Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont generalny, s51
Autor Wiadomość
Karlskrone Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 17-11-2017
Liczba postów: 27
Reputacja: 0
Post: #1
Remont generalny, s51
Witam wszystkich!
W grudniu zamierzam podjąć się remontu generalnego posiadam Simsona s51 służył mi długo lecz od około 6lat stoi w garażu nie odpalany. Chciałbym go rozebrać na części pierwsze, rama błotniki bak chciałbym oddać do malowania. Siedzenie do regeneracji, nowa elektryka i najważniejsze czego się najbardziej boje i nie wiem czy sobie poradzę a konkretnie remont silnika najlepiej generalny cylinder wał łożyska itd

I tu pytania do doświadczonych użytkowników konkretnie chodzi mi o części jakich firm gdzie kupić, co warto wymienić gdy już rozłożymy silnik na części pierwsze byłbym wdzięczny za wszelkiego rodzaju rady jak podejść do takiego remontu. Nigdy tego nie robiłem ale myślę że dam radę. Jeżeli chodzi o $$ to jako takiego limitu nie ma oczywiście wszystko w granicach rozsądku

Pozdrawiam liczę na zainteresowanie i waszą pomoc na każdym etapie !
17.11.2017 20:01
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,341
Reputacja: 17
Post: #2
RE: Remont generalny, s51
Wał - MZA
Kosz szpręgłowy- MZA
Tarcze sprzęgła - ?? Tu jest dylemat bo wiele ludzi się boryka z puchnącymi tarczami,sam nie doradzę.
Cylinder - Almot/MZA + usługa fazowania kanałów (cylindry super,tłoki szajs)
Tłok - No ja bym się już w życiu nie pchał w szajs typu tłok Almot/MZA i inne półśrodki. Jedynym i rozsądnym rozwiązaniem jest tłok ZT-tuning,dlatego polecam celować w przeróbkę na 70cc
Gaźnik - 16N1-11 od ZT Tuning,lub BvF,lecz należy uważać na nadmiernie wyrabiającą się przepustnicę - jeśli będzie nadmierny opór na manetce - nie czekać tylko reklamacja. Zostaje jeszcze drogi lecz na prawdę dobry BING,lub jeśli stary sprawny - zostawić Biggrin
Zapłon - platynki,w razie potrzeby kupna samych nowych platynek polecam te od MZA,AKA electric gorsze. Lub droższa wersja - zapłon elektroniczny,ale nie oryginalny Simsonowski,lecz DE (Ducati Energia) przerobiony odpowiednio pod Simsona
Popychacze - wzmacniane,broń Boże te z MZA,są miękkie i się wyginają,jeśli Twoje są w dobrej kondycji i są oryginalne - zostawić.
Jeśli skrzynia jest dobra to nic nie ruszać Wink,ostatecznie można bawić się w 5-cio biegową ale to wedle uznania i budżetu
Łożyska - Koyo,FAG,ogólnie te najdroższe. Sam nie polecam tych z luzem C3,brałbym bez żadnych luzów.Kupiłem nówki C3 FAG,zamontowane poprawnie i silnik zrobił się wibratorem,ale tu nikomu nie nakazuję nic,bo znowu zostanę obsmarowany za niby złe doradzanie.
Łożysko igiełkowe - byle droższe,renomowanej marki,nie te za 3zł
Uszczelki silnika -byle nie papierowe,nie polecam klingierytu MZA,zupełnie nie pasują otwory do karterów!
Simmeringi 2wargowe MZA są bardzo spoko
Polecam też wymienić dla spokoju oringi na wałku startera,a już najlepiej dotoczyć drugi rowek na oring dla szczelności - http://wandysku.dyn.pl/simson/Modyfikacj...-startera/

Przy okazji jeśli dźwignia popychacza sprzęgła jest dobra,polecam oring tego rozmiaru: http://wandysku.dyn.pl/simson/Naprawy/sp...lecany.jpg Katalogowe oringi są za cienkie!

I to chyba tyle z mojej strony,wszystko wg. wyczytanych rzeczy i(lub) doświadczeń.

04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
17.11.2017 21:27
Szukaj Cytuj
Karlskrone Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 17-11-2017
Liczba postów: 27
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Remont generalny, s51
Dziękuję za zainteresowanie

Konkretna odpowiedz. czyli sprawę części mamy załatwioną będę celował w MZA. powiedz mi czy macie na forum jakieś sprawdzone strony z których zamawiacie części ? zmontował bym jakiś zestaw i przedstawił na forum do oceny, co do cylindrów "70" nie chodzi mi o osiągi chciałbym ładnie go odrestaurować, tak aby był powiedzmy w miarę możliwości ''bezawaryjny''

Zestaw z Allegro, propozycja liczę na wasze uwagi

Cylinder+ głowica + Tłok MZA

http://allegro.pl/kniazw-cylinder-s60-gl...25277.html

Wał MZA

http://allegro.pl/kniazw-wal-korbowy-sim...24566.html

Tarcze sprzęgła DDR

http://allegro.pl/kniazw-tarcza-przeklad...77429.html

Kosz sprzęgłowy

http://allegro.pl/kniazw-kosz-simson-s51...25670.html

Łożyska

http://allegro.pl/kniazw-lozyska-skf-kpl...13767.html
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.11.2017 22:22 przez Karlskrone.)
17.11.2017 21:52
Szukaj Cytuj
abes.90@wp.pl Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 22-10-2016
Liczba postów: 75
Reputacja: 0
Post: #4
RE: Remont generalny, s51
osobiście polecam sklep JackMotors dla stałych klientów lub przy takich zakupach jak robisz ty są fajne promocje, różne gratisy, kody rabatowe i świetny kontakt ze sprzedającym
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.11.2017 22:39 przez abes.90@wp.pl.)
17.11.2017 22:37
Szukaj Cytuj
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,341
Reputacja: 17
Post: #5
RE: Remont generalny, s51
Allegro średniawka Sad Na JM serio wszystko masz i jeszcze czasem taniej.
P.s tak jak pisałem nie pakuj się w tłok MZA z zestawu. Prędzej czy później pożałujesz..

