest odpowiedzialna za dostarczanie paliwa na niskich obrotach,i gdy paliwa daje mało to także chce mało powietrza a regulacja się skończyła.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.12.2016 22:40 przez jaroslaw97.)
04.12.2016 22:19
Szukaj Cytuj
arturwietnam Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 617
Reputacja: 49
Post: #8
RE: Problem ze składem mieszanki w BVF 16 1-11.S51
Tak jak piszesz.

W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
05.12.2016 12:17
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #9
RE: Problem ze składem mieszanki w BVF 16 1-11.S51
A jak wymiana tej dyszy na większą nie pomoże to co wtedy?
Gdyby puszczały uszczelniacze to wolne obroty będą itd?Bo obroty niby trzyma ,a kopa ma większego na tym gaźniku,dobrze śmiga.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.12.2016 12:20 przez jaroslaw97.)
05.12.2016 12:20
Szukaj Cytuj
arturwietnam Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 617
Reputacja: 49
Post: #10
RE: Problem ze składem mieszanki w BVF 16 1-11.S51
U mnie jak padł uszczelniacz od strony zapłonu to simek miał bardzo wysokie, jałowe obroty i brak siły do jazdy, jeśli po wymianie dysz, sytuacja się nie zmieni to porostu ten gaźnik tak ma.

Ewentualnie jeszcze jedno mam pytanie: masz plombę na tym owalnym otworze na króćcu od strony filtra ?

W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
06.12.2016 10:31
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jaki olej do mieszanki? Filip51 11 1,226 21.09.2019 10:04
Ostatni post: trzciniak91
  Regulacja iglicy, a skład mieszanki Simsonmaniacc 3 842 04.04.2018 21:15
Ostatni post: Grzegrzyk
  Olej do mieszanki Arexu 8 1,383 01.07.2017 12:26
Ostatni post: Arexu
  Jaka jest trwałość oleju do mieszanki?Ile może przestać oryginalnie zamknięty? jaroslaw97 5 1,423 13.06.2016 17:20
Ostatni post: miro
  Castrol 2T do mieszanki,proszę o opinie. jaroslaw97 4 1,463 08.05.2016 16:58
Ostatni post: jaroslaw97

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info