Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przeróbka wydechu S51
Autor Wiadomość
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,850
Reputacja: 49
Post: #1
Przeróbka wydechu S51
Czytałem artykuł na temat przeróbek na Ao1 itp.I była tam opcja tego typu - wywalamy całkowicie wkład tłumika i bierzemy dekiel od puszki pasty po butach,wiercimy w nim otwór takiej średnicy jak rurka w stożku i w ciskamy na ten stożek/tą rurkę.Ma to polepszyć odbicie fali w przypadku gdzie stożek jest z otworami(jest wersja bez otworów i wtedy ta pokrywka nie potrzebna bo stożek jest pełny).I drugą pokrywkę wciskamy w końcówkę tłumika,na równo z rurką w końcówce wydechu-to ma spowodować wylot bez pośrednio spalin a nie zawirowania na końcu tłumika.Gdy stożek ma otwory to nie ma odbicia na nim za bardzo i fala idzie aż do wkładu.To rozwiązanie jest ponoć lepsze niż wiercenie otworów w wkładzie itd.
A jak by spróbować na ten stożek z otworami położyć kawałki blachy/wyprofilowane i je wewnątrz spawnąć/po cheftać?A może całkowicie wywalić stożek z otworami i wcisnąć pokrywkę tak jak na foto.Wtedy fala nie ma żadnych zakłóceń przechodząc przez dziurawy stożek tylko od razu dociera do przegrody(coś jak w jawie 50.Co wy na to?


Załączone pliki Miniatury
   
04.05.2017 19:32
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Komprecha Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 31-07-2014
Liczba postów: 116
Reputacja: 6
Post: #2
RE: Przeróbka wydechu S51
Stożek musi przepuszczać część spalin i dlatego ma dziurki. Tym co chcesz zrobić uzyskasz efekt odwrotny do wiercenia 2 otworów fi10 we wkładzie, które ten przepływ spalin mają ułatwić. W jednym temacie pisałem Ci z resztą jak zrobić seryjny tłumik.
05.05.2017 08:51
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,850
Reputacja: 49
Post: #3
RE: Przeróbka wydechu S51
(05.05.2017 08:51 )Komprecha napisał(a):  Stożek musi przepuszczać część spalin i dlatego ma dziurki. Tym co chcesz zrobić uzyskasz efekt odwrotny do wiercenia 2 otworów fi10 we wkładzie, które ten przepływ spalin mają ułatwić. W jednym temacie pisałem Ci z resztą jak zrobić seryjny tłumik.

Jak przepuszcza część spalin to co to za odbicie? A kolejna sprawa że nie musi przepuszczać bo w oryginalnym DDR miałem właśnie ten stożek pełny i nie było wkładu a wcale głośniej nie chodził niż ten MZA.Sprzedałem zaraz po kupnie moto bo był w fatalnym stanie,malowany przez poprzedniego właściciela i same wgnioty.
Czyli dając dekiel od puszki powoduje coś podobnego jak by stożek był pełny a wywalając wkład ułatwiam wylot spalin.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017 17:05 przez jaroslaw97.)
05.05.2017 17:03
Szukaj Cytuj
Komprecha Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 31-07-2014
Liczba postów: 116
Reputacja: 6
Post: #4
RE: Przeróbka wydechu S51
W oryginalnym tłumiku też były dziurki. Pewnie nie zauważyłeś bo był nagar (albo był po jakimś majstrze). Ehh, masz sprawdzone schematy jak przerobić tłumik, kilka razy dostałeś odpowiedź no i jak grochem o ścianę. Kombinujesz jak koń po górę i zadajesz bezsensowne pytania. Chłopie, zacznij czytać ze zrozumieniem, nie masz pięciu lat!
05.05.2017 20:14
Szukaj Cytuj
Grego525 Niedostępny
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson & Honda
Dołączył: 13-11-2016
Liczba postów: 79
Reputacja: 1
Post: #5
RE: Przeróbka wydechu S51
Przeróbka na SP04 polega m.in na "usunięciu" dziurek ze stożka. Dawniej przerabiałem tłumiki forumowiczom na dwa sposoby. Owijałem stożek blachą, albo zwijałem nowy stożek z blachy. Drugi sposób jest lepszy pod tym względem, że można zmienić kąt stożka.