http://jackmotors.pl/old-timer/tlok-sims...aign-id=19
^ tłok z prawdziwego zdarzenia

04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.11.2017 22:54 przez HaXbOx.)
17.11.2017 22:49
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,032
Reputacja: 91
Post: #6
RE: Remont generalny, s51
Dobrze HaxbOx radzi.
Pomyśl nad jakąś 70, koszt niewiele większy a różnica diametralna.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
18.11.2017 13:08
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Jurcyk Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51 B-3
Dołączył: 08-11-2014
Liczba postów: 174
Reputacja: 2
Post: #7
RE: Remont generalny, s51
A tak zapytam - tłok ZT Tuning pod seryjną 60- tkę lub 70 - tkę pasuje bez żadnych przeróbek ? Bo z tego co słyszałem trzeba coś skracać od dołu cylindra
18.11.2017 14:54
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,032
Reputacja: 91
Post: #8
RE: Remont generalny, s51
Ja osobiście nic nie skracałem.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
18.11.2017 15:05
Szukaj Cytuj
Karlskrone Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 17-11-2017
Liczba postów: 27
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Remont generalny, s51
Dziękuję za zainteresowanie !!

Zmontuje zestaw ze sklepu który polecacie, liczę na pomoc w jego zmomtowaniu. Panowie o ile mi wiadomo chcąc założyć cylinder o pojemności 70 będę musiał coś przerabiac, chce zrobić to we własnym zakresie więc musimy tak dobrać zestaw żebym dał radę Smile

Panowie ceny części (dobrych ) są kosmiczne Biggrin mówiąc że nie ma limitu chyba nie wiedziałem co pisze.

Nie spodziewałem się takich cen cena tłoka 200zl jednak mnie przewyższa.

To 1000zl na silnik musimy się w tym zmieścić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.11.2017 18:27 przez Karlskrone.)
18.11.2017 18:11
Szukaj Cytuj
Pawelek01 Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: simson 80/4/3 :D
Dołączył: 04-11-2015
Liczba postów: 1,432
Reputacja: 59
Post: #10
RE: Remont generalny, s51
Ja ostatnio za tłok 260płaciłem i tak cośtanio znalazłeś Biggrin niestety to nie komarek że dobry tłok za 110zł kupisz...

Polecam ci tłok ASSO/ZT do 70ccm potrzebne bedzie roztoczenie karterów koszt 60zł w JM. i ewentualnie dospawanie zasilań(jeśli chcesz się bawć 70/4/3 lub jakieś 70/4 na dużych zasilaniach, ale zwykłe 70/4 lub 70/2 nic nie musisz robić wystarczy roztoczyć)
mnie silnik wyszedł ok.
góra:
-cyl tłok i głowica 650zł
-gaźnik i filtr 200zł
gół:
-wał i łożyska FAG THV czy jakoś tak nie polecam po 5K przebiegu jest na nich ogromny luz zmieniam na NTN Biggrin 300zł
-skrzynia 5B long (w tym sezonie zakładam) 400zł
-sprzęgło ok 300 jest to kosz na prostych zębach 72z/22z i polecam ci taki kupić (biegi są dłuższe) docisk 1.8 i tarcze tajwańskie 9zł komplet a ten co są na JM za 50zł nie polecam bo puchną... i dekielek oporowy
-LFK ok250zł
Więc zmieściłem się w 2K zł
nie licząc usług jak i różnych uszczelnień
Jeśłi chcesz skompletować silnik na trasy lub jakiś wyczynowy rezonator mozesz pisać do mnie na pv lub tutaj moge ci skompletować części i wysłać do nich link

(18.11.2017 14:54 )Jurcyk napisał(a):  A tak zapytam - tłok ZT Tuning pod seryjną 60- tkę lub 70 - tkę pasuje bez żadnych przeróbek ? Bo z tego co słyszałem trzeba coś skracać od dołu cylindra
ZT pasuje bez przeróbek to meteora w 60ccm trzeba skracać

http://simsony.info/Thread-Simon-s80-by-Pawelek

http://www.jackmotors.pl/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.11.2017 23:55 przez Pawelek01.)
18.11.2017 23:53
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Silnik remont Kwasior1980 1 303 14.01.2020 21:09
Ostatni post: jaro5
  Remont silnika, części nadwozia i elektronika. DominiqrLi 4 772 29.03.2018 00:52
Ostatni post: jaro5
  Remont amortyzatorow Magik 4 807 05.09.2017 06:47
Ostatni post: floyderek
Question Remont Silnika S51 Januszero6969 1 709 23.04.2017 17:25
Ostatni post: jaro5
  Remont Simsona Cz. 1 Brzostek 1 746 24.11.2016 20:56
Ostatni post: Piter

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info