Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont przednich teleskopów w Simsonie s51
Autor Wiadomość
Mint Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 20-06-2009
Liczba postów: 51
Reputacja: 0
Post: #1
Exclamation Remont przednich teleskopów w Simsonie s51
Witam jako iż mam na czym pokazać jak przeprowadza się remont przedniego zawieszenia postanowiłem zrobić mały Tutorial właśnie o tym zabiegu w naszym sprzęcie.


A więc zaczynamy.

Narzędzia :
-Klucz 13 ( oczkowy ,płaski , lub najlepiej grzechotka z nasadką i przedłużką ) x2
-Klucz 10 ( najlepiej grzechotka i nasadka oraz płaski ) x2
-Klucz 19 ( obojętnie jaki )
-Szczypce do zabezpieczeń segera ( ściskające)
-Pędzel
-Naczynie
-Nafta benzyna lub coś podobnego
-Młotek

Do wyremontowania teleskopów nie trzeba demontować ani przedniej lampy ani kierownicy , półek zawieszenia itp.
Przy pomocy kluczy 10mm odkręcamy 4 śruby M6 od mocowania przedniego błotnika i wyciągamy go z teleskopów.
Odpinamy linkę przedniego hamulca i pozostawiamy ją swobodnie zwisającą.
Następnie przy pomocy klucza 19mm odkręcamy śrubę osi przedniego koła gdy już ją odkręcimy dwoma kluczami 13mm odkręcamy śrubę zacisku osi przedniego koła i ją wyciągamy należy przy tym przytrzymać przednie koło.
Gdy mamy wykonane te czynności przystępujemy do demontażu teleskopu.
Przy pomocy klucza 13mm odkręcamy górną śrubę teleskopu ( znajdująca się na górnej półce zawieszenia) , Gdy jest już ona odkręcona odkręcamy kluczem 13mm śrubę znajdującą się na dolnej półce teleskopu. Po odkręceniu tychże śrub łapiemy za rurę prowadzącą i wysuwamy teleskop z półki zawieszenia należy przy tym pamiętać aby wysuwając teleskop uważać na kierunkowskaz ( przy wysunięciu teleskopu przywiązać go do półki) Tak samo postępujemy w przypadku drugiego teleskopu.
http://www.bikepics.com/pictures/1157028/

Gdy oba teleskopy mamy już wybudowane zabieramy się za ich demontaż.
Wkręcamy od góry teleskopu śrubę M8 (tak jak była na półce ) jednak nie do końca i przy pomocy młotka uderzamy w łeb śruby powodując wybicie górnego ślimaka sprężyny z rury prowadzącej. Następnie łapiemy za rurę prowadzącą i za szklankę i rozsuwamy obie części
http://www.bikepics.com/pictures/1157032/

Zlewamy stary olej z amortyzatora do naczynia.
Następnie zsuwamy obie części i obracamy amortyzator do góry nogami. Znajduje się tam nakrętka M6
http://www.bikepics.com/pictures/1002638/

Przy pomocy nasadki oraz grzechotki odkręcamy tą nakrętkę i obracamy teleskop w normalne położenie i ponownie rozsuwamy obie części z tym że tym razem rozejdą się one całkowicie.
Przy pomocy kleszy do zabezpieczeń segera zdejmujemy zabezpieczenie i ciągnąc za pręt wyciągamy sprężynę ( w przypadku gdyby nie chciała ona wyjść powtarzamy czynność z wkręceniem śruby w górny ślimak) i tym sposobem mamy już oddzielone sprężynę od rury prowadzącej.
http://www.bikepics.com/pictures/1157038/

W tym momencie są dwa wyjścia :
I z nich to nie rozkręcając nic więcej umyć wszystkie części i poskładać wszystko z powrotem. Jednak znacie mnie ja nie robię nic na tzw. odchrzan.
II sposób polega na rozebraniu wszystkiego umyciu i wyregulowaniu z powrotem.
A więc tak wykręcamy łapiąc za sprężynę i kluczem 13mm górny ślimak sprężyny. Następnie wkręcając pręt prowadzący w imadło ręką wykręcamy sprężynę ze ślimaka dolnego. Teraz przytrzymując kluczem 13mm za ślimak dolny odkręcamy śrubę M6 kontrującą ten oto ślimak ( należy uważać przy tym żeby nie zgubić podkładki tej oto nakrętki).
Teraz kluczem 13mm odkręcamy dolny ślimak. Zdejmujemy tą okrągłą blaszkę tłoczyska. Teraz odwracamy pręt w imadle. Jeżeli jakim cudem ocalała gumowa podkładka to ją zdejmujemy ( ale z doświadczenia wiem że jest strasznie zużyta i jej nie ma ) teraz przy pomocy klucza 10mm odkręcamy grzybek. Przy pomocy śrubokręta wydłubujemy stary simmering.
I to by na razie było wszystko. Teraz włączamy kompresor i bierzemy naczynie naftę pędzel i myjemy wszystkie elementy. Przy myciu szklanki i rury prowadzącej po umyciu należy wypłukać je i przedmuchać wszystko.

