14.10.2016, 22:09
Popatrz na Lehrvideo:
https://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSyfA8
34minuta 24 sekunda filmu;
Regulacja zmiany biegów:
-włączamy pierwszy bieg, w tym położeniu odległość czoła wałka zmieniającego biegi od powierzchni
zewnętrznej wałka napędowego (na którym jest zębatka) powinna wynosić 46,6 mm (na filmie mierzą ją suwmiarką). Robimy specjalny trzpień, który daje się wsunąć w wałek na na głębokość właśnie 46,6mm (możemy uciąć jakąś śrubę, tak by odległość od czoła gwintu do powierzchni dolnej łba wynosiła 46,6 mm), wsuwamy ten specjalny trzpień do wnętrza wałka napędowego.
-następnie, po odkręceniu nakrętki i zdjęciu podkładki, specjalnym kluczem (z dwiema wypustkami na końcu) odkręcamy nakrętkę regulacyjną, która jest pod zdjętą właśnie nakrętką i podkładką, odkręcamy do momentu, gdy wyczujemy że wsunięty do oporu w wałek napędowy nasz specjalny trzpień zaczyna się wysuwać na zewnątrz. Gdy uchwycimy ten moment , przestajemy odkręcać nakrętkę i wykonujemy półtora obrotu w prawo (dokręcając) nakrętkę (tak gadają na tym filmie).
Przy prawidłowo wyregulowanych biegach, widełki zmieniacza biegów powinny mieć wyczuwalny luz osiowy w rowku wałka zmieniającego biegi.Specjalny klucz do odkręcania i dokręcania nakrętki regulacyjnej kupicie w Jackmotors. Tyle.
https://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSyfA8
34minuta 24 sekunda filmu;
Regulacja zmiany biegów:
-włączamy pierwszy bieg, w tym położeniu odległość czoła wałka zmieniającego biegi od powierzchni
zewnętrznej wałka napędowego (na którym jest zębatka) powinna wynosić 46,6 mm (na filmie mierzą ją suwmiarką). Robimy specjalny trzpień, który daje się wsunąć w wałek na na głębokość właśnie 46,6mm (możemy uciąć jakąś śrubę, tak by odległość od czoła gwintu do powierzchni dolnej łba wynosiła 46,6 mm), wsuwamy ten specjalny trzpień do wnętrza wałka napędowego.
-następnie, po odkręceniu nakrętki i zdjęciu podkładki, specjalnym kluczem (z dwiema wypustkami na końcu) odkręcamy nakrętkę regulacyjną, która jest pod zdjętą właśnie nakrętką i podkładką, odkręcamy do momentu, gdy wyczujemy że wsunięty do oporu w wałek napędowy nasz specjalny trzpień zaczyna się wysuwać na zewnątrz. Gdy uchwycimy ten moment , przestajemy odkręcać nakrętkę i wykonujemy półtora obrotu w prawo (dokręcając) nakrętkę (tak gadają na tym filmie).
Przy prawidłowo wyregulowanych biegach, widełki zmieniacza biegów powinny mieć wyczuwalny luz osiowy w rowku wałka zmieniającego biegi.Specjalny klucz do odkręcania i dokręcania nakrętki regulacyjnej kupicie w Jackmotors. Tyle.