Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont silnika, części nadwozia i elektronika.
Autor Wiadomość
DominiqrLi Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson
Dołączył: 22-03-2016
Liczba postów: 100
Reputacja: 4
Post: #1
Remont silnika, części nadwozia i elektronika.
Hej.

Zacznę od początku. Mam zamiar "odrestaurować" Simsona, ale zanim chciałbym usłyszeć propozycje bardziej doświadczonych użytkowników ode mnie. Głównie chodzi o jakość/cena, aby było jak najbardziej zrozumiale rozpisze się w podpunktach.
(Simson ma służyć w długie trasy v-max wystarczy w okolicach 70-80 z zachowaniem jak najdłuższej żywotności części).

Silnik:
-Cylinder (posiadam 50ccm3, pójdzie do szlifu - proszę o sugestię),
-tłok oraz wał pod wybraną wcześniej pojemność,
-uszczelki, simeringi, łożyska i cała reszta drobnych części,
-jeśli chodzi o kartery oczywiście mam pod cylinder 50ccm3 więc 70 nie wejdzie bez rozwiercania (byłoby świetnie gdyby dało się tego uniknąć - dodatkowe koszta),
-planuję po całym remoncie zakupić spawak czy może jednak zwykły tłumik z bulwą? (jeśli dobrze pamiętam tzw. fi32),
-gaźnik,
-zapłon - ducati energia, lfk, vape?

Jeśli o czymś zapomniałem bardzo przepraszam.
Przejdźmy do nadwozia:
-Obręcze/koła. Najlepiej z możliwością "montażu" jak najszerszej opony z przodu oraz z tyłu,
-wahacz. Widziałem kilka różnych na JM, aczkolwiek nie wiem jak wielka będzie między nimi różnica,
-tuleje wahacza,
-amortyzatory tylne.

Z nadwozia myślę, że to wszystko nie ująłem amortyzatorów przednich ponieważ są one zbyt drogie na moją kieszeń.

Elektryka - mam zamiar położyć ją od podstaw (obecną elektronikę całkowicie "zerwać" z Simsona i zastąpić nowymi przewodami) i tutaj pojawia się kolejny problem, czy zestawy przewodów z JM powiedzmy takie KLIK będą odpowiednie aby połączyć je z zapłonem podanym wyżej? Co musiałbym jeszcze do tego dokupić? (Jestem świadomy drobnych elementów typu cewka czy moduły zapłonowe).

Dobrze. Myślę, że wypisałem wszystko. Chciałbym również uspokoić nerwowe osoby - oczywiście, są poradniki które czytam i masa innych przydatnych tematów na forum, aczkolwiek staram się być ostrożny w doborze części dlatego wolę aby ktoś bardziej obeznany mógł mi zaproponować zestaw który będzie do siebie pasował (nie chciałbym zostać 300/500zł w plecy z powodu źle dobranego wału lub innej części). Aktualnie mój budżet wynosi 1000zł, w grę wchodzą części używane, na ten moment najważniejszą rzeczą będzie elektryka za czym idzie dość drogi zapłon i masę innych części. Mówiąc wcześniej o używanych częściach odpadają części które odpowiadają za bezpieczeństwo na drodze typu wahacz, tuleje więc w tym przypadku koniecznością będzie zakup nowych.

Dziękuje i pozdrawiam.
27.03.2018 23:44
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,341
Reputacja: 17
Post: #2
RE: Remont silnika, części nadwozia i elektronika.
Ja od siebie napisze tyle:

Cylinder- 60/4(?),ale poleciłbym ci jakieś 70/4. Koszt rozwiercania nie jest jakiś duży,a sam potem żałowałem że tego nie zrobiłem. Szczególnie że i tak chcesz kupować wał itd. Między 60 a 70cc jest przepaść,uwierz.

Co do wysokości okien itd. polecam zapytać fachowców żeby ci dostosować do tego jak będziesz jeździć.

Do tego tłok ZT-tuning,nic innego,żadnych śmiesznych półśrodków typu Black Racing czy inne. Ostatecznie dobierz jakiś inny MARKOWY,ale to oczywiście koszta dodatkowe bo i cylinder trzeba obniżyć/podwyżyc itd.

Wał - MZA. Nie ma w nim nic do zarzucenia. Generalnie przydało by sie tylko jakieś lepsze łożysko igiełkowe pod tłok. Czy wybierzesz z wypełniaczami czy bez to twoja decyzja.

Łożyska Koyo/itd itp. Byle drogie i markowe Szczerbol

Gaźnik - tak gdzieś 21mm.Ja bym pomyślał nad przystosowaniem cylindra pod PWK,albo np. Dellorto,ale to oczywiście Twoja decyzja. Zawsze możesz wziąść Amala albo coś

Zapłon - tak jak piszesz DE,Vape. Przewaga Vape jest taka że jest wnet plug&play. Ale oczywiście koszta...


Uszczelnacze itd. - jak chcesz szaleć to NJK Viton Tongue . Osobiście polecałbym przerobić wałek startera pod dwa oringi. Reszta częsci czyli kliny itd. to standard.

Wydech - fi32 spoko,ale w sumie trudno mi sie wypowiedzieć coś więcej.

Zapomniałeś o sprzęgle - nie wypowiadam się, moge polecić zwykły kosz S70,co do docisku itd nie wiem, bo co osoba to inna opinia Wink
___
NADWOZIE
Obręcze - jak chcesz konkret to tył ponad 2 cale,przód 1,85
Wahacz np. Wojtała (?)

Tuleje - na silnik guma,na wahacz polamid.

Amorki - Jak celujesz w oryginał to JMP 360mm na wzór tych z MZ/Sima Enduro

04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
28.03.2018 10:41
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,850
Reputacja: 49
Post: #3
RE: Remont silnika, części nadwozia i elektronika.
Starczy BVF 19 przy spokojnym 60/4 lub 70/4.W trasy to okna 28/36 .A tłok spokojnie wytrzyma Almot K20 który można dać do toczenia za 20zł.MZA toczony też da radę ale do tego jakiś dobry olej a nie mixol.Wałka startera nie trzeba przerabiać pod dwa oringi tylko dać inny oring z miejscowego sklepu - 11.3 x 2.4 oryginalny ma 12 x 2 ale ten się wyciągnie i będzie idealny.Docisk 1.6
28.03.2018 20:36
Szukaj Cytuj
DominiqrLi Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson
Dołączył: 22-03-2016
Liczba postów: 100
Reputacja: 4
Post: #4
RE: Remont silnika, części nadwozia i elektronika.
Przy przerobieniu na 70ccm3 obawiam się rosnących kosztów. Same sprzęgło s70 z JM kosztuje 250zł, a do tego na pewno dojdzie sporo innych dodatkowych części.
28.03.2018 20:57
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 2,815
Reputacja: 87
Post: #5
RE: Remont silnika, części nadwozia i elektronika.
Nie musisz zmieniać sprzęgła do 70.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
29.03.2018 00:52
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson sr50 praca silnika czy dobra? Damo 6 213 13.10.2018 10:16
Ostatni post: Golibroda
  Szukam fachowca do remontu silnika przy simsonie s51. Szczygiel96 10 745 11.09.2018 10:56
Ostatni post: Sewcio
  Naprawa silnika SR50 adrian358 1 176 23.08.2018 11:50
Ostatni post: Golibroda
  Simson rozpaławianie silnika Szwagier 1986 2 194 17.07.2018 21:14
Ostatni post: miro
  Wymiary silnika Korbacz 4 261 22.06.2018 10:42
Ostatni post: Korbacz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info