Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytanie do majstrów ! Osiągi MK2 60/4 28/36
Autor Wiadomość
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #1
Pytanie do majstrów ! Osiągi MK2 60/4 28/36
Wydech oryginał,BVF 16 1-11.Zębatka zmieniona z 16Z na 15Z. Prędkość się nie zmieniła,czyli około 60km/h-tak jak na 16Z,ale to prędkość chwilowa,dopiero docieram i 100km zrobione.Zdecydowanie lepiej ciągnie i nie muli na 4B-ciągnie na nim od 40km/h.Cyl jest zrobiony 36/28 może to wpływa na to że nie dociąga do 70km/h ? Czy też trzeba poczekać aż będzie dotarty?BVF 16 1-11,obecnie dysza 75 iglica najniżej-gdy była na drugim rowku to zamulał przy zmianie biegów z 1 na 2,była 74 i drugi rowek i efekt taki sam jak dysza 75 i pierwszy rowek.Po założeniu 78 był problem z przejściem z biegu 1 na 2 ,zalewało gdy nagle otworzyłem gaz,ale na innch biegach było ok.Zapłon elektronik regulowany,tak samo gaźnik.Zawsze jest lekkie przymulenie przy zmianie z 1 na 2-to znaczy muszę podciągnąć prawie pod maksymalne obroty 20km/h i wtedy dobrze się wkręca.To zamulania było jeszcze bardziej wyczuwalne,nie chciał się wkręcać gdy miałem dyszę 78 i nie całe 20km/h wtedy robił buuu..... zawsze przy tych samych obrotach,po dodaniu nagle gazu,trzeba było dodawać albo powoli bardzo, albo go dociągnąć do końca manetki czyli dobre 20km/h i wtedy szedł.Takie zachowanie jest tylko przy zmianie z 1 na 2,obecnie po regulacji/dobraniu dyszy jest to mniej wyczuwalne ale raczej szybciej niż 60km/h nie poleci.Tak jak napisałem na początku,dynamika poprawiła się znacznie,tylko to przejście z 1 na 2 ale generalnie jest ok.Ważę ponad 100kg i uważam że jak na moją wagę to idzie obecnie super na tej 15Z(dzięki za radę) czy biorąc pod uwagę moją wagę to nie poleci więcej,czy trzeba dotrzeć najpierw?Oczywiście zmiana gaźnika będzie na pewno,wydech też pewnie by podniósł kilka km/h -tylko zastanawia mnie i tak fakt iż leci 60km.Na zwykłym cylu 60cm,silnik miał takie luzy na łożyskach że obecnie gdy ruszam wałem to stuka ,leciałem aż do samego końca 58km/h.Obecny silnik ma wał z wypełniaczami,nowe sprzęgło itd, wszystko z JM,sam składałem,wszystko z dystansowane,odpala super,cichutki aż szok w porównaniu ze starym.Raczej z tego co wyczytałem na forach to mały gaźnik 16mm nie powinien go aż tak ograniczać,prędkość podobna jak na zajeżdżonym silniku,dysze zmieniane,zapłon też,filtr wyczyszczony.Na co by jeszcze można zwrócić uwagę?czy jednak przy moim ciężarze nie szukać przyczyn i dać większy gaźnik i inny wydech?Ale to i tak dziwne że silnik po kapitalce i z lepszym cylem nie leci więcej,czy czekać aż dotrę.Nie wiem ile w tym jest prawdy ,ale kolega twierdzi że jechał 60km/h a dopiero po zrobieniu 400km poleciał 80km/h tylko że ma inny zestaw,wyżej strojony niż mój-ma 35/26 60/4 BARIKIT i C32-czy mogą być takie przeskoki w prędkości?Wszystkie możliwości wyczerpałem odnośnie regulacji itd. Przy 16Z nie było tego zamulania przy zmianie 1 na 2,biorę pod uwagę że akurat ten cyl może mieć przy tych obrotach takie coś,a wcześniej było nie wyczuwalne gdyż była wyższa prędkość.Inni opisują że mają takie przymulenie na innych biegach,w pewnym zakresie obrotów.A może coś z zapłonem nie tak?gdzie ewentualnie szukać jeszcze przyczyny?Silnik po remoncie a prędkość ta sama.Czy zapłon/moduł/cewki może go ograniczać,coś z nim nie tak? Pozdrawiam
26.03.2017 19:06
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,341
Reputacja: 17
Post: #2
RE: Pytanie do majstrów ! Osiągi MK2 60/4 28/36
Cytat:czy jednak przy moim ciężarze nie szukać przyczyn i dać większy gaźnik i inny wydech?
Tak,uważam że gaźniczek na pierwszy ogień Wink