Cylinder - 90/4/2/2 by Grego525 + tłok Meteor
Gaźnik - Amal 21T + dysza 80
Zapłon - Ducati Energia + stator LFK
Wydech - SP04 + kolanko fi32
Skrzynia - 5b long
Zębatka zdawcza - 17z
Spalanie - ... l/100km
Przyspieszenie 0-50km/h - ...
Prędkość max - ...
Zasięg na jednym zbiorniku - ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017 21:06 przez Grego525.)
05.05.2017 21:05
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,850
Reputacja: 49
Post: #6
RE: Przeróbka wydechu S51
(05.05.2017 20:14 )Komprecha napisał(a):  W oryginalnym tłumiku też były dziurki. Pewnie nie zauważyłeś bo był nagar (albo był po jakimś majstrze). Ehh, masz sprawdzone schematy jak przerobić tłumik, kilka razy dostałeś odpowiedź no i jak grochem o ścianę. Kombinujesz jak koń po górę i zadajesz bezsensowne pytania. Chłopie, zacznij czytać ze zrozumieniem, nie masz pięciu lat!

Nie było dziurek,był czysty-oryginalny z 86r.I byłem rozczarowany gdy dostałem MZA z dziurkami

(05.05.2017 21:05 )Grego525 napisał(a):  Przeróbka na SP04 polega m.in na "usunięciu" dziurek ze stożka. Dawniej przerabiałem tłumiki forumowiczom na dwa sposoby. Owijałem stożek blachą, albo zwijałem nowy stożek z blachy. Drugi sposób jest lepszy pod tym względem, że można zmienić kąt stożka.

Czy w tym przypadku ,gdybym nie przesuwał stożka tylko go obwinął to coś zmieni?Albo wersja że wciskam pokrywkę z puszki po paście i wywalam wkład?


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017 21:58 przez jaroslaw97.)
05.05.2017 21:55
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Grego525 Niedostępny
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson & Honda
Dołączył: 13-11-2016
Liczba postów: 79
Reputacja: 1
Post: #7
RE: Przeróbka wydechu S51
Coś zmieni. Próbuj. Owijaj. Tylko stożka nie wywalaj. A z tymi pokrywkami to daj sobie spokój.

Cylinder - 90/4/2/2 by Grego525 + tłok Meteor
Gaźnik - Amal 21T + dysza 80
Zapłon - Ducati Energia + stator LFK
Wydech - SP04 + kolanko fi32
Skrzynia - 5b long
Zębatka zdawcza - 17z
Spalanie - ... l/100km
Przyspieszenie 0-50km/h - ...
Prędkość max - ...
Zasięg na jednym zbiorniku - ...
05.05.2017 22:03
Szukaj Cytuj
McMichael99 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51 E
Dołączył: 18-02-2017
Liczba postów: 71
Reputacja: 2
Post: #8
RE: Przeróbka wydechu S51
Polecam samemu zrobić stozek z nierdzewki 0.5 do tego stinger czyli krótka lufka na końcu stożka i jest poprawa, wtedy działa jak dyfuzor czyli doładowuje, szczególnie w wyższych obrotach, zdecydowanie polecam, sam sprawdzałem

Mój sim s70 enduro Szczerbol:
- cylinder 70/4/3 mk2 24/34
- tłok ZT-tuning 2p
- głowica almot s70
- wał MZA s70 bez wypełniaczy
- łożyska NTN
- sprzęgło s51 na docisku 1.6 z dekielkiem oporowym
- spawak górny by Garry
- zapłon Ducati Energia
29.03.2018 12:34
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 698
Reputacja: 12
Post: #9
RE: Przeróbka wydechu S51
Powiem wam tak że mój wydech mza zwykły nie miał "dziurek ze stożka" w przeciwieństwie do wydechu prod. DDR

Mój endurak
29.03.2018 12:53
WWW Szukaj Cytuj
Simson3k Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 19-03-2018
Liczba postów: 162
Reputacja: 1
Post: #10
RE: Przeróbka wydechu S51
Ja miałem nowej produkcji węgry? Bodajże ,to nie było wogóle stożka tylko blacha z dwoma dziurami. Osłabiało mi to strasznie sima.
29.03.2018 16:55
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pytanie dotyczące wydechu MZA ,oraz Węgry. Simson3k 6 395 08.05.2018 08:17
Ostatni post: Simson3k
  PRZERÓBKA CYLINDRA SIMSON 9 / 10 KANAŁÓW SKYLEX 1 223 10.03.2018 12:37
Ostatni post: simson514
  Zmiana kolana w wydechu z 28mm na 32mm.S51 jaroslaw97 1 353 16.01.2018 20:46
Ostatni post: Paul S.
  S51.Zmiana wydechu na FI32,czy warto? jaroslaw97 11 1,465 06.09.2017 21:52
Ostatni post: adriano19921106
  Warto pchać się w koszty/przeróbka z 60/4 na 70/4 ? jaroslaw97 4 516 25.06.2017 08:58
Ostatni post: jaro5

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info