Witam, wpadł mi do głowy pomysł zasilenia świateł z akumulatora.
Często muszę wracać do domu w nocy, po krętych i nieoświetlonych drogach a żarówka H4 12V 35/35W nie daje rady na 2 biegu dobrze oświetlić drogi (co chwilę muszę hamować i takie tam... więc cewka nie wyrabia).
Dlatego zastanawiam się czy nie zrobić przełącznika świateł gdzieś w schowku i w razie potrzeby przełączyć na porządne światła.
Znalazłem w domu już nawet odpowiedni przełącznik:
Ale mam wątpliwości czy kable i aku wyrzyma takie obciążenie? Wracam do domu jakieś 15-20 minut, zero kierunkowskazów czasami światło STOP (większość czasu hamuje przodem).
Na wiosnę zakupiłem żelowy aku marki Yuasa NP7-12 AGM 7Ah 12V, pojemność trochę większa niż powinna być ale ostatnio spaliła mi się Elba - o ta: http://bit.ly/2cWTMgb
I zamierzam kupić troszkę lepszą Elbę, za podobną cenę, ale chociaż produkcji PLITZ, a nie China jak na JM (nowa instalacja, wszystko działało przez niecały rok i Elba oddała ducha + zagotowała poprzedni kwasowy aku).
ELBA od PLITZ ma prąd ładowania 5A więc to 2 razy więcej niż w poprzedniej (2,5A) i może da radę utrzymać napięcie akumulatora. https://www.akf-shop.de/elba-12v-2x-21w-...0-1/a-828/
Jak myślicie? Zda to egzamin?
Często muszę wracać do domu w nocy, po krętych i nieoświetlonych drogach a żarówka H4 12V 35/35W nie daje rady na 2 biegu dobrze oświetlić drogi (co chwilę muszę hamować i takie tam... więc cewka nie wyrabia).
Dlatego zastanawiam się czy nie zrobić przełącznika świateł gdzieś w schowku i w razie potrzeby przełączyć na porządne światła.
Znalazłem w domu już nawet odpowiedni przełącznik:
Ale mam wątpliwości czy kable i aku wyrzyma takie obciążenie? Wracam do domu jakieś 15-20 minut, zero kierunkowskazów czasami światło STOP (większość czasu hamuje przodem).
Na wiosnę zakupiłem żelowy aku marki Yuasa NP7-12 AGM 7Ah 12V, pojemność trochę większa niż powinna być ale ostatnio spaliła mi się Elba - o ta: http://bit.ly/2cWTMgb
I zamierzam kupić troszkę lepszą Elbę, za podobną cenę, ale chociaż produkcji PLITZ, a nie China jak na JM (nowa instalacja, wszystko działało przez niecały rok i Elba oddała ducha + zagotowała poprzedni kwasowy aku).
ELBA od PLITZ ma prąd ładowania 5A więc to 2 razy więcej niż w poprzedniej (2,5A) i może da radę utrzymać napięcie akumulatora. https://www.akf-shop.de/elba-12v-2x-21w-...0-1/a-828/
Jak myślicie? Zda to egzamin?
Simson S51/1 B '82 Almot+MZA 50ccm 4B Platyna 12V
Jawa 50 Mustang 223p '79 Almot 50ccm 3B Platyna 12V
Jawa 50 Mustang 223p '79 Almot 50ccm 3B Platyna 12V