04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
26.03.2017 21:13
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,177
Reputacja: 93
Post: #3
RE: Pytanie do majstrów ! Osiągi MK2 60/4 28/36
Dotrzyj, a po tym można to wszystko dostroić, myślę że gaźnik filtr i wydech to podstawa.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
26.03.2017 21:22
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #4
RE: Pytanie do majstrów ! Osiągi MK2 60/4 28/36
Pytam ,bo JM jest zdziwiony że nie leci to na tym osprzęcie tych 70km/h.Ja prawdę mówiąc też,bo silnik który wyjąłem z sima, miał takie luzy na wale, że przy ruszaniu od strony magneta wałem jest słyszalne stukanie,czyli mocno wyeksploatowany,straszne luzy na łożyskach itd. a leciał pod koniec 57-58km/h a ten jest po uczciwym remoncie,zdystansowany cały i rwie jak głupi ale tylko do 60km.Na 16Z szedł tyle samo ale mulił na 4 biegu
28.03.2017 19:22
Szukaj Cytuj
gray12 Offline
Początkujący
*


Pojazd: NS400
Dołączył: 08-01-2017
Liczba postów: 16
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Pytanie do majstrów ! Osiągi MK2 60/4 28/36
Dużo po regulacjach się nie zmieni. Możesz lekko przyspieszyć zapłon no i jeszcze gaźnikiem się pobawić.

Na moim wydechu 70/2 lata 95km/h :v
29.03.2017 00:27
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #6
RE: Pytanie do majstrów ! Osiągi MK2 60/4 28/36
(29.03.2017 00:27 )gray12 napisał(a):  Dużo po regulacjach się nie zmieni. Możesz lekko przyspieszyć zapłon no i jeszcze gaźnikiem się pobawić.

Na moim wydechu 70/2 lata 95km/h :v

Czytałeś od początku?Czym mam się pobawić w gaźniku?
29.03.2017 17:46
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
gray12 Offline
Początkujący
*


Pojazd: NS400
Dołączył: 08-01-2017
Liczba postów: 16
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Pytanie do majstrów ! Osiągi MK2 60/4 28/36
Przy zmianie kąta zapłonu trzeba jeszcze raz regulować gaźnik Wink
29.03.2017 21:28
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #8
RE: Pytanie do majstrów ! Osiągi MK2 60/4 28/36
(29.03.2017 21:28 )gray12 napisał(a):  Przy zmianie kąta zapłonu trzeba jeszcze raz regulować gaźnik Wink

Do koga do mowa?Wall
30.03.2017 18:42
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Szybkie pytanie enes19 5 498 06.09.2019 17:13
Ostatni post: adasiek185
  Pytanie o Olej do skrzyni biegów. Kajinami 1 584 06.04.2019 12:37
Ostatni post: bomBer
  Osiągi Mechanik 7 951 03.11.2018 13:53
Ostatni post: Mechanik
  Pytanie dotyczące sprzęgła przy tuningowym secie. Simson3k 2 566 18.05.2018 15:50
Ostatni post: jaroslaw97
  Pytanie tylko i wyłącznie do zaawansowanych użytkowników. Simson3k 3 693 15.05.2018 20:51
Ostatni post: Simson3k

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info