Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja gaźnika 16n1-11
Autor Wiadomość
Arek67 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 05-01-2015
Liczba postów: 210
Reputacja: 0
Post: #1
Regulacja gaźnika 16n1-11
Witajcie jak w temacie nie mam za bardzo pojęcia jak wyregulować ten gaźnik w simsonie s51 (cyl 60), czytałem trochę na rożnych stronach i wygląda to tak by zakręcić na maxa i odkręcić śrubkę regulacji składu mieszanki o równe 2,5 obrota, jednak wiadomo jak to jest nie zawsze się sprawdzi. Jakby ktoś mógł i miał czas mi pomóc opisać jak regulować to myślę że sobie poradzę już Smile Ogółem on mi pracuje na każdym ustawieniu składu mieszanki prawie - jeździłem na wykręconej śrubce o 1 obrót, później na 1,75 ostatecznie ustawiłem na 2,5 jednak ja żadnej różnicy nie zauważyłem w pracy silnika, pracował okej i zrywa miał i ma ze ho ho, dlatego nie wiem jak ustawić w najlepszej pozycji tą śrubkę by było okej, a zarazem spalanie i moc silnika wykorzystana..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.03.2018 10:25 przez Arek67.)
30.03.2018 10:24
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
arturwietnam Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 633
Reputacja: 49
Post: #2
RE: Regulacja gaźnika 16n1-11
Gaźnik reguluj na ciepłym silniku, prawidłowa regulacja będzie objawiać się brakiem dławienia przy dodawaniu gazu, stabilne wolne obroty, nie będzie gasnąć ani na wolnych ani po odjęciu gazu, oraz świeca ma mieć odpowiedni kolor czyli taka ciemniejsza kawa z mlekiem.

Poczytaj jeszcze to http://simsony.info/Thread-Regulacja-gaz...ecia-video .

W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.03.2018 14:19 przez arturwietnam.)
30.03.2018 14:17
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #3
RE: Regulacja gaźnika 16n1-11
Śrubki nie wykręca się o 2.5 obrota tylko tyle by silnik równo pracował.Trzeba najpierw zagrzać silnik czyli przejechać z 5km i wtedy śrubką od powietrza ustawić tak by silnik miał jak najwyższe obroty,równo pracował i po tym ustawić śrubką od obrotów takie jakie mają być.Przed regulacją ,śrubką od obrotó można ustawić wyższe obroty by nam nie gasł.Oczywiście musi być dobrze ustawiony pływak,zapłon itd itd

http://simsony.info/Thread-Regulacja-gaz...ecia-video
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.03.2018 17:11 przez jaroslaw97.)
30.03.2018 17:07
Szukaj Cytuj
Arek67 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 05-01-2015
Liczba postów: 210
Reputacja: 0
Post: #4
RE: Regulacja gaźnika 16n1-11
Ten poradnik gdzieś widziałem, czyli mówisz że muszę złapać najwyższe obroty silnika regulując składem mieszanki tylko nw czy mi simek na tą śrubkę będzie reagował i czy będzie się tak dało u mnie to wyregulować...
A co do położenia iglicy jak sprawdzić które położenie będzie najlepsze?
30.03.2018 18:09
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #5
RE: Regulacja gaźnika 16n1-11
ustawiasz na środku,odpalasz moto i możesz ciut zawyżyć/ustawić obroty .po przejechaniu kilku km ustawiasz mieszankę tak by miał najwyższe obroty a potem korygujesz śrubka ze sprężynką

Jeżeli to MZA itp. to musi być regulacja.miałem kilka tych gaźników i nie było problemu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.03.2018 19:29 przez jaroslaw97.)
30.03.2018 19:28
Szukaj Cytuj
Arek67 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 05-01-2015
Liczba postów: 210
Reputacja: 0
Post: #6
RE: Regulacja gaźnika 16n1-11
Dzięki za porady myślę że teraz już wiem co i jak to pewnie podołam, jak będę miał czas to może jutro się wybiorę na regulacje, w razie komplikacji będę jeszcze pytał.. Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------
Edit

No i tak udało mi sie chwilę czasu znaleźć pojechałem i wyregulowalem go tak jak pisaliście, sklad mieszanki ustawiłem tak by mial najwyższe obroty, później wyregulowalem dolne. Silnik równo na wolnych pracuje nie gaśnie na ciepłym czy zimnym, w srednich i wysokich partiach obrotów tez dobrze pracuje, jednak na niskisch obrotach gdzie np. jade na rownej drodze na 1/2/3/4b dusi sie, calkowicie odjęcie gazu powoduje normalna pracę tak jak sa wyregulowane obroty. Ale jak dam mu gazu na manetce minimalnie do 1,5cm dusi sie zauważyłem tez ze to zależy od tego czy mu ciężko czy nie np. jadac pod gorke sie dusi, a z gorki jest okej na luzie nie ma takiego czegoś i nie dusi się. Oczywiście to nie moja winna ze go dlawie na dużym biegu czy cos bo wtedy gdy sie dusi dziwnie szarpie (przyspiesza i go zwalnia) tak jak by chciał a nie moze, jak pisalem to tylko na wolnych obrotach sie dzieje i nie zawsze przy dodaniu niewielkiej ilosci gazu na manetce, sorka ze dlugi opis ale chcialem to jakos wytlumaczyc by mnie ktos zle nie zrozumial, co to moze byc za przyczyna gaznik wykluczam ze gdzies zapchany bo rozkrecalem go calego i kazda czesc kompresorem przedmuchalem i wymylem benzyna także jest czysciutki, przepustnica ustawiona na środek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.04.2018 18:12 przez Arek67.)
30.03.2018 20:53
Szukaj Cytuj
R E K L A M A


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T Jakubin 9 819 23.05.2022 21:36
Ostatni post: Jakubin
  Uszczelka gardziela gaźnika Amal adriano19921106 19 2,133 03.03.2022 14:43
Ostatni post: Qwet
  regulacja skrzyni Almen 15 10,341 25.05.2021 08:19
Ostatni post: piotrxxx11
  Problem z regulacją gaźnika, zapłonu. Jakubin 11 1,659 19.05.2021 11:51
Ostatni post: Jakubin
  Simson S51 - wybór gaźnika Qaz 5 1,108 12.04.2021 16:07
Ostatni post: HoeronixHD

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info