http://www.bikepics.com/pictures/1157050/
http://www.bikepics.com/pictures/1157063/

Teraz zabieramy się za składanie. W pierwszej kolejności należy wszystko pooglądać i ocenić stan zużycia.
Jeżeli gumowa podkładka uległa zużyciu to są dwa wyjścia :
-Idziemy do sklepu hydraulicznego i pytamy się o uszczelkę o wymiarach 6x10x2
-Próbujemy ją wykonać samemu ja akurat wyciąłem ją przy pomocy specjalnej rurki do wycinania uszczelek, gumek okrągłych wykonałem to z gumy odpornej na oleje i smary.
Bierzemy sprężynę i mierzymy powinna ona mieć 304 +/- 5mm .
W sklepie z częściami do motorowerów lub w sklepie z łożyskami i simmeringami kupujemy dwa simmeringi o wymiarach 30x40x7. Oraz olej hydrauliczny HLP 46 lub Amortyzol.
http://www.bikepics.com/pictures/1157067/

Teraz zabieramy się za skręcanie wszystkiego w całość.
Nakręcamy grzybek na pręt i mierzymy odległość od początku pręta do początku grzybka i powinna ona wynosić 13mm i zakładamy wcześniej wykonaną gumową podkładkę. Zakładamy tą okrągłą blaszkę ( wypukłością w górę ). Teraz nakręcamy dolny ślimak i mierzymy odległość od początku grzybka do początku tegoż ślimaka powinna ona wynosić 331mm
http://www.bikepics.com/pictures/1157081/

. Zakładamy podkładkę , nakręcamy nakrętkę M6 i kontrujemy ślimak . Nakręcamy sprężynę i nakręcamy górny ślimak.
http://www.bikepics.com/pictures/1157086/
http://www.bikepics.com/pictures/1157090/
http://www.bikepics.com/pictures/1157093/
http://www.bikepics.com/pictures/1157096/
http://www.bikepics.com/pictures/1157099/
http://www.bikepics.com/pictures/1157102/

Teraz wkładamy cały ten pakiet i zakładamy pierścień segera .W szklankę zakładamy nowy simmering ( wcześniej należy sprawdzić czy w siedzeniu nie ma jakiś zadziorów ). Wkładamy rurę prowadzącą wraz z prętem prowadzącym i odwracamy teleskop do góry nogami i nakręcamy nakrętkę. Teraz rozsuwamy szklankę i rurę prowadzącą i odmierzamy strzykawką 36ml oleju i wlewamy go do amortyzatora
http://www.bikepics.com/pictures/1157038/
http://www.bikepics.com/pictures/1157032/

Teraz zsuwamy cały amortyzator ( należy wcelować kwadrat ze ślimaka w kwadrat rury prowadzącej ).
Należy teraz poruszać kilka razy amortyzatorem.
Gdy mamy już teraz wyremontowane oba teleskopy przystępujemy do wkładania ich w półki. Wkładamy teleskop w półkę ( wkładamy przy tym samym kierunkowskaz) do samej góry aż dotknie do górnej półki i przykręcamy śrubę dolnej półki oraz śrubę górnej. Tak samo postępujemy z drugą stroną. Zakładamy błotnik oraz koło.

Mechanik
[Obrazek: 2eflrm1.jpg]
28.08.2009 09:43
WWW Szukaj
Podziękowania: Raszek, jaroslaw97, enes19
R E K L A M A


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  RE: Spawak w Simsonie 60/4 mk2 - From #18173 SKYLEX 0 646 07.04.2020 13:15
Ostatni post: SKYLEX
  Remont mieszkania karolek123 0 353 05.10.2018 14:03
Ostatni post: karolek123
  RE: Problem ze światłami w simsonie s51 zapłon mvt millenium - From #16079 kuczyniak56 0 732 15.04.2018 09:52
Ostatni post: kuczyniak56
  RE: Problem ze światłami w simsonie s51 zapłon mvt millenium - From #16079 kuczyniak56 0 692 11.04.2018 10:09
Ostatni post: kuczyniak56
  RE: Problem ze światłami w simsonie s51 zapłon mvt millenium - From #16079 kuczyniak56 0 666 11.04.2018 00:02
Ostatni post: kuczyniak56

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info