28.07.2022, 22:03
Simson ciągle psuje mi świece na platynach 12V zapłon wyregulowany ust. prawidłowo na świecy zrobię ponad 100km i zaczyna przerywać strzelać z gaźnika, tłumika założę nową i jest okej i tak od nowa
28.07.2022, 22:03
Simson ciągle psuje mi świece na platynach 12V zapłon wyregulowany ust. prawidłowo na świecy zrobię ponad 100km i zaczyna przerywać strzelać z gaźnika, tłumika założę nową i jest okej i tak od nowa
28.07.2022, 22:05
Wadliwy układ zapłonowy
28.07.2022, 22:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.07.2022, 22:53 przez twojstara1.)
HeronixHD szybka i treściwa odpowiedź.
Układ zapłonowy do dupy. Wymień na elektroniczny NIE polecam lfk.
28.07.2022, 22:53
Pisałem o tym już wiele razy w innych tematach.
O co chodzi z tym psuciem się świec?? Już tłumaczę. Otóż, kiedy świeca jest nowa, jest idealnie czysta i wykazuje praktycznie zerową upływność, wszystko jest ok. Kiedy przejeżdżasz na niej kolejne kilometry, jej elektrody stopniowo pokrywają się cienką warstwą nagaru. Nagar to w zasadzie węgiel, a węgiel przewodzi prąd, więc upływność świecy przestaje być zerowa i rośnie z kolejnymi kilometrami. W pewnym momencie upływność wzrasta do takiego poziomu, że iskra "nie ma siły" przeskoczyć, cały prąd spływa przez nagar do cokołu i silnik gaśnie. Stary układ zapłonowy, gdzie platynki są brudne, kondensator utracił pojemność lub przywiera, cewka ma zwarty jeden ze zwojów, jest za bardzo odsunięta od magnesów, a same magnesy są już rozmagnesowane. Jeden z tych czynników lub złożenie kilku z nich powoduje, że generowana przez układ zapłonowy energia iskry (napięcie, prąd szczytowy i czas trwania) jest tak mała, że nie ma siły przełamać upływności nagaru i wygenerować przeskoku iskry. Nawet fabrycznie nowy zapłon platynkowy wymaga zmniejszenia szczelinki na świecy do 0,4mm żeby iskra była pewna. Sprawa wygląda zupełnie inaczej w elektronicznym układzie zapłonowym CDI. Bez wchodzenia w szczegóły - dobry zapłon CDI zapewnia tak potężną energię iskry (napięcie, prąd i czas trwania) że choćby świeca była całkowicie zaklejona mokrym nagarem, to mimo że sporo prądu upływa przez nagar to iskra i tak się przebije. To tyle teorii. W tym momencie kolega Simsonmaniacc ma już zapewne nazbierane jakieś 20 "popsutych" świec Ale gdyby zmienił układ zapłonowy na jakieś CDI jak oryginalny elektronik, czy nawet bateryjny, nagle okazałoby się, że będzie miał dożywotni zapas 20 w pełni sprawnych świec zapłonowych, które przy poprzednim układzie zapłonowym były "popsute". Zupełnie przypadkiem tak się składa, że w JackMotors mieli ostatnio dostawę zapłonów Ducati Energia, póki co jeszcze są dostępne: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/zaplo...e-in-italy Wiem, robię darmową reklamę, ale Ducati Energia to dobry zapłon i jak na zupełny plug&play jest w miarę tani w porównaniu do innych dedykowanych zestawów, takich jak: https://suprabike.pl/pl/p/Zaplon-SIMSON-...i-ORG/2872 https://www.jackmotors.pl/oldtimer/zaplo...al-ecu-7-2
31.07.2022, 20:36
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.07.2022, 20:37 przez Simsonmaniacc.)
No to może wystarczy tylko tą świece mi poczyscic z tego nagaru i będzie dalej działała, wiem że zapłon mam kijowy dodatkowo ciągle mi iskrzy tam na przerywaczu
|
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Zalewa świece olejem | Pikus92_15 | 5 | 1,609 |
16.02.2022, 08:43 Ostatni post: jaro5 |
|
Psuje Świece | AgroMatias | 4 | 2,449 |
15.08.2017, 00:59 Ostatni post: adriano19921106 |
|
Pękające świece irydowe denso. | jaro5 | 28 | 6,964 |
05.03.2017, 20:01 Ostatni post: gray12 |
|
Simson s51 Pali świece ... | delta6583 | 15 | 7,377 |
07.03.2016, 23:21 Ostatni post: delta6583 |
|
Simson nie odpala zarzuca świece | Simsonmaniacc | 9 | 3,946 |
14.02.2016, 22:02 Ostatni post: jaro5 |