Sprawdź wakacyjny mix od admina: Best Future House Mix Summer 2019 by Housemaker



 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Puchnący tłok DDR ?
Autor Wiadomość
Diablo Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Suzuki GS500E
Dołączył: 13-08-2009
Liczba postów: 521
Reputacja: 15
Post: #1
Puchnący tłok DDR ?
Witam, posiadam tłok DDR 2 szlif cylinder także DDR. Zakupiłem ostatnio taki komplet od takiego dziadka. Niestety nie wiem czy szlif był wykonany poprawnie 20 lat temu ponieważ docierałem poprawnie olej też lany dobry, a po pierwszych 400km jazdy stanął podczas przejażdzki 500m na pełnym gazie. I od tej pory zaczał stawać tłok coraz częściej. Teraz mam zrobione 800km a na połowie manetki czyli około 50km/h po nie całych 5 km takiej jazdy tłok staje. Nigdy nie miałem takiej sytuacji w poprzednich simsonach nawet na chińskich tłokach i chińskich cylindrach. Ogólnie czy jak stanie tłok i stane to jest mozliwe żebym od razu mógł ruszyć nim w cylindrze ruszając kopajką ? Myślałem zawsze że jak tłok spuchnie to chwile trzeba odczekać żeby móc nim ruszyć. A tu dosłownie gdy stanie, po 30 sekundach mogę go odpalić i jechać normalnie. Na minimum gazu około 40-45km/h mogę jechać ciągle 10/20/30 km i nie spuchnie ani nic. Gdy tylko dam połowe gazu to max 3 km i zgaśnie, jeśli dam max gazu to max 500m i puchnie. Tak myślę że musi być zbyt ciasny szlif, chyba że wam coś wpadnie do głowy ? mieliście tak ?

Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
22.04.2019 16:48
Szukaj
R E K L A M A
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 330
Reputacja: 3
Post: #2
RE: Puchnący tłok DDR ?
Mój znajomy miał tak na S70 almot i tłoku MZA. Jak pojechał już po testach w miasto, bo w mieście się zagrzał i stanął tłok, ale od razu kopnął i odpalił i pojechał dalej. Później znów to samo miał, aż w końcu kupił tłok BR bo tam jest większy luz. MZA ma chyba 44,97, a BR ma 44,95 i od tamtej pory jeździ na tamtym BR i jest wporzo.
A jeszcze dodam, że jak zmieniał tłok, to tamten MZA był przytarty i na tulei też było widać ślady przytarcia na stronie od wydechu
22.04.2019 17:56
Szukaj
Diablo Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Suzuki GS500E
Dołączył: 13-08-2009
Liczba postów: 521
Reputacja: 15
Post: #3
RE: Puchnący tłok DDR ?
Czyli wychodzi na to że szlif był źle wykonany bo z książki jak patrzyłem to luz miedzy tłokiem a cylindrem ma być bodajże 0.03mm może jest 0.02m i po nagrzaniu już łapie. Mam jeszcze jeden tłok z pierscienami DDR bodajze na 4 szlif. To przy szlifie powiem zeby cylinder zrobili 0.03m wiecej niż tłok mam nadzieje że bedzie juz dobrze

Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
22.04.2019 18:14
Szukaj
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 330
Reputacja: 3
Post: #4
RE: Puchnący tłok DDR ?
A może wystarczy tylko przehonować i też będzie okej
22.04.2019 18:24
Szukaj
Diablo Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Suzuki GS500E
Dołączył: 13-08-2009
Liczba postów: 521
Reputacja: 15
Post: #5
RE: Puchnący tłok DDR ?
Myślę że w tym wypadku lepiej wyjdę na tym jak zrobię już świeży szlif na ten drugi tłok co mam, tylko się zastanawiam czy robić luz wg książki 0.03mm czy może zrobić np. 0.04mm. Ktoś ma z tym jakieś doświadczenia ?

Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
22.04.2019 18:30
Szukaj
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 330
Reputacja: 3
Post: #6
RE: Puchnący tłok DDR ?
Ja bym zrobił tak jak książka. Może tamten szlif był źle wykonany i dlatego tak się dzieje
22.04.2019 19:57
Szukaj
R E K L A M A
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 990
Reputacja: 15
Post: #7
RE: Puchnący tłok DDR ?
Ja bym zrobił szlif na luz 0.04 albo 0.05mm. Tłoki ddr to nic dobrego, są na poziomie dzisiejszych mza

Mój endurak
22.04.2019 21:12
WWW Szukaj
Diablo Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Suzuki GS500E
Dołączył: 13-08-2009
Liczba postów: 521
Reputacja: 15
Post: #8
RE: Puchnący tłok DDR ?
No właśnie też myślę żeby na wszelki wypadek dać 0.04mm. Dzięki Pany, temat do zamknięcia.

Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
23.04.2019 07:20
Szukaj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tłok TheVejkeN 5 286 22.06.2019 12:27
Ostatni post: TheVejkeN
  Hipotetycznie puchnący tłok Diablo 4 200 25.05.2019 17:23
Ostatni post: Diablo
  Tłok keystone łuki1984 2 260 07.03.2019 08:38
Ostatni post: łuki1984
  Tłok keystone czy black racing huberts51 6 289 24.02.2019 00:13
Ostatni post: huberts51
  Długość linki simson SR50 B4 DDR iksdelelel 2 282 06.07.2018 14:23
Ostatni post: iksdelelel

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info