Witam
Chciałbym wam zaprezentować bardzo prosty sposób na ustawienie wyprzedzenia zapłonu, który MOŻE się przydać jeśli nie macie stroboskopu, możemy w ten sposób ustawić zapłon na prawdę dokładnie, u mnie wyprzedzenie wynosiło tyle samo po zmierzeniu stroboskopem i moim sposobem.
Na początek powiem że ustawiałem zapłon w simsonie SR50, platynki.
Co nam będzie potrzebne ?
- Żarówka
- Kabel
- Suwmiarka / Głębokościomierz
- Klucze
- Chęci do pracy
Przejdźmy do poradnika:
1. Odkręcamy prawą pokrywę silnika w simsonie i naszym oczom ukazuje się magneto.
2. Za pomocą ściągacza zdejmujemy je - nie polecam prób bez ściągacza, może się to skończyć pokrzywieniem magneta.
3. Widzimy teraz iskrownik, z niego biegnie kabel do Mostku gretza, z tego co pamiętam będzie on na mostku po prawej stronie na samej górze. Wypinamy go, robimy przedłużkę z kabla do naszej żarówki.
4. Odkręcamy świecę z naszej głowicy.
5. Gdy żarówkę z 'naszym kabelkiem' podłączymy pod akumlator nie będzie świecić* gdy będziemy kręcić magnetem w pewnym momencie zacznie świecić - to jest nasz punkt, w którym platynki zaczynają się otwierać.
6. Kręcimy magnetem, gdy żarówka zacznie się świecić mierzymy głębokościomierzem odległość tłoka do naszego punktu odniesienia.
7. Natępnie obracamy magnetem do momentu gdy następuje GMP i mierzymy odległość tłoka do naszego punktu odniesienia.
8. Odejmujemy wyniki i mamy nasze wyprzedzenie
9. Teraz popuszczamy śrubkę u góry i na dole iskrownika i kręcimy nim w lewo/prawo zależnie od tego czy chcemy wyprzedzić czy opóźnić zapłon.
W moim przypadku ustawiłem zapłon na 1,6 - na prawdę szybko
Jeśli zauważyłeś jakieś błędy w poradniku / uważasz że jest bez sensu, napisz! Każda opinia się liczy.
*Nie pamiętam już czy cały czas będzie świecić i podczas otwierania gasnąć czy odwrotnie.
Chciałbym wam zaprezentować bardzo prosty sposób na ustawienie wyprzedzenia zapłonu, który MOŻE się przydać jeśli nie macie stroboskopu, możemy w ten sposób ustawić zapłon na prawdę dokładnie, u mnie wyprzedzenie wynosiło tyle samo po zmierzeniu stroboskopem i moim sposobem.
Na początek powiem że ustawiałem zapłon w simsonie SR50, platynki.
Co nam będzie potrzebne ?
- Żarówka
- Kabel
- Suwmiarka / Głębokościomierz
- Klucze
- Chęci do pracy
Przejdźmy do poradnika:
1. Odkręcamy prawą pokrywę silnika w simsonie i naszym oczom ukazuje się magneto.
2. Za pomocą ściągacza zdejmujemy je - nie polecam prób bez ściągacza, może się to skończyć pokrzywieniem magneta.
3. Widzimy teraz iskrownik, z niego biegnie kabel do Mostku gretza, z tego co pamiętam będzie on na mostku po prawej stronie na samej górze. Wypinamy go, robimy przedłużkę z kabla do naszej żarówki.
4. Odkręcamy świecę z naszej głowicy.
5. Gdy żarówkę z 'naszym kabelkiem' podłączymy pod akumlator nie będzie świecić* gdy będziemy kręcić magnetem w pewnym momencie zacznie świecić - to jest nasz punkt, w którym platynki zaczynają się otwierać.
6. Kręcimy magnetem, gdy żarówka zacznie się świecić mierzymy głębokościomierzem odległość tłoka do naszego punktu odniesienia.
7. Natępnie obracamy magnetem do momentu gdy następuje GMP i mierzymy odległość tłoka do naszego punktu odniesienia.
8. Odejmujemy wyniki i mamy nasze wyprzedzenie
9. Teraz popuszczamy śrubkę u góry i na dole iskrownika i kręcimy nim w lewo/prawo zależnie od tego czy chcemy wyprzedzić czy opóźnić zapłon.
W moim przypadku ustawiłem zapłon na 1,6 - na prawdę szybko
Jeśli zauważyłeś jakieś błędy w poradniku / uważasz że jest bez sensu, napisz! Każda opinia się liczy.
*Nie pamiętam już czy cały czas będzie świecić i podczas otwierania gasnąć czy odwrotnie.