Witam wszystkich czytających i pomagających w potrzebie. Pacjent to Schwalbe aczkolwiek silnik S50. Zapłon, stator, magneto oryginał z 77r.
Problem pojawia się w czasie kiedy jest załączone tylnie światło pozycjne 6V, 5W i stop 6V,18W, światła przygasają. W przypadku kiedy światła tylne są włączone samodzielnie wszystko działa poprawnie. Cewka ma dwa uzwojenia. Jedno uzwojenia jest odpowiedzialne za światła stop i pozycje drugie za ładowanie aku. Cewka w schemacie jest opisana jako 18W a wspólne obciążenie świateł to 23W i tu mnie to zastanowił.. .Co ciekawe że przy stosowanej prądnicy przy podniesieniu obrotów światła nadal są przygaśnięte. Na tą chwilę zastosowanie żarówki stopu 10W i pozycji 5W rozwiązało problem i tylnie oświetlenie nie przygasa.
Moje spostrzeżenia czy też ingerencje.
W czasie reanimacji Schwalbe z tego co pamiętam coś mi nie pasowało z ładowanie aku, pomiar na wolnych obrotach pokazał 0,7V.Nie pamiętam jakie były wskazania miernika na wyższych obrotach ale coś było nie tak i zmieniłem regulator na współczesny Pilz. Numerycznie regler się zgadzał z oryginałem. Z tego co pamiętam kolory przewodów były zmienione aczkolwiek nie przysporzyło mi to większych problemów przy podłączeniu.
Wątpliwe bym się pomylił przy podłączeniu regulatora, masa również jest dodana do świateł. Kiedyś czytałem o magnesach i ponoć z czasem czy też przez jakąś ingerencje tracą swoją efektywność ale w tym przypadku cewka świetna jak zapłonowa działa poprawnie.
Pytanie do Was drodzy Simsonowcy, co sądzicie...?
Co jest uszkodzone?
Gdzie błąd?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
cagiva napisał(a):W przypadku kiedy światła tylne są włączone samodzielnie wszystko działa poprawnie.
Jak włączyłeś światło tylne osobno (nie włączając przednich)?
Nie zamieniłeś szaro-czerwonego z czerwono-białym (który może być brudny i wyglądający na szary)?
Spróbuj odłączyć szaro-czerwonego i żółto-czerwony i podłączyć żarówkę 18W między szaro-czerwony a masę. Zobacz jak mocno świeci i czy przygasa po włączeniu przednich.
Przednie świata mijania są zasilane z innej cewki i działają poprawnie, aczkolwiek załanczane są jednocześnie z tylnymi w pozycji 2 stacyjki
Sprawdzę trop z kolorami, miało by to sens....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.06.2020 05:59 przez cagiva4.)
cagiva4 napisał(a):Przednie świata mijania są zasilane z innej cewki i działają poprawnie, aczkolwiek załanczane są jednocześnie z tylnymi w pozycji 2 stacyjki
Wiem, dlatego się zastanawiam jak łączyłeś je osobno. Odpiąłeś przednie?
Piszę tylko o problemie tylnej lampy. Osobno, czyli samo światło stop które działa samodzielnie bez świateł mijania na pozycji 1 stacyjki i również samo światło mijania tylne bez wł. światła stopu. Myślę że nie popełniłem błędy w podłączaniu przewodu biało/czerwony i szaro/czerwony aczkolwiek za kilkanaście godzin to zweryfikuję. Świato przednie z żarówką 6V 15W jeżeli byłoby zasilane z cewki 18W powinno świecić bardzo jasno a jest normalnie.
Mam ogromną prośbę o pomiar oporu żarówek 6V 5W i 6V 18.Trop kolejny to żarówka opisana 6V a jest 12voltowa.
Chciałbym również uzyskać odpowiedź ile realnie można obciążyć cewkę 18W tzw.stop/ładowanie?
W obecnej konfiguracji instalacji i urządzeń Schwalbe tak wyszło z fabryki. Jestem przekonany że lampa tylna nie powinna aż tak mocno przygasać.
Dodając wszystkie żarówki tj. 18W, 5W i podświetlenie licznika gdzie schematowo 0,6W realnie myślę że 2W, wynik 25W. Jak dla mnie dużo za dużo. W kolejnych wersjach Schwalbe cewka tzw. stop/ładowanie została zastąpiona 21W przy zastosowaniu tych samych żarówek. W takiej konfiguracji ma to bliższą racje bytu.
Zdaję sobie sprawę że Schwalbe na naszym rynku to motorek niszowy i trudno uzyskać jakieś informacje. Moje pytania kieruję również do właścicieli, użytkowników S50 gdzie silnik był montowany taki sam. Możliwe że również była zastosowana z początku produkcji cewka 18W...
Niestety nie mam pod ręką żarówek 6V.
A co do cewek to sam nie wiem przy jakich obrotach i jakich obciążeniach oni podają te moce jakie one osiągają.
Nie wiem jakie one mają charakterystki, ale ich napięcie silnie spada pod obciążeniem.
A próbowałeś ominąć dławik (połączyć osobnym kablem 59 ze stykiem potrójnym)?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.06.2020 00:22 przez IFA_1988.)
Chciałem wykluczyć potencjalne zwarcie w dławiku, tylko w ramach sprawdzania, nie na stałe.
A próbowałeś już odłączać szaro-czerwony i żółto-czerwony i podłączyć żarówkę 18W między szaro-czerwony a masę?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.06.2020 12:24 przez IFA_1988.)
Wszystko sprawdziłem. Przewód szaro/czerwony podłączony prawidłowo, zasila tylną lampę. Żarówki również wykluczyłem zmieniając w różnej konfiguracji. Nie sprawdziłem podświetlenia licznika ile wat zabiera ale jestem przekonany że 2-5W. Obciążenie cewki 18W mocą 25W powoduje przeciążenie i gaśnięcie świateł. Zostosowane wcześniejsze rozwiązanie czyli stop 10W, światło pozycyjne 5W i 2-5W podświetlenie działa i w tej sytuacji zatwierdzam ostatecznie. Niestety niedosyt pozostaje.
Dzięki za wymianę kilku zdań i oczekuję na dalszą rozmowę w temacie.